Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte en blandning mellan kostymbyxor och chinos (trodde jag) för några år sen. Av märket Brandtex. Superfina med resår i midjan. Döm min förvåning när min mamma utbrast: ”EXAKT såna hade din mormor!”
Jag var typ 25. Och slet mina Brandtexbyxor med hälsan!
Hahaha, vilken underbar historia! Det kommer jag att tänka på varje gång jag har på mig de här och fnissa för mig själv.

eller ändrar ditt alias till "tantometttag" eller "nästanTant" @Nytant
Måste man vara pensionär för att räknas som tant? Tycker tant är mer en inställning till livet än något annat!
 
Mattehjärtat blev lite mjukt.

Vovve ville ut och katten satt nedanför trappan och väntade.

Vovve springer iväg för att kissa. Lockar på katt för att jag trodde han ville in. Men nix, han väntar på att hunden ska komma tillbaka så han kan stångas och spinna.

SEN gick de in bägge två. Efter att de hånglat en stund. :love:
 
Hemkommen, nyduschad och lycklig ända in i själen efter en lååång dag med fantastiskt sällskap i detta vidunderligt vackra land som jag har tur nog att få kalla hemma :heart Det finns inget jag tycker bättre om än att traska runt bland bergen, andas frisk luft och känna sig så liten så liten. Och inte är den slut än, den där dagen! En del av mig önskar att jag kunde fortsätta dega här i soffan hela kvällen, men jag får allt ta mig i kragen, slänga på mig lite smink (och, eh, kläder) och ge mig ut för middag & drinkar för att fira ännu en väns födelsedag. Men först en disco nap. Puh, imorgon får det bli en dag i lathetens tecken minsann!

20221029_114047.jpeg
 
Hemkommen, nyduschad och lycklig ända in i själen efter en lååång dag med fantastiskt sällskap i detta vidunderligt vackra land som jag har tur nog att få kalla hemma :heart Det finns inget jag tycker bättre om än att traska runt bland bergen, andas frisk luft och känna sig så liten så liten. Och inte är den slut än, den där dagen! En del av mig önskar att jag kunde fortsätta dega här i soffan hela kvällen, men jag får allt ta mig i kragen, slänga på mig lite smink (och, eh, kläder) och ge mig ut för middag & drinkar för att fira ännu en väns födelsedag. Men först en disco nap. Puh, imorgon får det bli en dag i lathetens tecken minsann!

Visa bifogad fil 104148
Wow. Tänk att såna ställen finns va?!
 
Jag ar forkyld. :arghh: Klockan ar 10 och jag sitter fortfarande och hanger framfor datorn pa morgonen. I dag blir det inte mycket gjort. Nu har jag borjat ta av Halloween godiset :angel:, sa jag maste stoppa in skalen i garderoben och starta dagen.

Jag tankte gora en jatte portion av Ina Garten's Beef Bourguignon som jag kan frysa in i flera portioner i dag. Det blir nog inte mycket mer gjort har jag en kansla av, jag kanner mig ganska ynklig.

Exakt så! Jag har jobbat hårt för att bli tant.

Jag AR en Tant bade i alder och andra kriterium. Har talar dock alla om for mig att det inte alls ar sa och att jag minsann ar aldeles for "decisive" och energisk for att raknas till tant.
Harom dagen kom jag in i officet pa jobbet nar alla satt och pratade om hur "cool" jag var som sa till foraldrar som parkerade i bussfilen att de behovde flytta pa sig.🤨
Och har har jag gatt omkring och kannt mig som en liten gammal tant🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 895
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 232
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 169
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp