Bussförarens dag!!

MissFideli

Trådstartare
Idag är det bussförarens dag 🥳
Jag är ledig, men hoppas ni andra får extra uppskattning från arbetsgivare och resenärer idag!
Är det nått ni andra undrar, kan ni ju fråga här. Men skippa gärna klagomål, åtminstone jag tar inte ansvar för vad mina kollegor, min arbetsgivare eller huvudmannen gör.
FB_IMG_1742281249906.webp

Jag har märkt att det är väldigt lokala skillnader på huruvida folk hälsar eller inte. Vilket såklart färgar föraren också.
jag hälsar också varje gång och här säger man hej tillbaka till mig. Har varit någon som inte gjort det någon enstaka gång men när jag sedan kommit nästa gång och hälsat igen har han hälsat tillbaka. Tycker att det hör till gott vett att hälsa när man möter föraren faktiskt, men inte allt för många gör det tyvärr. De som hälsar på föraren får också en hälsning tillbaka. :)

jag hälsar också varje gång och här säger man hej tillbaka till mig. Har varit någon som inte gjort det någon enstaka gång men när jag sedan kommit nästa gång och hälsat igen har han hälsat tillbaka. Tycker att det hör till gott vett att hälsa när man möter föraren faktiskt, men inte allt för många gör det tyvärr. De som hälsar på föraren får också en hälsning tillbaka. :)

Jag kör också på ställen där man hälsar. Men man märker tydliga gränser, ibland så enkelt som kommungränsen. Jag hälsar på de flesta, alla hälsar inte tillbaka. Men de absolut flesta gör ju det, ibland kanske lite mer ofrivilligt dock 😅 De som hälsar på mig, får alltid ett tillbaka. Om jag inte missar för att jag har koll på saker som händer vid bakdörren eller så.

Brukar gå med grabben till skolbussen och vi har verkligen världens bästa busschaufför! :love:
Alltid glad, hejar på barnen (även om det tog minst en månad innan min vågade heja tillbaka), kör så bra (kollar alltid att han får på bältet innan han åker osv) och vinkar till min bebis :love:

Hade med en man med hund häromdagen, jag hälsar nästan alltid på hunden först 🫣 Denna gång tittade husse på mig och sade glatt "Vad trevligt att du hälsade på min hund!"
Tyckte det var lite kul.
Mina hundar tycker om att åka buss. Den ena tjuter av glädje så vi åker inte buss om vi kan skippa det :D Den andra och jag åker däremot, hon är så duktig! När jag är ute med dem och vi ser en buss ska de alltid stå och titta på bussen när den kör förbi. Strunt i lastbilar, släp, husvagnar osv, BUSSEN är den viktiga! Och så går de vidare när den kört förbi :D Jag undrar vad de egentligen tänker? Båda tycker ju om att åka och verkar gilla själva företeelsen så jag låter dem stå och titta och brukar numera säga "titta bussen!" :D

Brukar gå med grabben till skolbussen och vi har verkligen världens bästa busschaufför! :love:
Alltid glad, hejar på barnen (även om det tog minst en månad innan min vågade heja tillbaka), kör så bra (kollar alltid att han får på bältet innan han åker osv) och vinkar till min bebis :love:

Det ar sjalvklart att halsa pa barnen nar man kor skolbuss tycker Jag. Jag halsar pa barnen med namn, och forsoker komma pa en personlig sak att saga nar de stiger pa. "Vad fin du ar i haret i dag, Jag gillar verkligen jackan/trojan/ryggsacken etc.." Nar jag vantar pa att alla ska komma ut fran skolan innan jag kan kora pratar vi om allt mojligt, Bade barn och foraldrar gillar att jag verkligen lar kanna dem ... det enda problemet har varit att nar jag behovt en vikarie sa vagrar vissa att aka med bussen.

Det ar sjalvklart att halsa pa barnen nar man kor skolbuss tycker Jag. Jag halsar pa barnen med namn, och forsoker komma pa en personlig sak att saga nar de stiger pa. "Vad fin du ar i haret i dag, Jag gillar verkligen jackan/trojan/ryggsacken etc.." Nar jag vantar pa att alla ska komma ut fran skolan innan jag kan kora pratar vi om allt mojligt, Bade barn och foraldrar gillar att jag verkligen lar kanna dem ... det enda problemet har varit att nar jag behovt en vikarie sa vagrar vissa att aka med bussen.
Ibland har grabben vägrat åka med mig :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 727
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 177
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka