Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker komma på vad jag ska dra på för ljud inför tolvslaget. Högljudd video på youtube, vad? Musik? Vill dämpa så mycket som möjligt för vovve, han ligger här bredvid nu och sover lilla hjärtat :heart

Vilken normal människa ställer sig och mockar halv tolv på nyårsafton...

Ja iaf väldigt lugnt här. Professorn har också varit ute på lite kisseri och tror inte ens han är medveten om att det är nyårsafton. Det är iaf fördelen med att bli lite äldre (han är 16 år) att hörseln inte är lika bra längre. Minns nyår förr och han var alltid så rädd. Så himla skönt att slippa det nu. Sen är det knappt nån som smäller här. Hörs lite på avstånd bara.

GOTT NYTT ÅR!!!

Det är ju inte garanterat att man blir sjuk... men i vissa lägen vill jag inte chansa. Finns det sjuka småbarn någonstans håller jag mig undan, ALLA gånger jag träffat sjuka småbarn se senaste åren har jag blivit sjuk.

Jag har också börjat testa att använda Nasaleze fast det inte är pollensäsong. Företaget säljer en variant som ska hjälpa att smittämnen inte når nässlemhinnan men det är ju samma produkt fast med annan förpackning. Det är ju inte farligt att använda, det värsta som kan hända är ju att det inte har effekt. Om det hjälper? Ingen aning men det är ju som sagt värt ett försök.

Sedan väljer jag att i vissa fall strunta i att någon är sjuk och göra det jag/vi tänkt ändå. Tex när jag inte har träffat en kär Bukefalist på länge :love: och hon är asförkyld :D Dock blev jag inte sjuk den gången :)

En av de stora fordelarna med Sverige ... och dess klimat. Det finns EN tydlig pollen sasong. Har har vi super pollen sasong pa varen ... och en pa hosten (det ar mest ogras da:cautious:) och en hel massa pollen dar emellan ocksa.:arghh:

Jag ar just nu super forkyld :banghead: Det var sa klart det ettariga barnbarnet som smittade mig. Hon blev av med det pa nagra dagar :cautious: medan pa mig har det nu blivit battre och samre i omgangar under de senaste tre veckorna.
Mitt imunforsvar ar i stort sett obefintligt nar jag ar pa mina mediciner ... och inte bra nar jag inte tar "super medicinerna" som haller ner immunforsvaret heller.
Jag har kommit fram till att jag inte kan undvika alla och allt ... sa det far bli en bedomning varje gang jag ar med folk eller om jag kan ge mig ut i affarer eller pa restauranger ... Just nu har jag tva kompisar pa sjukhus med bakteriell lunginflammation:crazy:. De var bada ute och handlade och var ute bland folk innan de visste att de var "sjuka pa riktigt" och att det inte bara var en forkylning.
Ingen av dem har nedsatt immunsystem, sa jag har kommit fram till att det ar en "tossup" ... jag undviker att handla i varsta rusningarna och haller mig pa avstand fran de som ar forkylda ... och hoppas pa det basta.:angel:

Och nu smälls det kanoner (autocorekt vill få det till kalkoner hela tiden) :cautious:
Det dundrar och sitter på övervåningen så ser långt. I byn längre bort smäller de mest. Fint men totalt onödigt egentligen. Tycker man skulle kunna ha samma raketlagar som i Finland. Så djur mfl inte behöver lida mer än själva nyårsaftonen.

Nikita satt på min axel och kollade på fyrverkerierna. Sedan var hon mest intresserad av sin cosma freeze dried chicken. Tack och lov att hon är cool och att det inte smällt alltför mycket. Iofs har jag haft på TSN hockeymatchen usa-finland på datorn med speakern precis där hon ligger och sover, så hon är nog ganska döv vid det här laget :D

Tar min nya ljudbok och går och lägger mig, i morgon väntar morgonfodring av hästarna och utsläpp av dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
54 048
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar