Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt jobbat :heart
Det är rätt skönt ändå, att jag kan köra ganska mycket på autopilot och ändå känna att jag gör ett bra jobb.
Handledarna är helt toppen också, när jag sa att jag inte vill ha fler egna nybesök den här veckan utöver dom som redan är bokade på mig så var det inga som helst problem. Har snart gjort två av uppgifterna från skolan, dvs 15 egna nybesök och att förskriva hjälpmedel. Nu ska jag "bara" försöka få ihop de två skriftliga uppgifterna vi har också, dom är jag inte ett dugg sugen på att ta tag i.

Min barnmorska sa en gång, angående mens att "det är ingen magisk reningskur" och sen dess har jag käkat p-piller typ non-stop, utan sockerpiller/uppehåll. Så jäkla skönt.

Stämmer, det finns inga "fördelar" med att blöda. Snarare bra att undvika om man kan.

Det är ju inte heller ett tecken på att "allt fungerar" om man använder hormonella preventivmedel då de framkallar en konstgjord blödning, s.k bortfallsblödning, och inte mens.

Mamma var i 50 årsåldern så har ju minst 10 år kvar av det
Barnafödande är jag definitivt klar med och även blivande sambon.
Men eftersom min kropp bråkar så med mig så försöker jag göra vad jag kan för att den ska må bättre.
Den ska ju orka ett tag till :)

Jag har typ 20 år till kvar om det blir som för mormor och mamma :nailbiting: :crazy: :wtf: :arghh:

Jag har typ 20 år till kvar om det blir som för mormor och mamma :nailbiting: :crazy: :wtf: :arghh:
Ja jag ska diskutera med denna bm hur hon ser på det.
Ska ju ta cellprov med så måste vänta tills mensen varit så jag kan boka.
Tuttklämmningen ombokade jag tills den 28 så ska jag ta en tur på stan i Örebro samtidigt.

Jag vet faktiskt inte hur spridd den kunskapen är bland barnmorskor. Jag utbildar mig ju just nu så har därför ganska färsk info :) Gud så hemskt, kvinnorelaterad ohälsa gör mig faktiskt extra ledsen!

Blev gravt deprimerad utan p-piller ocskå, har du någon forskning på det? :D

Ja jag ska diskutera med denna bm hur hon ser på det.
Ska ju ta cellprov med så måste vänta tills mensen varit så jag kan boka.
Tuttklämmningen ombokade jag tills den 28 så ska jag ta en tur på stan i Örebro samtidigt.

Min bästa tid i livet var när jag var gravid och när jag tog P-spruta.

Hade jag inte ökat så förbaskat i vikt pga sprutan hade jag gärna kunnat ta det resten av livet.

Jag har haft nova-ring med och det är faktiskt ett medel som ofta glöms bort.

Funkade jättebra för min del och kan nog tänka mig det igen om jag kan slippa blödningen mellan ringbytena och bara byta ring.

Hm tål att tas upp med min farbror gynnar när det är dags att besikta cystan på ena stocken :D

Blev gravt deprimerad utan p-piller ocskå, har du någon forskning på det? :D

Nej, trist nog inte! :D Kan tänka mig att söka runt lite dock. Kanske nåt tjosan med progesteron, endast spekulation.
Överlag är hormoner och preventivmedel något jag känner skulle vara superintressant att forska inom i framtiden. Varför mår vissa dåligt med/utan p-medel, vad passar en bäst utan att behöva prova 10 sorter, osv.

Mellanlandar hemma. Lite klubbad i huvudeet.
Ena kollegan (som sa att jag är så ARG och bör ete mig mera kvinnligt) kläckte idag ur sig att man tror att jag hatar män eftersom jag "går igång" på kvinnofientliga kommentarer.

Slutledningen är märklig och det är dessutom en man ung nog att vara min son. Runt 35 ungefär. Han är normalt sett vettig men hans kommentarer om mig knäcker mig verkligen.

Arg, okvinnlig och nu dessutom manshatare. Kul. Är det så jag uppfattas så känns det som jag borde gräva ner mig under en sten.

Tur jag ska iväg på studiecirkel ikväll och slipper sitta ensam med mina tankar.

Kaos jag hade nog fått hålla fast högerhanden för att inte smälla till personen på käften :banghead::nailbiting:

Önskar jag hade ork som dig.
Planen var ju, innan jag träffade väggen, att jobba 1 1/2 heltid för att jobba bort skulderna så snabbt som möjligt.
Just nu är jag glad att ens jobba halvtid...
Men jag hoppas kunna få hjälp att reboota hjärnan lite nu

Ork.... ni har inte sett hur det ser ut hemma :crazy:

Mitt hem lider just nu för jag orkar inte städa eller plocka undan. Jag äter, sover och jobbar.

Jag kommer inte orka jobba så här länge till.

Mellandagarna tänkte jag ta ledigt på ett eller annat sätt.

Jag måste få vila nu för fortsätter det så här kommer min kropp att gå sönder.

Och du ska nöja dig med det som får dig att fungera om det så är jobb eller inte.

Och ta det lungt! Ingen stress mm utan låt kroppen läka.

Fan jag var hemma i över 4 år innan jag kände att jag klara av att börja jobba igen.

Låt det ta tid :heart

Nej, trist nog inte! :D Kan tänka mig att söka runt lite dock. Kanske nåt tjosan med progesteron, endast spekulation.
Överlag är hormoner och preventivmedel något jag känner skulle vara superintressant att forska inom i framtiden. Varför mår vissa dåligt med/utan p-medel, vad passar en bäst utan att behöva prova 10 sorter, osv.

Visst är det!! Jag har också haft en del hormoner och reproduktion på universitetet, fast vi snackade mest om kor och grisar :D
Meeen grunderna är ju typ lika :p

Tog p-sprutor i massor av år. Troligen tack vare dem som jag alls hade några ägg kvar nu när jag trots allt ville använda mina..,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
572
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama