Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du som boende prioriteras alltid bort till fördel för turister.

Region Gotland beslutade att bygga en kryssningskaj för flera miljoner. Ytskiktet gick sönder första höststormen, turisterna anländer innan butikerna i stan öppnat, de måste gå över en ranglig bro som kostar 3 miljoner i hyra varje år för de tänkte inte på att det inte finns gångväg/övergångsställen där osv osv.

Det finns 260 helårslägenheter på 1500 studenter, resten av studenterna får inte bo kvar pga turister.

Nu höjs priset för boende på båtarna för att vi måste tänka miljövänligt och minska vårt resande (så.. Vi ska flyga istället?)

Det finns ingen vettig kollektivtrafik ens i stan, och den är snordyr.

Snöbudgeten överskrids alltid vilket resulterar i att ön förvandlas till is men ingen har råd att sanda.

Ska jag fortsätta? :p
Tack tack, det funkade rätt bra :p

Varje gång, varenda gång blir jag galen på hur svårt det är att skruva fast moderkortet rätt så skruvarna sätter sig och alla i/o portar fungerar.

Wohoo! Jag tror att jag har fått allt att fungera nu. 👍Men jag fattar fortfarande inte varför någon tycker att konstant skiftande led slingor är en bra idé i ett chassi. Kom på det lite väl sent tyvärr.

Avslutat evighetslång dag med ett glas rosé och nya Peaky Blinders.

What, nya Peaky Blinders? Släpps inte nya säsongen 4/10? :nailbiting:

Edit: Trodde jag! 5/9 har den tydligen premiär här. Så himla mycket bättre än 4/10 :D Men gissar att du tjuvkikat på den brittiska premiären då? :D HUR VAR DET?!

Jag ska åka fram och tillbaka till stugan för att hämta tältet, sonen ska ut på hajk på torsdag och det var visst bara han som hade tält av kompisarna. :meh: Stort och otympligt 6 bäddars tält, så jag hoppas att de hittar någonstans att ställa upp det. Till nästa år när de ska vandra med all packning så ska vi nog försöka fixa ett lättare tält.

What, nya Peaky Blinders? Släpps inte nya säsongen 4/10? :nailbiting:

Edit: Trodde jag! 5/9 har den tydligen premiär här. Så himla mycket bättre än 4/10 :D Men gissar att du tjuvkikat på den brittiska premiären då? :D HUR VAR DET?!

Ja jag kan inte hålla mig så jag kör olagligt :D Det artar sig till en bra säsong tror jag! Hjälpte ju att Tommy som vanligt är +++++ :love:

Jag kokar byggrynsgröt!

Hittade typ risifrutti-ish i Norge som var gjord på sån och var jättegod, så köpte gryn o hoppas min gröt också blir bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 544
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 279
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar