Middag eller lunch hade jag inte förväntat mig om det inte var avtalat innan, men du kan kanske bjuda på mackor eller fika, och bara dricka kaffe/te/saft själv? Ursäkten att man precis har ätit tycker jag är helt acceptabelt (kan ju vara svårt att veta när någon kommer på minuten liksom).
Hoppas det går bra!
Tilägg; orkar du inte dricka heller så gör inte det. Men det är ändå trevligt att bli bjuden när man åkt långt.
Kaffe eller te och lite fika räcker gott och väl! Du behöver inte äta något, utan häll upp en halv kopp te eller kaffe till dig. Det kan vara skönt att ha koppen att hålla i om du inte vet var du ska göra av händerna. Om du sedan dricker det eller inte bryr sig ingen om.
Jag tänker att det beror på hur lång tid de stannar hos dig... har ni inte sagt nåt innan om tex gemensam lunch så antar jag att de inte dyker upp hungriga... Jag minns dock en gång när jag följde med en vän som skulle sälja en hund och vi blev kvar där i typ 4 timmar om inte mer och ingen knystade ett ord om kaffe ens... då blev man både hungrig och det kändes lite konstigt faktiskt..
Som andra har sagt, en kopp kaffe/te och kanske någon kaka. Du behöver inte äta och dricka. Häll upp i en mugg och låt den sen vara.
Tack snälla ni för hjälpen! Ni anar inte vilken stor lättnad det var att läsa era svar! Gjorde mig genast mycket lugnare och mindre nervös (just på den fronten i alla fall). Jag hade som plan att bjuda på kaffe och macka/fika men det blev inget med det. De hade lite andra saker de skulle hinna göra, så de stannade inte så länge. Så här har man gått och oroat sig helt i onödan.