Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står i butiken och ska snart stänga. Verkligen lugnt nu men spelar hip hop från det goda 90-talet och snackar lite med vakten.
Lyckades hitta en snygg hög piedestal i mässing som jag ska få hemkörd imorgon. Tror att den är för att ställa blommor på men jag tänkte ha den till att ställa vinglas på :p Mitt mål är att placera ut dylika lite här och var så att besökarna kan sprida ut sig och alltid ha nånstans att ställa vinglaset på inom en radie av 2 dm ;)

Sitter och kikar lite på utbildningar, om jag skulle våga mig på något sådant i framtiden. Har hittat en utbildning som troligen skulle passa mig riktigt bra, som "garanterat" leder till roligt jobb och som jag faktiskt är behörig till också... Får fundera vidare...

Sitter och kikar lite på utbildningar, om jag skulle våga mig på något sådant i framtiden. Har hittat en utbildning som troligen skulle passa mig riktigt bra, som "garanterat" leder till roligt jobb och som jag faktiskt är behörig till också... Får fundera vidare...
Men söööök! Fundera kan du göra om du lyckas komma in. Man kan alltid tack nej till en plats, och dessutom är det ju inte säkert att du alls kommer in och då har du ju lagt en massa tankekraft i onödan :D

Men söööök! Fundera kan du göra om du lyckas komma in. Man kan alltid tack nej till en plats, och dessutom är det ju inte säkert att du alls kommer in och då har du ju lagt en massa tankekraft i onödan :D
Inte nu, nu tänker jag jobba ett tag :) Men det är en utbildning som startar några gånger per år och det verkar inte som om det är jättemånga sökande (jag tolkade det iaf som det, för det stod att det hela tiden finns stort behov av utbildade på arbetsmarknaden sedan och det förväntas inte ändras de kommande 5 åren). Så tja.. då känns det som om jag inte behöver bestämma mig nu på en gång... Ska läsa på lite mer och bolla tankar med en vän som jag tror att kan säga något klokt om det hela.

Jag och min jäkla beslutsångest :angel:

Överväger att förflytta mig till soffan istället för datorn, vår datastol börjar bli bra sliten och sjunker ner när man sitter i den. Märkt att jag börjar få ont i ryggen av den, men om det är tillfälligt pga bebismage nu eller inte är oklart.

Det är skitsvårt att få till! Det var nog därför jag flummade ur :angel: Tänkte att, va fan har de ingen humor vill jag ändå inte jobba för dem!
Åh, vad skrev du för tokigheter? :D
Jag skrev ett ganska vettigt personligt brev till nuvarande jobbet. På intervjun däremot... Chefen skrattade iaf åt mig några gånger :angel: (vilket han sedan fortsatte göra under tiden han var chef. Nu har vi ny chef. Han skrattar också åt mig. Tydligen uttrycker jag mig roligt när jag pratar, oavsett vad jag pratar om)

Hovis dök upp sen ca 2,5 h sen. Jag hann iaf jobba lite stående under solariet innan sambon kom och vi hängde lite i bilen.
Tyckte synd om hovis som stått i över 2 h och reparerat bilen på ngn mack. Sen berättade han att det hittats mögel lite överallt i huset de bor, någon vattenläcka etc. Och hyresvärden hade först inte velat åtgärda. Och sen tyckt att de skulle betala för del av reparation etc. Samt att de själva skulle betala för extra boende under tiden. De hyr alltså en gård med stall som de har massa hästar i. Det är inte det enklaste att hitta bostad i närheten för att kunna åka och fodra hästar etc utan för mkt bök. Så hans fru och barn har fått sova hos hans föräldrar, som i sin tur får sova i gästboende. Han själv har fått sova i en soffa i stallet.
De hade ingenstans att lägga ungarnas julklappar iom det. SÅ han har kört runt med dem i bilen innan jul. Så han ska orka jobba, strida mot alla och får sova i ett stall..
Nu skulle de iaf få flytta in i ngt tillfälligt boende i närheten. Tyckte rätt synd om honom!

En kompis har en bra dag nyinflyttad i Sthlm från Norrland:
1. Göra genidraget att hämta två supertunga otympliga tavelramar på T-centralen i snöslaskstormen.
2. Bära hem dom i snöslaskstormen.
3. I hissen hemma 1m från dörren, slå ena tavlan i hissdörren så ena glaset på tavlorna får en miljard sprickor.
4. Bestämma sig för att åka till Liljeholmen och äta på Bastard Burgers.
5. Slänga skräp innan, bla glaset från RIP-tavlan.
6. Utanför dörren i snöslaskstormen så går påsen sönder med papptidningar som blåser iväg.
7. Collecta samtliga virvlande papptidningar i snöslaskstormen.
8. Gå vidare till återvinningen cradlandes 3 påsar i famnen. Får ju ända äta burgare snart.
9. Bli väl mött av att hålen på återvinningsstationen för glas är för små.
10. Sparka sönder alla glaskivor i påsen, pula in dom i hålet. Pappkasse. Den är mjuk, blöt, full i skärvor.
11. Bli less och trycka in hela påsen med ca en miljard skärvor. Drar sedan ut påsen igen (supersmart drag).
12. Skära sig i fingrarna direkt. Blöda.
13. Dyblöt och kall, gå vidare i snöslaskstormen, får ju iaf äta på Bastard Burgers.
14. Ta mig fram till Zinkenstamm station. Igen.
15. Inget SL-kort bland korten. Leta i samtliga fickor i panik likt en paranoid knarkare.
16. Tilt.
17. Uppgiven.
18. Tänka att det är ju trots allt Tisdag.
19. Bli mer tilt, cancla Bastardskäket, vägra köpa nytt kort före jag letat hemma.
20. Gå hem i snöslaskstormen skitsur, går inte att skriva på telefonen pga snö och blod så jag kan ventilera då jag är sur, surare pga detta.
21. Leta hemma, inget SL-kort.
22. Hittar finally SL-kort i min halstablettpåse som varit vidöppen i fickan då jag bärandes på tavelramarna (RIP) knycklat ner kortet i valfri slot på rocken.
23. Tilt, kall, sur, lättad, arg, hungrig, skamsen.
24. Skriver denna lista för att få ventilera med toapapper lindat runt fingret då Richard 3år inte äger plåster.
25. Hjälpte inte alls att skriva listan.
26. Det är snöslaskstorm ute.
27. Tisdag.

Kan vara så att han hånas av polare hemifrån för att anses ha blivit fjollträskare som gnäller över lite snö etc..:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 045
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar