Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som slarvat med maten :p får också hålla igen på drickan lite. Fortsätter tyvärr rasa i vikt trots att jag slutat amma. Tur vi får massa mat idag :d

Ätit gott och varit ute på en halvtimmes tur med hunden, nu blir det bara en snabbkiss vid 22. Smäller på rätt bra här nu, hunden tar det som tur är med ro men jag tycker det är sjukt obehagligt :( Nu blir det kaffe, praliner och ett fyratimmars brittiskt kostymdrama :D Gott Nytt År Buke och var rädda om er och era fyrbenta ikväll :heart

Fytusan! Synd att du bor så långt bort, annars hade du kunnat komma hit med hundarna. Här har ingen smällt än så länge.

Här är kaos med. Har smällt sedan innan jul och kommer göra nån vecka till. Folk här är galet sjutglada. Och vid tolvslaget inatt vill man inte vara utomhus här i vårt område - folk skjuter hejvilt, i markhöjd, ut på vägen, har vägskyltarna som "ramper", mot folks balkonger, har småbarn med sig osv. Ser SÅ fram emot när vår nya lägenhet är byggd så vi kommer härifrån.

Nu har vi kommit hem. Morsans sambo var snäll och körde bilen fram till porten hos dem, körde oss till skogen så att jag kunde gå en längre rastningsrunda där och sedan körde han oss fram till porten hemma. När vi åkte förbi vägarna jag brukar gå vid på hemvägen därifrån så sköts det rejäla fyrverkerier där, så tja, det var underbart med bil.

T.o.m. morsans sambo som ogillar förbud och älskar allt som är stort och smäller och låter, tycker att man borde förbjuda fyrverkerier till allmänheten just för att folk inte sköter sig. Det känns ändå bra, för om han av alla kan inse hur dåligt det är nu, då kanske ännu fler kan upptäcka samma sak.

Nu har vi kommit hem. Morsans sambo var snäll och körde bilen fram till porten hos dem, körde oss till skogen så att jag kunde gå en längre rastningsrunda där och sedan körde han oss fram till porten hemma. När vi åkte förbi vägarna jag brukar gå vid på hemvägen därifrån så sköts det rejäla fyrverkerier där, så tja, det var underbart med bil.

T.o.m. morsans sambo som ogillar förbud och älskar allt som är stort och smäller och låter, tycker att man borde förbjuda fyrverkerier till allmänheten just för att folk inte sköter sig. Det känns ändå bra, för om han av alla kan inse hur dåligt det är nu, då kanske ännu fler kan upptäcka samma sak.

Instämmer. Här har det dock varit ovanligt lugnt fram tills idag. Tyvärr är här istället många ungdomar som slänger smällare efter folk som är ute med sina hundar :cry:

Jaha, nu börjar raketerna... klockan är inte mer än 20... det är 4 timmar kvar och jag ska försöka somna innan tolvslaget så jag slipper höra alla raketer.

Har vinkat av @Ninnurur , som var här med bingolotter och fina kläder till sparven :love:. Sen skickade jag iväg sambon för att köpa pizza, det kändes som en roligare nyårsmiddag än kall kyckling med potatissallad :cautious:.
Resten av dagen blir det de filmer som tv-kanalerna här på sjukhuset erbjuder, och sen ska vi vinna bilar och miljoner på bingolotto är det tänkt :up:

Kan jag hjälpa er med något? Jag kan rasta häst, mocka, vattna, mata, städa, handla, skjutsa ja vad fan som helst!

Du får även ringa mig när du vill om du behöver någon som lyssnar.

Hojta bara till!

Kan jag hjälpa er med något? Jag kan rasta häst, mocka, vattna, mata, städa, handla, skjutsa ja vad fan som helst!

Du får även ringa mig när du vill om du behöver någon som lyssnar.

Hojta bara till!
:heart
Vill du rasta häst i lina så vore det guld värt, hon blir så rastlös av att gå i vinterhagen och än så länge är ridbanan användbar. Hon studsar dock på rätt friskt, men stannar direkt när det drar i linan (jag kan hålla henne själv trots ont i både bäcken och snitt). Står inte kvar på lösdriften där du var med, den här damen står betydligt närmre stan

Här är min nyårsmiddag!
w9cNcQm.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 705
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!