Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och cigg. Jobb om 30 min...

Kommer bli en tråkig morgon... hur hade ni hanterat detta, tänk följande scenario;

En familj av 5 (mamma, pappa och 3 barn i åldern 8-14, som har skollov nu och tänker åka till vår turistiga ö för en dag)

De bokade ridning för rätt länge sen via internet, de har inte betalat fakturan än vilken ska vara betald 48h innan tur senast.

Vi har försökt ringa telefonnumret de gav sedan i tisdags för att bekräfta deras bokning eftersom vi är fullbokade och folk står på kö för att rida.
Telefonnumret fungerar inte.
Så vi har skickat e-post onsdag och torsdag för att be dom ringa oss och bekräfta.
Inget svar.
Igår lunchtid provade vi ringa igen, numret fungerar fortf inte. Så vi skickade ett e-post och sa att vi har avbokat deras bokning/ridtur samt deras faktura.

Och bokat in 5 andra personer istället.

Igår kväll kl 18 kom ett e-post som bara stod "hej, vi bekräftar här med vår bokning. Vi kommer på 7.50-färjan"

Well.... förmodligen kommer den här familjen att dyka upp runt 8.30 och tro att de ska rida. Men vi har inte fler hästar nu...

Vi kommer erbjuda dom att komma tillbaka 3h senare om de fortf vill rida så gör vi en extrainsatt lunchritt... det är det enda vi kan göra.

Är det så svårt att lyfta telefonen och ringa upp när företaget man bokat med försöker kontakta en??

Detta är varför man egentligen ska stänga av internet innan man går och lägger sig. Nu funderar jag på om det heter stilikon eller stil-ikon, tycker det sistnämnda ser helt fel ut. Ser framför mig en stilig kon :o

Facebook påminner om att jag inte har min födelsedag synlig. Jag vet inte om jag ska ändra på det. Vill jag verkligen ha en massa hälsningar då eller blir det ledsamt om det uteblir? Ingen lär ju komma ihåg vilken dag det är av sig själv.

Jag fick typ två grattis på Facebook förra året. Av familjen. Inte en enda av vännerna.. Det var kämpigt.

Men nu slog det mig att jag kanske inte har synlig födelsedag. Hur ändrar man det?

Kommer bli en tråkig morgon... hur hade ni hanterat detta, tänk följande scenario;

En familj av 5 (mamma, pappa och 3 barn i åldern 8-14, som har skollov nu och tänker åka till vår turistiga ö för en dag)

De bokade ridning för rätt länge sen via internet, de har inte betalat fakturan än vilken ska vara betald 48h innan tur senast.

Vi har försökt ringa telefonnumret de gav sedan i tisdags för att bekräfta deras bokning eftersom vi är fullbokade och folk står på kö för att rida.
Så vi har skickat e-post onsdag och torsdag för att be dom ringa oss och bekräfta.
Inget svar.
Igår lunchtid provade vi ringa igen, numret fungerar fortf inte. Så vi skickade ett e-post och sa att vi har avbokat deras bokning/ridtur samt deras faktura.

Igår kväll kl 18 kom ett e-post som bara stod "hej, vi bekräftar här med vår bokning. Vi kommer på 7.50-färjan"

Well.... förmodligen kommer den här familjen att dyka upp runt 8.30 och tro att de ska rida. Men vi har inte fler hästar nu...

Vi kommer erbjuda dom att komma tillbaka 3h senare om de fortf vill rida så gör vi en extrainsatt lunchritt... det är det enda vi kan göra.

Är det så svårt att lyfta telefonen och ringa upp när företaget man bokat med försöker kontakta en??
I det där läget hade jag bara sagt nej. Varför tror de att de ska få rida när de inte har betalat? De får skylla sig själva.

Sen bör det kanske stå i bokningsvillkoren att har man inte betalat i tid så avbokas turen. Är det så att det i stället är lågsäsong och ingen annan på kö som kan ta platsen så kan ni lägga på påminnelseavgift, men jag tycker ändå inte de ska få rida om de inte får in betalningen före turen.

Inget svar.

Ehh, ni har avbokat dem efter ett antal kontaktförsök. De har inte betalat i tid. Varför ska de rida? Blir de erbjudna en extra tur ska de vara tacksamma!

Ännu en dag som nog kommer tillbringas mestadels i sängen. Jag som skulle varit borta och tävlat den här helgen :cry::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
MEn nu satsar jag på att kunna jobba på måndag. Annars gräver jag nog ner mig i något hål nånstans.
Underbart höstväder ute, som gjort för en rejäl uteritt i snabbare tempon.

Facebook påminner om att jag inte har min födelsedag synlig. Jag vet inte om jag ska ändra på det. Vill jag verkligen ha en massa hälsningar då eller blir det ledsamt om det uteblir? Ingen lär ju komma ihåg vilken dag det är av sig själv.
Fast fb funkar ju bara som en sorts påminnlse.

Jag är URUSEL på födelsedagar. Jag hänger på när jag påminns av fb. För att jag vill skicka den där varma tanken till någon jag uppskiattar. De jag inte uppskiattar skiter jag i (och få är mina vänner på fb)

Skulle inte fb påminna folk skulle jag inte få hälsningar från mer än avkomman och möjligen ett par tre till.

Men så har just födelsedagar inte någon speciell laddning för mig heller. Det kan ju spela in.

Jag är URUSEL på födelsedagar. Jag hänger på när jag påminns av fb. För att jag vill skicka den där varma tanken till någon jag uppskiattar. De jag inte uppskiattar skiter jag i (och få är mina vänner på fb)

Skulle inte fb påminna folk skulle jag inte få hälsningar från mer än avkomman och möjligen ett par tre till.

Men så har just födelsedagar inte någon speciell laddning för mig heller. Det kan ju spela in.
Jo, jag vet ju det.

-
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Vad är viktigast? Det där med att prioritera är inte så enkelt, tycker jag.

Exakt samma här!

Jag har födelsedagar inlagda i min digitala kalender. Inte en suck att jag skulle komma ihåg annars :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 610
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka