Vad görs? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säger du samma sak till någon som har ett sjukt djur som eventuellt inte kommer att klara sig? Jag vet att exemplet är extremt men logiken är samma.
Så hade jag nog inte tolkat det eller känt.

För mig hade det varit viktigt att njuta av den där sista halvandra timmen. Inte sörja det som kommer.
Inte sitta och titta på en bra film och sörja att den är slut snart. Eller äta en ljuvlig bakelse och inte njuta av den för att den snart är uppäten.

Det ramlar tillbaka i det där halvfulla eller dito tomma glaset.

Idag lyser solen och inte snöar eller blåser det heller :up:
Tur du har! Här skiner solen genom de supertunna moln som ändå lyckas häva ur sig mer snö, åsså blåser det och är minus 10 :down:
Försöker intala mina värkande armar och rygg att dom bara gnäller, för ut och skotta måste vi igen :banghead: Just nu funderar jag skarpt på en lägenhet i någon större city... :o

Världens bästa granne kom över med sin skyffel så vips hade vi skottat av parkering och stallplan :love:

Hästarna har fått busa av sig nakna i snön och sen blivit ompysslade. Nu har jag dammsugning, vattna blommor och diska kvar som måste göras idag. Känns överkomligt :)

Har stått och njutit av solen i stallet så att jag känner mig alldeles soltagen på kinderna :) nu sitter jag och grubblar över hur jag ska göra med bil :arghh:

Det här ska bli ett rätt stort katträd :down: IMG_20180204_133118.webp

För mig hade det varit viktigt att njuta av den där sista halvandra timmen. Inte sörja det som kommer.
Inte sitta och titta på en bra film och sörja att den är slut snart. Eller äta en ljuvlig bakelse och inte njuta av den för att den snart är uppäten.

Fast då är ju du och @Tranan inte lika, helt enkelt. Har man sina barn sällan så tycker jag inte det är konstigt om man vaknar låg den dag de ska åka. Det är bara att gratulera dem som kan vakna som en Ernst, överlycklig över att nu kan vi mysa tillsammans en dag till. Men det går inte att anklaga de som inte är sådana.

Tycker du alltså att förestående död är lika med någon vecka eller två ifrån varandra? :confused:
Nej, absolut inte. Du missar poängen.

Då kan ju alla sluta oroa sig i förtid över tandläkarbesöket, läkarbesöket, blodprovstagningen, flygresan o.s.v.

Och alla som ser fram emot en händelse, att få något, eller att göra något, har ju inte heller fog för sina känslor för det har ju inte hänt än.

Handen på hjärtat, hur många lever hela tiden i exakt den här sekunden, med exakt den relevanta känslan för stunden?

Nej, absolut inte. Du missar poängen.

Då kan ju alla sluta oroa sig i förtid över tandläkarbesöket, läkarbesöket, blodprovstagningen, flygresan o.s.v.

Och alla som ser fram emot en händelse, att få något, eller att göra något, har ju inte heller fog för sina känslor för det har ju inte hänt än.

Handen på hjärtat, hur många lever hela tiden i exakt den här sekunden, med exakt den relevanta känslan för stunden?

Vad är då poängen som jag missar? :confused:

För att svara på din fråga så tycker jag definitivt att det är bättre att inte oroa sig i förväg.
Att se fram emot något är en positiv känsla så det ser jag inga problem med att man gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 311
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 707
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 735
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar