Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Övertid dag 2. Igår blev det 11 timmar... blir nog samma idag.
Allt för att Någon Annan glömt vara tydlig med att de.råkat ändra deadline för utbetalningar :rage:

Nu funderar jag.
Ska jag söka nya jobb kors och tvärs i landet eller ska jag ha is i magen tills jag vet hur det blir med uppsägning, nytt jobb och allt?
Vi måste ju snart bestämma vart och om vi ska flytta och därmed börja söka lägenhet.

Bah... det fanns inga bakelser på Ica. Det är ju kanelbullens dag så de kör på det i stället. Haken är att jag inte vill ha någon kanelbulle, så jag köpte en kladdkaka. Men den är för mycket för en person. Tyvärr lär jag äta upp allt själv i alla fall.

Brr! Jag fick rota fram en tjockare tröja, i ena stunden svettades jag och i nästa frös jag. Jag brukar inte vara så här frusen men idag var visst extra kallt, även inomhus.

Lagar lite mat. Vegetariska hamburgare till middag och färsk tortellini till lunch i morgon. Glömmer alltid bort om jag gillar tortellini eller ej dock...

Fick prata med Telia i över en timme idag. Både hemtelefon och tvn var paj. Blev ordning på det till slut
Är sjuk trött, mest psykiskt då:crazy:

Jag har ett stort hål utanför utedörren pga grävarbete, vilket gör att vi måste använda altandörren som huvudingång. Problemet är att det inte finns något handtag på utsidan, så det går inte att stänga den om man går ut. Idag har jag därför varit instängd mer eller mindre hela dagen. Hundarna och jag var ute på en skogspromenad mitt på dagen, men det har ändå känts drygt att inte kunna gå hemifrån som jag vill. Jag vill liksom inte lämna hundarna ensamma med en öppen altandörr.

Egentligen skulle de ha varit färdiga igår. Jag hade bokat en tid för hjulskifte idag, men jag fick ringa ändra till en dag i nästa vecka istället "för jag har ett stort hål utanför min ytterdörr och kommer inte ut".

Funderar lite på hur vimsig min hjärna är egentligen.

Jag brukar tänka på mig själv som en ganska osocial person som gillar att vara ensam osv. Idag har jag minglat runt och pratat som en tok med kollegorna hela dagen, därefter umgicks jag lite med min mor, gav mig ut med en mycket god vän och sitter nu och chattar med några fler vänner. Ser redan fram emot morgondagen och att umgås mer med kollegorna. Så osocial är jag :cautious:

Jag var ute och sparade med bada hundarna i morse ... Princess Diva skulle ha gjort ett fantastiskt "vanligt" spar, men det var ganska langt fran IPO dar de maste nose i varje fotspar :cautious: Det ar ju otur att vi tankte tavla i IPO alltsa :banghead:
Min lilla Tater Tot gjorde det basta spar han gjort det senaste halvaret ... efter att jag tog fram bollen i samband med spar kan han inte spara langre. Han bara letar efter boll eller vander sig om och vantar pa att den ska komma fran mig.
Jag anvande bollen tva ganger (2!) pa sparfaltet. :meh: For ett halvar sedan. I dag var forsta gangen han inte stannade och vantade pa att fa en boll, eller borjade leta efter den. Om jag nu bara kan fa den envisheten och uthalligheten att jobba for mig istallet.:angel:

Nu ska jag ut och lamna in mina koks knivar till slipning och fundera pa vad jag tanker laga for mat. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 808
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 574
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka