Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middag eller lunch hade jag inte förväntat mig om det inte var avtalat innan, men du kan kanske bjuda på mackor eller fika, och bara dricka kaffe/te/saft själv? Ursäkten att man precis har ätit tycker jag är helt acceptabelt (kan ju vara svårt att veta när någon kommer på minuten liksom).

Hoppas det går bra! :)

Tilägg; orkar du inte dricka heller så gör inte det. Men det är ändå trevligt att bli bjuden när man åkt långt.
Kaffe eller te och lite fika räcker gott och väl! Du behöver inte äta något, utan häll upp en halv kopp te eller kaffe till dig. Det kan vara skönt att ha koppen att hålla i om du inte vet var du ska göra av händerna. :) Om du sedan dricker det eller inte bryr sig ingen om.
Jag tänker att det beror på hur lång tid de stannar hos dig... har ni inte sagt nåt innan om tex gemensam lunch så antar jag att de inte dyker upp hungriga... Jag minns dock en gång när jag följde med en vän som skulle sälja en hund och vi blev kvar där i typ 4 timmar om inte mer och ingen knystade ett ord om kaffe ens... då blev man både hungrig och det kändes lite konstigt faktiskt..
Som andra har sagt, en kopp kaffe/te och kanske någon kaka. Du behöver inte äta och dricka. Häll upp i en mugg och låt den sen vara. :heart

Tack snälla ni för hjälpen! :heart Ni anar inte vilken stor lättnad det var att läsa era svar! Gjorde mig genast mycket lugnare och mindre nervös (just på den fronten i alla fall). Jag hade som plan att bjuda på kaffe och macka/fika men det blev inget med det. De hade lite andra saker de skulle hinna göra, så de stannade inte så länge. :) Så här har man gått och oroat sig helt i onödan. :cautious: :laugh:

Tack snälla ni för hjälpen! :heart Ni anar inte vilken stor lättnad det var att läsa era svar! Gjorde mig genast mycket lugnare och mindre nervös (just på den fronten i alla fall). Jag hade som plan att bjuda på kaffe och macka/fika men det blev inget med det. De hade lite andra saker de skulle hinna göra, så de stannade inte så länge. :) Så här har man gått och oroat sig helt i onödan. :cautious: :laugh:

Hihi så brukar det vara; att man oroar sig alldeles i onödan 😄. Skönt att det gick så bra 😀.

Det verkar ha blivit en grej i grannskapet bredvid att skjuta fyrverkerier mitt i sommaren. Jag förstår inte alls varför - det är ju ljust ute! Men det nu har det skjutits så ofta att det knappast kan handla om ett infall över en återfunnen nyårspjäs. Mycket märkligt.

Men det är VÄLDIGT vad ni skriver om denna åska sida upp och sida ner :mad:!

Här är det kvavt som i ett akvarium.
Har ingen kvällsfodring ikväll så ledig från och med nu - lyx :)!

@Soffan74 det går säkert bra imorgon!

5 missade samtal från en person jag verkligen inte fixar att tala med just nu :arghh:
Kan det inte ringa nån vettig som omväxling :cautious:?

Edit: om jag svarar måste jag antingen låssas som att det regnar eller alternativ 2 säga vad jag VERKLIGEN tycker men då lär jag trycka ner personen längre ner än under fotsulorna och jag vet faktisk inte. Hatar detta ambivalenta hit och ditande. Jag bryr mig ju om vederbörande men hatar beteendet.

Senast ändrad:
Men det är VÄLDIGT vad ni skriver om denna åska sida upp och sida ner :mad:!

Här är det kvavt som i ett akvarium.
Har ingen kvällsfodring ikväll så ledig från och med nu - lyx :)!

@Soffan74 det går säkert bra imorgon!
Känner samma. Det pskade 10 min på jobbet i förrgår men här hemma är det som att sitta i ett terrarium utomhus 😩 Hade ju hoppats på ett ordentligt oväder igår natt så jag lämnade fönstret öppet i vårt och dotterns sovrum. Det enda som hände var att dottern har 10! Myggbett 😑

Väntar på att sambon kommer hem så ska jag iväg och natta hästarna. Blir nog bil ikväll trots närheten, fortfarande lite feber och framförallt helt slut i kroppen. Känns dock som det värsta är på väg bort nu, hoppas.

Har varig hos grannarna idag och fått en helt kasse mat med mig hem.. och nya recept av spanjoren! Så ikväll blev det ”chorizo-järpar” med tomatsås och paellakryddat ris till middag. Ej äckligt.

35830

Det är mycket nu. Ingen aptit, äter knappt något. Går på långa promenader på kvällarna med hundarna med musik i öronen. Bara går och tänker på allt annat än vad som pågår just nu.

Men ponnyn är förmodligen såld och åker på lördag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 019
· Visningar
33 147
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II