Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev inte riktigt som planerad... Var sjukt trött i morse, sov längre än vanligt, kom något sent till jobbet och när kollegorna sa godmorgon och frågade hur det var så orkade jag inte mer än humma något ohörbart till svar.

Något senare ville de två ansvariga prata med mig och när de frågade hur det är med mig egentligen så bröt jag ihop :banghead: Sååå det bestämdes att jag skulle hjälpa till med några lätta saker under förmiddagen och sedan stack jag hem. Nu är jag klar för idag och istället för att jobba för fullt så sitter jag och äter våfflor, tittar på hundarna och lyssnar på regnet. Imorgon kan jag stanna hemma om jag vill vila mer, men kommer jag till jobbet så blir det åtminstone en något lättare dag än vad det varit alla dagar den senaste tiden. Känns iaf fint att kollegorna verkligen bryr sig :)

Idag blev inte riktigt som planerad... Var sjukt trött i morse, sov längre än vanligt, kom något sent till jobbet och när kollegorna sa godmorgon och frågade hur det var så orkade jag inte mer än humma något ohörbart till svar.

Något senare ville de två ansvariga prata med mig och när de frågade hur det är med mig egentligen så bröt jag ihop :banghead: Sååå det bestämdes att jag skulle hjälpa till med några lätta saker under förmiddagen och sedan stack jag hem. Nu är jag klar för idag och istället för att jobba för fullt så sitter jag och äter våfflor, tittar på hundarna och lyssnar på regnet. Imorgon kan jag stanna hemma om jag vill vila mer, men kommer jag till jobbet så blir det åtminstone en något lättare dag än vad det varit alla dagar den senaste tiden. Känns iaf fint att kollegorna verkligen bryr sig :)

:heart:heart

Jag vet att du trivs på ditt jobb (med rätta) men jag ska säga åt dig vad en god vän sa åt mig när jag precis börjat jobba som geolog (och egen företagare): Ta det lugnt även om det är roligt så du inte bränner ut dig :)

Jag lyssnade inte på min vän kan vi ju säga... vilket blev dyrt.

Inför andra visningen!

AEBF26AF-D91C-4307-BA71-2688BA24972C.webp

Jag kanner mig fortfarande lagom "mosig" efter helgen's ovningar. Jag ska straxt ut och spara trots att det ar sa galet svart att spara nar det inte finns ordentlig sparmark ... Allt gras ar antingen for langt eller for kort samt super torrt, marken stenhard som cement, och hundskrallet loper. O_o Princess Diva gar dock frammat, hon lar sig det lilla skrallet. :cool:
Tater Tott har jag backat tillbaka lite, han behover lite mer tid om det ska bli riktigt bra, sa vi far se om han ar redo att tavla i host.

VARFÖR måste det komma in ett komplicerat mögärende nu på eftermiddagen och jag måste sitta i kö till juridisk rådgivning... Min hjärna är inte riktigt optimerad för tillfället.

Jag fick tva geting bett :rage: och ett bi stick pa samma tumme i helgen. :meh: Det kliar nu sa jag haller pa att bli tokig :banghead:

Jag funderar kraftigt pa om jag borde beundra getingar som ar sa sma, sa sma ... men forsoker ta en hel manniska som middag. :eek: Eller om jag ska tycka att de ar helt vidriga som bet mig? :rage: Det ar dock honungs bi sticket som kliar och gor att tummen ar svullen och den lilla rackaren tycker jag bara synd om da den fick forlora livet for att jag uppenbarligen rorde tummen pa ett hotfullt satt. :cautious:

:heart:heart

Jag vet att du trivs på ditt jobb (med rätta) men jag ska säga åt dig vad en god vän sa åt mig när jag precis börjat jobba som geolog (och egen företagare): Ta det lugnt även om det är roligt så du inte bränner ut dig :)

Jag lyssnade inte på min vän kan vi ju säga... vilket blev dyrt.
Det var precis vad kollegorna sa till mig idag också... Nu har jag precis kommit in från en 2 1/2 timme lång skogspromenad med damerna. Känner mig lite som en ny människa :)

Har en ledig dag idag, är alltid ledig på tisdagarna pga helgjobbet.
Har städat och fixat lite nya grenar och maskrosblad till landisarna. Corys yngel har fått vb.
Min BS var här idag, drygt 30 minuter :mad:
Ska äta middag snart - Köttfärslimpa med fetost i, kokt potatis och brunsås
Sedan åka till Turken och Ica för att hämta ut paket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 610
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar