Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnet skvalar som bara dem. Jag tror inte att det blir någon ridning idag. Mina regnkläder är för små och håller ändå inte tätt mot så kraftigt regn.

Fler än jag som sov dåligt av åskan tror jag. De har legat helt utslagna här hela dagen.
Igår när det började bli riktigt oväder muade de som galna på varann för att samla flocken. De är så söta! ❤️
882FCC58-70B0-4BFE-9EBA-54500212AE49.webp

Appropa aska och blixtnedslag. Jag har ju bott i Florida som raknas som varlden's "lightning alley" och leder dodsfall av blixtnedslag. Dar dor ett 50 tal personer varje ar for att de ar ute i askvader (a andra sidan har man inte alls lika mycket varning som i Sverige, askvadren kommer in pa nagra fa minuter sa det ar inte alltid latt att ta sig undan i tid). Under en 10 ars period dog 800 manniskor i USA av att blixten slog ner. :crazy:
Jag har dock aldrig hort om nagon som drar ur elkontakter eller liknande nar askvadret drar igang, eller nagon som fatt datorer och grejor innomhus utslaget. (Sjalv hade jag dock ett nedslag pa farmen dar elskapet strok med, men allt innomhus fungerade sa fort elsakpet var utbytt) Det maste vara battre askledare pa husen eller nagot.

Och det ar dags for mig att starta dagen. 😴
I dag kor jag skolbuss officially (utanfor traningen alltsa) for forsta gangen. I dag ar bussen tom ... pa Tisdag tar jag forst ombord 30 lagstadie elever och nar de ar levererade ska jag hamta upp 74 hogstadie och gymnasie elever. :nailbiting:
Naja ... elever har jag ju hanterat forut :devil: sa det ar bast att de skoter sig. :D

Näääj! Nu börjar det åska igen. 😳
Enligt väderappen ska det regna och åska några h snart. Hoppas det inte blir lika illa som igår. Har iaf laddat dator och mobil fullt om jag måste dra ur elen igen.

För några dagar sen eller när det nu var var jag fruktansvärt ledsen. Nu är jag mest förbannad. Och det i kombination med att ha vaknat på fel sida. Jeeees...

(Prata med mig på egen risk ungefär)

Nej ska ta mig samman och faktiskt det är inte min uppgift vad andra tar för livsval -alla har ett val! Men jag blir så less när hjälp finns att få, varför då inte ta emot den? Nej vissa ska man hålla sig långt borta ifrån. Tyvärr.

Appropa aska och blixtnedslag. Jag har ju bott i Florida som raknas som varlden's "lightning alley" och leder dodsfall av blixtnedslag. Dar dor ett 50 tal personer varje ar for att de ar ute i askvader (a andra sidan har man inte alls lika mycket varning som i Sverige, askvadren kommer in pa nagra fa minuter sa det ar inte alltid latt att ta sig undan i tid). Under en 10 ars period dog 800 manniskor i USA av att blixten slog ner. :crazy:
Jag har dock aldrig hort om nagon som drar ur elkontakter eller liknande nar askvadret drar igang, eller nagon som fatt datorer och grejor innomhus utslaget. (Sjalv hade jag dock ett nedslag pa farmen dar elskapet strok med, men allt innomhus fungerade sa fort elsakpet var utbytt) Det maste vara battre askledare pa husen eller nagot.

Och det ar dags for mig att starta dagen. 😴
I dag kor jag skolbuss officially (utanfor traningen alltsa) for forsta gangen. I dag ar bussen tom ... pa Tisdag tar jag forst ombord 30 lagstadie elever och nar de ar levererade ska jag hamta upp 74 hogstadie och gymnasie elever. :nailbiting:
Naja ... elever har jag ju hanterat forut :devil: sa det ar bast att de skoter sig. :D

En kompis i DK råkade ut för blixtnedslag i huset när de var bortresta över dagen. Slog ut precis varenda jäkla elektronisk grej, spis, kyl/frys, tvättmaskin, torktumlare, micro, tv, dvd, datorer etc.
Sånt kaos!

åh herrejävlar!

Två blixtar slog ner i princip invid huset. Det skakade här. I kombination med slagregn.
Det var en bit bort och det mullrade utan blixtar tills det plötsligt kom över huset. Rätt snart for det vidare neråt byn. Nu både mullrar och blitrar det men längre bort.

Blixtvakt hävdar att det inte åskat alls här i min del av länet? Är den appen helt värdelös?

åh herrejävlar!

Två blixtar slog ner i princip invid huset. Det skakade här. I kombination med slagregn.
Det var en bit bort och det mullrade utan blixtar tills det plötsligt kom över huset. Rätt snart for det vidare neråt byn. Nu både mullrar och blitrar det men längre bort.

Blixtvakt hävdar att det inte åskat alls här i min del av länet? Är den appen helt värdelös?
Jag vaknade 9.15 av att åskan small så jag trodde ryssen brutit sig in i mitt sovrum o sköt på mig,det var så man kände tryckvågen av smällarna.

åh herrejävlar!

Jag kollade på den här: https://www.lightningmaps.org/

Det stämde med när det dundrade här och i vilken riktning. Intressant faktiskt!

åh herrejävlar!

Blixtvakt varnade som en galning när det åskade här igår morse....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 367
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?