Absolut! Och förstklassig sådan!
(Tänkte annars mest på din förträffliga bok -den om bajs )
Just ja! Det var nog någon av sambons jaktböcker. Som han lade fram som frukost-läsning åt mig. Fin aptitretande lektyr liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut! Och förstklassig sådan!
(Tänkte annars mest på din förträffliga bok -den om bajs )
E du heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt säker??
Appropa aska och blixtnedslag. Jag har ju bott i Florida som raknas som varlden's "lightning alley" och leder dodsfall av blixtnedslag. Dar dor ett 50 tal personer varje ar for att de ar ute i askvader (a andra sidan har man inte alls lika mycket varning som i Sverige, askvadren kommer in pa nagra fa minuter sa det ar inte alltid latt att ta sig undan i tid). Under en 10 ars period dog 800 manniskor i USA av att blixten slog ner.
Jag har dock aldrig hort om nagon som drar ur elkontakter eller liknande nar askvadret drar igang, eller nagon som fatt datorer och grejor innomhus utslaget. (Sjalv hade jag dock ett nedslag pa farmen dar elskapet strok med, men allt innomhus fungerade sa fort elsakpet var utbytt) Det maste vara battre askledare pa husen eller nagot.
Och det ar dags for mig att starta dagen.
I dag kor jag skolbuss officially (utanfor traningen alltsa) for forsta gangen. I dag ar bussen tom ... pa Tisdag tar jag forst ombord 30 lagstadie elever och nar de ar levererade ska jag hamta upp 74 hogstadie och gymnasie elever.
Naja ... elever har jag ju hanterat forut sa det ar bast att de skoter sig.
Jag vaknade 9.15 av att åskan small så jag trodde ryssen brutit sig in i mitt sovrum o sköt på mig,det var så man kände tryckvågen av smällarna.åh herrejävlar!
Två blixtar slog ner i princip invid huset. Det skakade här. I kombination med slagregn.
Det var en bit bort och det mullrade utan blixtar tills det plötsligt kom över huset. Rätt snart for det vidare neråt byn. Nu både mullrar och blitrar det men längre bort.
Blixtvakt hävdar att det inte åskat alls här i min del av länet? Är den appen helt värdelös?
åh herrejävlar!
Två blixtar slog ner i princip invid huset. Det skakade här. I kombination med slagregn.
Det var en bit bort och det mullrade utan blixtar tills det plötsligt kom över huset. Rätt snart for det vidare neråt byn. Nu både mullrar och blitrar det men längre bort.
Blixtvakt hävdar att det inte åskat alls här i min del av länet? Är den appen helt värdelös?
Jag kollade på den här: https://www.lightningmaps.org/
Det stämde med när det dundrade här och i vilken riktning. Intressant faktiskt!
JA! Tack.Jag kollade på den här: https://www.lightningmaps.org/
JA! Tack.
Den har med de två nedslagen vid huset.
Blixtvakt har inte hittat dem än. Men larmar om andra som sker en mil bort?
Jag med. Den stämmer bra även i tid, inte mycket fördröjning där inte. Max en sekund, knappt det.Jag kollade på den här: https://www.lightningmaps.org/
Blixtvakt varnade som en galning när det åskade här igår morse....åh herrejävlar!