Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad tråkigt :( Är du hemma? Pälsfröken blir säkert glad om kattslaven håller sig på plats.:grin: Magsjuka, nej tack! Bädda ner dig och ta det lugnt. Har du lite god mat hemma så du kan ha det mysigt ändå?

:heart
Jag är inte hemma utan hos föräldrarna så mamma och jag snörvlar ikapp.
Mat finns i mängder, ätit gott nu lite kaffe och plock innan efterrätten, jag går garanterat upp några kg innan jag är hemma hos mina makaroner igen :rofl:
Pälsfröken diggar läget att betjänten håller sig kvar ikväll och är lagom seg, kattgos är orken lagom till :p

Har rastat hundar och matat hästar, Smort in mig med Linnex för ryggen är dum och gör svinont. :down::meh: Nästa år ska jag bannemig inte ha såhär ont.

Gott nytt år. :)
25018202_137111660300420_5568454159012724736_n.jpg

Hästar nattade och hundar kissade. Den ena har inte lyft ett ögonbryn men den andra är lite orolig:(:heart
Nu går vi inte ut igen förrän nästa år nån gång!

Nyss uppkommen ur ett varmt bad. Försöker nu bota min hosta med massvis choklad och honungsvatten :d

Jag kan titulera mig som ”stolt” (?) ägare till numera två fyrverkerirädda hästar :down: unghästen fick panik förut och tog ett bra tag att fånga in henne.
Men nu är alla inne, dom två rädda har sina nya luvor och unghästen verkligen älskar sin (hon har den hos hovis med) och blir lugn och fin i den :)
Ska vila framför tvn en stund innan sista svängen till stallet inför tolvslaget.

:heart
Vill du rasta häst i lina så vore det guld värt, hon blir så rastlös av att gå i vinterhagen och än så länge är ridbanan användbar. Hon studsar dock på rätt friskt, men stannar direkt när det drar i linan (jag kan hålla henne själv trots ont i både bäcken och snitt). Står inte kvar på lösdriften där du var med, den här damen står betydligt närmre stan

Det fixar jag!

Är hemma i Västerås den 5/1 så den sjätte kan jag rasta damen i lina.

Är numera mest i Kolbäck ( den där kärleken vettu ) men jag jobbar ju inne i stan så det löser sig.

Hör av mig när jag kommit hem.

Somnade som en sten O_o katten kom och rullade ihop sig på huvudkudden och sov tålmodigt med mig. Så nu har jag ont i nacken, hon har fått specialgodis, RC torrisar, och jag kan vara vaken tills småkronornas match i natt. Mycket upphetsande nyår. :grin:

Jag är så trött och har firat färdigt. (Blåbärspanacottan blev kanon :up:). Men det hjälper inte när man har hästar och hund som behöver tillsyn vid tolvslaget.....

Spelat Bingolotto, vann inget på bingosarna. Resten får sambon rätta imorgon.

Storm och spöregn ute, så förhoppningsvis ger folk fan i att skjuta raketer så hunden får en lugn natt. Men troligen inte.

Spelat tv-spel så jag lyckats få huvudvärk. Trots glasögon på. :down: Just nu är jag mest sugen på att gå och lägga mig.

Det smäller en del raketer här nu. Kisse-E har parkerat sig i dyrkade husses knä. Hon är inte helt avslappnad med lyfter mest på huvudet och tittar ut när det smäller. Vad Frasse-katten gör veta jag inte faktiskt. Hon ligger väl och sover någonstans. Känns skönt att dom inte bryr sig värst. De gamla katterna var betydligt mycket räddare.

Spelat Bingolotto, vann inget på bingosarna. Resten får sambon rätta imorgon.

Storm och spöregn ute, så förhoppningsvis ger folk fan i att skjuta raketer så hunden får en lugn natt. Men troligen inte.
Det värsta är ju att om dom inte skjuter av skiten idag gör dom det en annan dag. När man inte är beredd på det. :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
53 937
Senast: Enya
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar