Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick världens bästa tips för några vecka sedan - och jag är fortfarande förvånad över resultatet. Vi har haft jätteproblem med att torka tvätt inne. Tvätten har torkat saaaaaaaaakta och fönster har blivit HELT immiga av fukten. Så råkade jag beklaga mig får vår vaktmästare häromdagen och han gav mig ett tips....plocka bort kallras-skyddet ur köksfläkten. Det gjorde jag (tog typ 5 min) och - voilà - ALLA problem puts väck :D:up: ! Tvätten torkar snabbt, ingen imma på rutorna, och jag tycker till och med att det har blivit lite bättre drag i kaminen också. HELT förbluffande..... :) Och huset mår säkert bättre också utan all fukt!
Vilket skydd :confused:?

nästan alla fiskar och räkor i 200 karet har dött, sedan upptäckte jag att nästan alla corys yngel också har dött
Pga att farsan stängde av elen till 200 karet, yngel byttan och 54an.
Så jag har fått fiska upp alla fisklik och döda räkor. Städat pumpar och bytt vatten. Planterat om i karet
Skulle sortera landis bebisar ikväll. Men de fick bara städat och nya grönsaker. Räcker med död för en dag idag.
Sedan skulle farsan hämta paket till mig på Ica och Turken :devil: Turken har lämnat ut fel paket till mig, såg det när jag såg fakturan i paketet först. Inte fasiken :devil:har jag beställt babysaker...:cool:
Så nu åker farsan tillbaka till Turken för att få rätt paket.
I morgon så blir det återstående corys yngel köpta och hämtade. Och ett nytt kar kommer till mig. Sedan måste jag åka till Arkens och köpa fisk. Och till Jula och köpa strömdosor

Sov skit i natt, haft en pissig dag på jobbet, halsen värker och det är svinkallt. Möttes först av en överlycklig hund när jag kom hem, bara det gör ju ens dag bättre, sedan kom sambon hem med kebabrulle och talade om att han redan hade handlat så vi behövde inte åka som planerat. Älskar honom lite extra idag

Spelar riviera-jazz och inväntar lite löst folk.

500FEB55-74A7-4A25-B0BE-C6B949A80F1F.webp

Kollar på vem vet mest och dricker rödvin UTAN sugrör :up:

Klippt ett gäng hästar. Men vet inte vad som hände på slutet men blev himla fult då den klippte liksom ryckigt :mad: så nu står min svarta inne och ser inte riktigt klok ut. Ska ge ett försök till ikväll annars får det bli en tur till granngården imorgon :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 585
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar