Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu funderar jag över om jag ska köpa en våningssäng som jag inte får in min bäddsoffa som jag redan köpt under eller inte. Från början var förstås tanken att ha bäddsoffan under och så bygga en säng över, men det verkar aldrig hända och jag vill kunna bjuda hem folk på filmkvällar. Hittar jag ingen mindre bäddsoffa får jag väl ha madrass för översovande sällskap då kanske. Hmmm?

Kan du inte bygga ett loft? Då kan du ju inreda under såvida takhöjden är tillräcklig? Jag har loft och fåtölj, fotpall och en byrå under loftet :)

Tack o lov för det åtminstone, annars hade avundsjukan kvävt mig ;)

Don't worry! ;)

På tal om livsnjutare. Min kompis jobbade som jurist på en fin byrå. Ägaren skulle ha ngt form av "utvecklingssamtal" och bara "vart ser du dig själv om låt säga 5 år". Min kompis bara "då sitter jag hemma och dricker rödvin och pratar med mina femton katter".

:rofl:

Samma person sa även upp sig med att sjunga "jag vill bo i en svamp annars får jag kramp".

Slutsats: det är farligt att foka för mycket på karriären ;)

Don't worry! ;)

På tal om livsnjutare. Min kompis jobbade som jurist på en fin byrå. Ägaren skulle ha ngt form av "utvecklingssamtal" och bara "vart ser du dig själv om låt säga 5 år". Min kompis bara "då sitter jag hemma och dricker rödvin och pratar med mina femton katter".

:rofl:

Samma person sa även upp sig med att sjunga "jag vill bo i en svamp annars får jag kramp".

Slutsats: det är farligt att foka för mycket på karriären ;)
Förutom rödvinet så lät det som min typ :D:rofl:

Samma person sa även upp sig med att sjunga "jag vill bo i en svamp annars får jag kramp"

Jag är VÄLDIGT nära att göra det just nu... är inte så glad på min uppdragsgivare :cautious:

Karriär har jag aldrig haft och kommer inte att ha men jag har rätt kul :D En fd chef var VÄLDIGT noga med vad det stod på hens visitkort... det skiter jag fullständigt i, geolog duger fint. Personen i fråga var nämligen senior och manager och det var tydligen viktigt att ha med :grin:

Nope det är det inte! Är typ 15-20 tim ungefär. Har valt att gå ner i tid och ansvar pga vill göra annat också. Insett att jag inte är ngn karriärist utan snarare en slapp livsnjutare ;)
Så najs det hade varit om jag också hade klarat mig på inkomsten från så få timmar. Men det går inte. Eller det kanske det gör men då får jag leva på nudlar.

Jag har kompromissat med mindre/billigare boende osv.
Jag bor inte särskilt dyrt. Men jag har bil och utan det så blir det svårt att bo här. Fast busskort är inte billigt det heller.

Men jag får väl börja odla mer potatis och hyra ut ett rum via arbnb eller nåt så kan ju den låga inkomsten på 75% vara uthärdlig. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att orka mer.

Jag bor inte särskilt dyrt. Men jag har bil och utan det så blir det svårt att bo här. Fast busskort är inte billigt det heller.

Men jag får väl börja odla mer potatis och hyra ut ett rum via arbnb eller nåt så kan ju den låga inkomsten på 75% vara uthärdlig. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att orka mer.

Du kanske kan göra halva huset till en bed and breakfast :D

I ett bra läge dock om jag får säga så :)

Ja sant iofs! Hade nog inte pallat 25 kvm senfunkis eller 60-80-tal. Överlever pga takhöjden, känns luftigt trots liten yta och jag slipper trycka in en säng i rummet pga loftet. Men visst hade det varit najs med större, dock lockar ju avgift på 560 kr i månaden mer ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 808
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 574
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka