En kompis har en bra dag nyinflyttad i Sthlm från Norrland:
1. Göra genidraget att hämta två supertunga otympliga tavelramar på T-centralen i snöslaskstormen.
2. Bära hem dom i snöslaskstormen.
3. I hissen hemma 1m från dörren, slå ena tavlan i hissdörren så ena glaset på tavlorna får en miljard sprickor.
4. Bestämma sig för att åka till Liljeholmen och äta på Bastard Burgers.
5. Slänga skräp innan, bla glaset från RIP-tavlan.
6. Utanför dörren i snöslaskstormen så går påsen sönder med papptidningar som blåser iväg.
7. Collecta samtliga virvlande papptidningar i snöslaskstormen.
8. Gå vidare till återvinningen cradlandes 3 påsar i famnen. Får ju ända äta burgare snart.
9. Bli väl mött av att hålen på återvinningsstationen för glas är för små.
10. Sparka sönder alla glaskivor i påsen, pula in dom i hålet. Pappkasse. Den är mjuk, blöt, full i skärvor.
11. Bli less och trycka in hela påsen med ca en miljard skärvor. Drar sedan ut påsen igen (supersmart drag).
12. Skära sig i fingrarna direkt. Blöda.
13. Dyblöt och kall, gå vidare i snöslaskstormen, får ju iaf äta på Bastard Burgers.
14. Ta mig fram till Zinkenstamm station. Igen.
15. Inget SL-kort bland korten. Leta i samtliga fickor i panik likt en paranoid knarkare.
16. Tilt.
17. Uppgiven.
18. Tänka att det är ju trots allt Tisdag.
19. Bli mer tilt, cancla Bastardskäket, vägra köpa nytt kort före jag letat hemma.
20. Gå hem i snöslaskstormen skitsur, går inte att skriva på telefonen pga snö och blod så jag kan ventilera då jag är sur, surare pga detta.
21. Leta hemma, inget SL-kort.
22. Hittar finally SL-kort i min halstablettpåse som varit vidöppen i fickan då jag bärandes på tavelramarna (RIP) knycklat ner kortet i valfri slot på rocken.
23. Tilt, kall, sur, lättad, arg, hungrig, skamsen.
24. Skriver denna lista för att få ventilera med toapapper lindat runt fingret då Richard 3år inte äger plåster.
25. Hjälpte inte alls att skriva listan.
26. Det är snöslaskstorm ute.
27. Tisdag.
Kan vara så att han hånas av polare hemifrån för att anses ha blivit fjollträskare som gnäller över lite snö etc..