Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en vän som hyr ut rum via dom. mycket jobb men väldigt roligt.
Vad är det som det är mycket jobb med?
Hur ska gästerna fixa mat och frukost då? Min vän skaffa ett eget kylskåp till gästerna och har ett eget själv. Dock går hon upp och lagar frukost till dom flesta gästerna.
Jag har ett litet extra kylskåp, t.o.m. några extra spisplattor, men det är nog inte så lämpligt att stå där och laga mat. Diskmöjlighet fattas.

Men jag har inte tänkt färdigt här. Troligen serverar jag frukost i mitt kök.

Sitter på bussen. Är ”vaken” :meh: Känns som mitt i natten. Mår fysiskt dåligt av att vara uppe vid denna tidpunkt. Fullt på bussen, försöker spana och se om folk verkligen mår bra :cautious: Vissa ser klart slitna ur men andra verkar taggade
Alla är vi olika. :D

Jag vill sova när klockan är runt 22. Då har min intelligens sjunkit till neandertalnivå och min kropp protesterar vilt. Ett intag av alkohol förbättrar dock intelligensen påtagligt

På morgonen är det tungt att kliva upp men när jag väl är uppe är allt OK.:)

Jag har ett litet extra kylskåp, t.o.m. några extra spisplattor, men det är nog inte så lämpligt att stå där och laga mat. Diskmöjlighet fattas.

Jag har bott på "bo på lantgård" några gånger.

Då har frukosten serverats vid ett bord. Bröd, smör, pålägg marmelad och kanske korv/skinka. Kaffe eller te enligt önskemål och ägg om man vill ha.
Värden dukar fram och dukar undan. Man sätter sigvid dukat bord o h åker sedan iväg. Inga matlagningsmöjligheter. Ungefär som på ett hotell men i hemmiljö.
Ett ställe hade frukosten i ett kylskåp och det fanns äggkokare, vattenkokare och kaffebryggare. inget mer.

Sitter nu och dricker en matcha latte i desperat försök att bli pigg (kan inte dricka kaffe). Måste jobba, men är hur seg och trött som helst. Om någon har tips på hur man snabbt blir pigg och fokuserad får ni gärna dela med er av dem! :D
Mvh Sirapshjärna

Nu har jag skrivit upp alla arbetsprojekt och försökt göra en prioriteringslista på dem, det kan väl ändå räknas till jobb?
Definitivt!
Själv är jag totalt värdelös på jobbet idag. Iofs har jag redan gjort mer än mina 40 timmar den här veckan, men ska försöka reda ut några ärenden till innan jag går hem tidigt idag.
Sjukt segt idag!

Men det är ju bra. Ska ha skypemöte men Skype har slutat fungera. Företaget saknar licens står det när jag vill logga in. Bra :up:
Suck. Behöver jag verkligen mer bekymmer?

Gick sådär med jobb, sitter och lyssnar på tillkännagivandet av Nobels fredspris. Verkligen välförtjänta pristagare! :bow: :bow: Men nu sitter jag och gråter och är helt förstörd av alla hemska berättelser.

Mest är det ju att passa alla in och utcheck. Städa inför nästa gäst. Hon har fullt hela tiden. Men det är otroligt roligt tycker hon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 808
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 571
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka