Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt dödstrött idag. Hittade små knölar i Vovvis juver igår. Så nu har vi bokat tid hos vet på ons. För lite drygt ett år sedan tog hon bort ena sidans juver pga samma. Då var det godartat. Hoppas på samma nu.
Hon är ju 8 år. Men för den här rasen så är det ju bara mitt i livet typ.
Hoppas hon kan lagas mitt lilla knyte!:heart

På tal om inläggningar, så gjorde jag något gott efter ett rumänskt recept igår. Ugnsrostade auberginer och röda paprikor som man skalade, hackade och lade på burk tillsammans med ättikssprit, olja, socker, salt, lagerblad och svartapepparkorn. SÅ gott :d ! Vi testade det tillsammans med köttfärslimpa och potatismos ikväll och det var en riktigt hit :) !
20180827_061413.jpg

Sådär. Kvällens pensum av vedköring avklarad. Körde tills ryggen sa stopp och hjärtklappningen blev för tuff.
Det minskar knappt något i vedhögen. :arghh:

Sitter i soffan och äter kardemummabulle från bageriet. Masade mig ut tidigt imorse. Insåg därefter att man kunde onlineshoppa på inredningsbutiken så nu har jag klickat hem porslinshunden!!! OMG. Måste ta bussen till Söder och se om det är rimligt att ta hem den på ngt sätt som inte kräver bil...

Åh! Då fattar jag. Vi möttes btw idag vid södra station, du hade ingen hund under armen men skitsnygga kläder.

Jag gillar Olof Röhlander :) :
"Ska du komma någonstans i den här världen, så behöver du också lära dig övervinna hinder och tänka kreativt. Ett sätt att bli mer lösningsfokuserad är att börja säga "Inga problem" istället för "Det går inte". Både till dig själv och andra."

Jag fryser och har ont. Vill ligga under en filt i soffan men soffan är upptagen av ett styck sambo. Kan knö mig ner jag med, men det blir obekvämt och jag får mer ont.
Det är tråkigt att vara hemma och inte kunna göra nånting utan att få ont...

Funderar på att åka till IKEA i Jönköping och köpa ett nytt skrivbord till syrummet. Göra om därinne så det ser mindre stökigt ut. Byta ut två bord mot ett stort. Men vi får väl se. Pallar nog inte att sitta i bil så länge..
Och sambon har drabbats av depp igen. Han vill inte göra nånting samtidigt som han säger att han vill hitta på något. Svår ekvation det där. Nåja, det går över. Är förmodligen den årliga höstdepressionen som är på ingång,

Jag har så vansinnigt tråkigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Kan inte ens sitta och spela tvspel utan att få ont.

Kl är 20.50 och jag är ensam hemma. Sitter på ballen med ett glas vin och en cigg. Det är 22 grader men känns mer som 17-18.

Det rasslar i buskarna kring huset och jag vet inte om det är orm, koala, possum eller grannens am bulldog... förmodligen possums...

Ska nog gå in snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 818
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 585
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar