Vad har jag gjort för ont

A

a__n

Jag är inte ledsen, inte arg bara helt tom, Jag gjorde en abort för tre år sedan (en medicinsk) men allt kom inte ut, kom tillbaka på kontroll men de tittade inte på mig, jag hade blödningar väldigt länge men tillslut blev de nästan gråa jag ringde till Barnmorskan och hon råde mig till att åka in till sjukhuset, väl där så visade det sig att allt inte kommit ut och att jag hade en grav infektion i livmodern. Jag blev inlagd omgående och bokad för operation ( skrapning) samma kväll. Jag kommer ihåg att jag frågade om jag skulle kunna få barn i framtiden men de visste inte. Efter uppbrottet med (pappan) som inte alltid varit så snäll mot mig mestadels psykisk misshandel men även fysisk. så har jag för ett år sedan kommit till rätta i mitt liv igen och hittat min drömman, jag trode inte att det fanns så snälla och genom goda människor men tydligen finns dem faktiskt :cry:. Vi har väl inte egentligen försökt att skaffa barn men för några dagar sedan slog det mig att vi haft oskyddad sex i snart ett år men ingenting har hänt, och vart jag än tittat så ser jag barnvagnar och gravida kvinnor som går förbi. Min kompis ringde för några veckor sedan och sa att hon var gravid de hade inte försökt men nu när det var som det var så fick det bli så. varför är livet så orättvist för? Vad har jag gjort för ont mot någon?
:confused:

Sv: Vad har jag gjort för ont

Det är ju inte säkert att ni inte kan få barn barar för att ni har haft oskyddat sex i ett år. Det gäller att sex vid rätt tidpunkt också.

Fy så hemskt din stackare, jag lider verkligen med dig!

Men bara för att du inte blivit gravid än så behöver det inte betyda att du inte kan bli gravid.. Be om en utredning o se hur det ser ut där nere.. Det kan ju vara så att ni inte har prickat rätt tillfälle bara..

Lycka till!

Min kompis och hennes sambo hade oskyddat sex i 7 år innan hon blev gravid.

Läs på om ägglossning, ta hjälp av olika metoder för att räkna ut när du har ägglossning och pricka in sex runt det. Funkar de inte då heller så be om att få kolla vad som kan vara fel.

För mig och min kille tog det 8 månader innan jag blev gravid. Jag visste när jag hade ägglossning och vi tillhör ändå den ålder då man är väldigt fertil, vi var 21 år då.

ett år är väl egentligen inte så lång tid. Det är ju bara 12 tillfällen (ägglossningar) att bli gravid.

Men med den historien du har bakom dig kanske de e bra för din egen skull att kolla upp det ordentligt. Så att du får ett svar och om det inte går på naturlig väg, få möjlighet till den hjälp ni behöver.

Jag har haft oskyddat sex i fem år och inte blivit gravid. Är fertil för vi har redan en dotter. Vi har inte ansträngt oss för att försöka pricka in ÄL, men inte heller undvikit ÄL.
Jag har antagligen någon form av hormonell rubbning som gör att jag väldigt sällan har ÄL, vi håller på att utreder det.

Ta kontakt med vården och förklara din situation så kan de hjälpa dej.

Lycka till!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 242
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 954
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar