Varför måste du prompt prioritera?Jo, jag vet ju det.
-
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Vad är viktigast? Det där med att prioritera är inte så enkelt, tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför måste du prompt prioritera?Jo, jag vet ju det.
-
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Vad är viktigast? Det där med att prioritera är inte så enkelt, tycker jag.
Fast fb funkar ju bara som en sorts påminnlse.
Jag är URUSEL på födelsedagar. Jag hänger på när jag påminns av fb. För att jag vill skicka den där varma tanken till någon jag uppskiattar. De jag inte uppskiattar skiter jag i (och få är mina vänner på fb)
Skulle inte fb påminna folk skulle jag inte få hälsningar från mer än avkomman och möjligen ett par tre till.
Men så har just födelsedagar inte någon speciell laddning för mig heller. Det kan ju spela in.
Jag skulle nog inte klara det. Jag har en app där jag skulle kunna skriva in saker att göra just idag, men jag blir lite stressad av det. Så jag plockar något från den allmänna listan.Jag skriver en dagslista. Bockar av är det är klart.
Det är svårt att prioritera om jag ska fylla tvättmaskinen eller plantera den där rosen först. Så jag bara bockar av.
Om jag till kvällen hunnit en tredjedel är jag nöjd.
För att vissa saker är viktigare än andra. En del är årstidsrelaterade utomhusgrejer. Jag behöver passa på när det är väder för sysslan. Exempel på saker som är ungefär lika i viktighet är att göra rabattkanter och att få ordning på framsidan av huset. Anledningarna till varför jag vill göra dessa saker är dock inte samma. Rabattkanterna gör trädgården mer lättskött framöver och jag slipper att kantskära och rensa kvickrot som växer in i rabatterna. En fin framsida skapar trivsel ganska så omgående (och gör det mer lättskött). Båda delarna är större projekt som inte går i ett nafs.Varför måste du prompt prioritera?
Tyvärr inte sån lyx. Svart kaffe med sugrör pga mina angenäma munsår det gäller att svälja fortIrish Coffee?
Är jätte ledsen och deppig nu....
Tyvärr inte sån lyx. Svart kaffe med sugrör pga mina angenäma munsår det gäller att svälja fort
Kaffe och cigg. Jobb om 30 min...
Kommer bli en tråkig morgon... hur hade ni hanterat detta, tänk följande scenario;
En familj av 5 (mamma, pappa och 3 barn i åldern 8-14, som har skollov nu och tänker åka till vår turistiga ö för en dag)
De bokade ridning för rätt länge sen via internet, de har inte betalat fakturan än vilken ska vara betald 48h innan tur senast.
Vi har försökt ringa telefonnumret de gav sedan i tisdags för att bekräfta deras bokning eftersom vi är fullbokade och folk står på kö för att rida.
Telefonnumret fungerar inte.
Så vi har skickat e-post onsdag och torsdag för att be dom ringa oss och bekräfta.
Inget svar.
Igår lunchtid provade vi ringa igen, numret fungerar fortf inte. Så vi skickade ett e-post och sa att vi har avbokat deras bokning/ridtur samt deras faktura.
Och bokat in 5 andra personer istället.
Igår kväll kl 18 kom ett e-post som bara stod "hej, vi bekräftar här med vår bokning. Vi kommer på 7.50-färjan"
Well.... förmodligen kommer den här familjen att dyka upp runt 8.30 och tro att de ska rida. Men vi har inte fler hästar nu...
Vi kommer erbjuda dom att komma tillbaka 3h senare om de fortf vill rida så gör vi en extrainsatt lunchritt... det är det enda vi kan göra.
Är det så svårt att lyfta telefonen och ringa upp när företaget man bokat med försöker kontakta en??
Irish Coffee?
Samma för mig! Är sämst på datum och födelsedagar. Innan Facebooks tid glömde jag ofta folks födelsedagar Precis som för dig så är inte födelsedagar så big deal för mig. Om ngn skulle glömma min hade jag inte brytt mig direkt. Jag brukar i ärlighetens namn glömma min egen
Förra året när jag fyllde år vaknade jag och hade typ 100 nya notiser från Facebook och bara "vad i helvete" sen kom jag på att jag fyllde år
Alltså antalet "grattis" från bekanta på Facebook är helt enkelt inte så viktigt för mig. Inte heller om ngn mer nära skulle glömma att gratta mig. Riktiga vänner har man ju alla dagar om året, då spelar ett grattis en gång om året mindre roll.