Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hjärna strejkar. Jag har sålt min första bok på Amazon och jag förstår inte instruktionerna. Jo, egentligen men jag hittar inte det på deras sida. Man ska bekräfta att boken har skickats och det är mos i min hjärna så jag hittar det inte på säljsidan

Jaha 50 minuter kvar och jag är klar för dagen.. Eller ja, jag har en liten trappa kvar (tar kanske 7 minuter om jag dammsuger också). Längtar tills skolan är igång igen så det finns lite att städa! Känns som jag skrubbat allt som går att skrubba.. Blir lite mer när klassrum och toaletter används igen.
Har jag sagt att jag vill byta jobb? Blir ju inte roligare av att jag har världens mest bekväma kollega :meh:

Just det bussen går inte förrän kl 15 heller. Så jag måste fördriva en halvtimme på 4 minuters promenad till stationen.. Får flanera runt i det lilla samhället en stund. I det härliga regnet :arghh:

Jaha 50 minuter kvar och jag är klar för dagen.. Eller ja, jag har en liten trappa kvar (tar kanske 7 minuter om jag dammsuger också). Längtar tills skolan är igång igen så det finns lite att städa! Känns som jag skrubbat allt som går att skrubba.. Blir lite mer när klassrum och toaletter används igen.
Har jag sagt att jag vill byta jobb? Blir ju inte roligare av att jag har världens mest bekväma kollega :meh:

Just det bussen går inte förrän kl 15 heller. Så jag måste fördriva en halvtimme på 4 minuters promenad till stationen.. Får flanera runt i det lilla samhället en stund. I det härliga regnet :arghh:

Kan nästan inte låta bli att undra: är det något du är nöjd över? :cautious:

Personligen är jag nöjd över följande:

1. Har lyckats damma listerna och halvstädat lite, typ torkat kökshyllor
2. Tror att jag lyckats få styr på mina misslyckade lila hårtoppar, iallfall hjälpligt så att jag ser någorlunda vettig ut :p

Har lite ont i ryggen, haft senaste dagarna, det där jäkla diskbråcket som spökar (mvh tant :p ) men överväger att ta en promenad så blir det säkert bättre!

Borde ta tag i projektet städa bort julen och försöka få fram ett spelfodral som ungarna på något vis lyckats få in bakom lådan i tv bänken :arghh: Lådan bredvid har de gjort något med så den går inte att öppna överhuvudtaget. Wish me luck att få ordning på det

Jag har varit ute och gått med lille lurv.
20190107_133509.webp

Nej, han dog inte. Han var bara tvungen att rulla sig på vägen hem.

Läkarbesök efter lunch
Antibiotika igen för uvi
Skiten har satt sig på njurarna
Gick tillbaka och jobbade ett par timmar till sen

Lyckades ta mig samman och kunde få fram adressen till bokköparen. Skickade boken som brev. Misstag. Tänkte inte på att det då inte blir spårbart. Well well. Boken är skickad. Hoppas att det kommer pengar för den också.

Jag inte fått a-kassa för december så nu måste jag ta tag i det också. Allt detta krångel...Måste ringa och fråga. Säkert något papper som fattas. Misstänker att bemanningsföretaget inte har skickat in arbetsintyget för mig. Orka.

Hemma igen efter jobbet. Är så trött på mitt jobb och min sk chef där. Måste hitta något annat jobb...
Eftersom jag har tröttnat på både min BS och Kp, så ska jag ringa Kommunen i morgon, har ju ledig dag på tisdagar.
Min BS har jag inte sett sedan i början av december, han har semester... Och jag vill inte se honom någon mer gång. Den kvarten han här är, kan jag vara utan
Min Kp sköter inte heller sitt "jobb", hen vill bara på torsdagar, och göra saker som hen vill

Kontraster... I vår lilla stuga har vi blott 2 meter till taket, och till och med jag som är strax över 1,60 m lång kan - utan att ens stå på tå - nå taket med fingertopparna.... :p Det är faktiskt rätt praktiskt, bland annat när man målar och tapetserar :up:.

Jag har strax under 4 meter! Dock har jag ju inte då många kvadrat ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 104
Senast: movi
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar