Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hungrig idag igen, skum känsla :D
Några tips på bra psykolgiska thrillers/deckare på netflix? Tänk galna seriemördare, mörka skogar osv ;) Inget hokuspokus dock typ övernaturligt tjafs, och inte amerikanskt
Skogen, fransk deckare, riktigt bra. Finns fler bra franska. En brittisk som utspelas i wales försöker komma ihåg namnet. Kan vara hinterland.
Dark, tysk serie är bland det bästa jag sett, men involverar tidsresa som hokus pokus.

Är hungrig idag igen, skum känsla :D

Skogen, fransk deckare, riktigt bra. Finns fler bra franska. En brittisk som utspelas i wales försöker komma ihåg namnet. Kan vara hinterland.
Dark, tysk serie är bland det bästa jag sett, men involverar tidsresa som hokus pokus.

Skogen har jag plöjt! Mycket bra!
Ska kolla upp övriga, tack för tips!

Haha jag har 25 kvm ;)

Nagot mindre an var husbuss nar den ar utfalld.:p

Sambon har rotat fram en krydda i kryddlådan.... cicu

Vad fasen är det? Han har fått det av sin syster från en resa för 2 år sen som han la in kryddlådan. De har lagt det i en påse skrivit namnet sen inget mer.

Vi smakade på det och det smakar inte illa men kan inte riktigt placera smaken. Har googlat men hittar inget.

Någon som har en aning om vad det är för krydda?

Varifran kom den? Det kan ju vara en kryddblandning som anvands mycket i det landet.

Jag har fatt kryddblandningar fran flera SydAmerikanska lander trots att jag sjalv inte varit dar.
Just nu har jag snoat in pa Aji Amarillo, den mest fantastiska chilin EVER och den kommer fran bland annat Peru. :d Massor med smak utan att vara super hot ... den ar "medium" pa scoville skalan och smakar helt enkelt "sommar". Vill man ha hetare mat kan man ju alltid addera lite Florida Datil som ar sa superhot att det ar svart att kanna nagon smak alls.

Jag är på jättebra humör och igår var en jättebra dag! :bump:

Först var jag med en kompis hos hennes häst i stallet, vi har inte träffats på länge men det kändes inte alls som att det var länge sedan vi träffades. Vi är dock inte så effektiva av oss (babblar för mycket) så allt vi skulle göra tog tusen gånger längre tid än det "skulle" gjort :angel: men kul hade vi! Sen var vi på Dollar Store, där fanns det (som vanligt) mängder av allt och inget och på något konstigt sätt lyckades vi tappa bort oss inne i affären... det borde liksom inte ens vara möjligt, det är ju gångar man följer från ingången till kassorna :rofl: och min kompis som är tokig i rosa hittade någon rosa matlåda (?) med flamingos på som hon absolut var tvungen att ha bara för att den är rosa :grin:

Jag borde sova nu... men det känns trist. Kan man vara på för bra humör för att kunna sova? I så fall är jag det :p

På väg mot jobbet. Kommer ha om möjligt ännu mindre att göra idag.. Ett fritids och en förskola, that's it.. Kul.

Jag brukar borsta min efter-tandställning (ser ut som en bettskena men används i syfte att hålla kvar tänderna i positionen den var när tandställningen togs bort) lite då och då med tandborste och tandkräm (och lite vatten så det blir "skummigt") för att göra den lite fräschare.

Jag vet att man helst inte ska använda tandkräm för ofta för att det sliter på den eller något liknande. Men jag tycker att den känns fräschare efteråt i alla fall. Använd inte vanlig tvål bara, jag gjorde det misstaget för ca en vecka sen och det är något jag ångrar... :crazy:
Jag har Cortegatabletter som löses upp i vatten, till för rengöring av typ lösgommar, tandproteser och bettskenor :up:! Köpta på apoteket/Apotea :) .
Enligt tandläkaren ska jag tvätta den med tvål, så brukar göra det.
Kastar inte en betskena som kostar 4-5 tkr att ersätta. Den är knappt två veckor gammal

Funderar på lämplig sanering av bettskena.

Tandborste + för dylika saker avsedda produkter och sen koka upp vatten och hiva ner den i en stund?

Har aldrig haft nån sån själv, men hade jag haft det så hade den nog åkt ner i kokande vatten med väldigt jämna mellanrum utöver "vanlig" rengöring. Känns som att det lätt kan bli en bacillhärd annars :yuck:

Tandborste + för dylika saker avsedda produkter och sen koka upp vatten och hiva ner den i en stund?

Har aldrig haft nån sån själv, men hade jag haft det så hade den nog åkt ner i kokande vatten med väldigt jämna mellanrum utöver "vanlig" rengöring. Känns som att det lätt kan bli en bacillhärd annars :yuck:
Vågar inte koka den, tänk om den går sönder? Tandläkare sa att den ska tvättas med tvål och vatten varje dag

6 feb blir sista dagen här. Blir många som får gå, särskilt om nuvarande budget ligger kvar. KD gick ut och så sig värna bönderna och att de borde få ränta på de stöd de fått vänta på (bra grej i sig) men när det kom till kritan drar de och m ner på allt, så bönderna kommer få vänta mer eftersom det blir färre handläggare. Med all manuellt arbete som måste göras så lär det ta tid....

Jag funderar på vad jag ska göra sen, om jag ska försöka få fart på mitt företag eller vad jag ska satsa på.

Snöat i natt, kommit strax under en dm. Sen har det fortsatt snöa hela förmiddagen så det blir en del. Ska äta lunch nu medan jag bokför lite så ska jag lägga mig i soffan och vila ryggen på lunchen istället för att rida.

Lyssnar på en ljudbok samtidigt som jag ligger på.min spikmatta. Lagom avslappnad. Mobilen ringer. Panik, var är mobilen?! Hittar inte mobilen...Fasta telefonen ringer. Då inser jag var mobilen är😀

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 089
Senast: movi
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar