Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
La om planerna, så nu sitter vi i bilen på väg ut på landet för en promenad där istället. Hoppas de inte är lika överförtjusta i smällare som våra kära grannar :meh:

Så nu är stallet fullt med hästar, alla kom vid 17-tiden, två till och med tidigare. Annars brukar jag ta in ett gäng betydligt senare men vill inte idag med tanke på ev raketer.

Jag har nyligen tagit en snabbducsh och nu sitter jag med ett glas rött och ett glas Cola (vet inte varför jag köpte fick ett infall).
Har ätit pizza som vart för tjock i degen. Hade tänkt göra lite lyxigare mat men sen vart jag sugen på pizza så vi gjorde den tillsammans med massor av ingredienser så man blir som mätt bara av att snegla på den :p

Nu är jag själv och ingen mer som kommer hit idag.

Mår illa. Det skjuts fyrverkerier överallt nu. Hela jävla tiden. Gick nyss med morsans sambo till återvinningshuset med lite skräp. På vägen tillbaka var det några killar som kastade ut något smattrande minifyrverkeri några meter framför oss. De såg oss inte, det var bilar mellan dem och oss. De står alltså på en trång liten jävla parkering och kastar runt eländet... Morsans sambo blev arg, skrek på dem och det blev så obehaglig stämning att jag gick i förväg till porten.

Om en stund ska han skjutsa hem mig. Inte en chans att jag går hem med hundarna nu när det är såhär ute...

(och justja, igår fick jag tvärnita med cykeln för att inte köra på någon fyrverkerigrej som brann av på marken framför mig. Just för att folk står vid husknutar och kastar iväg utan att se om det kommer någon från andra hållet)

Mår illa. Det skjuts fyrverkerier överallt nu. Hela jävla tiden. Gick nyss med morsans sambo till återvinningshuset med lite skräp. På vägen tillbaka var det några killar som kastade ut något smattrande minifyrverkeri några meter framför oss. De såg oss inte, det var bilar mellan dem och oss. De står alltså på en trång liten jävla parkering och kastar runt eländet... Morsans sambo blev arg, skrek på dem och det blev så obehaglig stämning att jag gick i förväg till porten.

Om en stund ska han skjutsa hem mig. Inte en chans att jag går hem med hundarna nu när det är såhär ute...

(och justja, igår fick jag tvärnita med cykeln för att inte köra på någon fyrverkerigrej som brann av på marken framför mig. Just för att folk står vid husknutar och kastar iväg utan att se om det kommer någon från andra hållet)

Fytusan! Synd att du bor så långt bort, annars hade du kunnat komma hit med hundarna. Här har ingen smällt än så länge.

Här är kaos med. Har smällt sedan innan jul och kommer göra nån vecka till. Folk här är galet sjutglada. Och vid tolvslaget inatt vill man inte vara utomhus här i vårt område - folk skjuter hejvilt, i markhöjd, ut på vägen, har vägskyltarna som "ramper", mot folks balkonger, har småbarn med sig osv. Ser SÅ fram emot när vår nya lägenhet är byggd så vi kommer härifrån.

Gott Nytt År! Klockan är snart 2 här.

Jobbade under dagen och spenderade kvällen med några vänner (och hälsade på deras hund som verkade glad över att se mig och följde efter mig och gick fot typ när vi mötte dem på promenad. Lite förvånad då jag enbart träffat henne en gång innan på ett party med en massa andra nya personer). Vi gick och åt Thai mat och åkte sedan in tills tan för att se på fyrverkerierna, trots att det riktigt vräker ner med regn och har gjort så i över ett dygn var det riktigt packat med folk!

Årets sista goda gärning gjorde jag dock några timmar inna. Campus katten Belle hade haft slut på mat i sin station i 48 timmar (hon vågade till och med låta mig klappa henne igår under högljutt jamande och visade mig att maten var slut. Hon är extremt skygg och rädd för att bli klappad trots att hon egentligen vill. La upp en film på volontär sidan men de som är ansvariga verkar inte ha varit där), så jag gick och köpte några burkar med mjukmat och matade henne :)

Äsch upptäckte precis att det gått en stor maska på mina strumpbyxor.. redan åkt hemifrån så kan inte byta.. Får störa mig på det resten av kvällen helt enkelt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 644
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter