Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sist gjorde jag faktiskt det. :laugh:
Jag var rätt under isen iom utbrändhet pga obehandlade sköldkörtelproblem etc. Så jag slocknade och vaknade om vartannat där i tunneln. Så man kan ju anta att det inte var så obehagligt.

Har gjort en tunnel-tur som var obehaglig. Men det var ingen vanlig undersökning. Jag spändes fast i diverse olika positioner under några h varvat med pauser för att dokumentera nackskador väldigt noga. Då var jag så pass paj att ligga still var en plåga och de ställningarna inte var ett alternativ ens kortare stunder.
Men det är som sagt en väldigt ovanlig undersökning. Så det behöver nog inte folk vara oroliga för.
Normalt har det tagit ca 20 min och ligga normalt bara.
Nä, jag tycker inte att själva tunneln är så obehaglig, däremot så har jag feta problem med att ligga still och slappna av när jag måste. Alltså vill jag inte vara med om det inte är stesolid intravenöst inblandat, även om jag börjar få in vanan vid det här laget :D Kanske att jag ändrar mig framöver, lär ju behöva röntga huvud, halsrygg och bröstrygg regelbundet typ resten av livet. Men det känns långt bort, haha.

Nä, jag tycker inte att själva tunneln är så obehaglig, däremot så har jag feta problem med att ligga still och slappna av när jag måste. Alltså vill jag inte vara med om det inte är stesolid intravenöst inblandat, även om jag börjar få in vanan vid det här laget :D Kanske att jag ändrar mig framöver, lär ju behöva röntga huvud, halsrygg och bröstrygg regelbundet typ resten av livet. Men det känns långt bort, haha.

Hur ofta måste man göra sånt för dig?

Hur ofta måste man göra sånt för dig?
Normalt sett så är det en gång i halvåret under det första året, är det stabilt så övergår det sedan till en gång per år. Sedan beror det lite på hur aktiv sjukdomen är och om man exempelvis påbörjar en ny behandling. Fått göra en gång i halvåret sedan 2016 dock, blir första året med bara en MR nu och är redan lite nervös över att inte observeras lika noggrant :D

Jag vill inte bo hemma mer! Så trött på det, blir irriterad på allt föräldrarna gör.
Bara tre veckor kvar!

Haft ryggont i en vecka snart. Något bättre än för ett par dagar sen som tur är. Tror jag har en låsning i skuldran som behöver släppas på. Fick tid hos kiropraktorn redan i em. Hoppas han kan hjälpa mig :)

Sitter på nya jobbet och känner redan - VAFAN ÄR DETTA FÖR DAGIS!! :mad: Börjar inte folk växa upp snart så kommer detta sluta i ett totalt kaos.

På jobb men inte mycket mer än så- Diabetesen har krånglat inatt så varuit vaken sen 4 men var inte körbar förens halv 9 :meh:

Kommer bli en låååång dag detta.

Fördelen med att vara egenföretagare är att det iaf aldrig blir dötid. Finns alltid massor man kan sysselsätta sig med :p

Jag tror iofs att det alltid finns saker att göra! Och hade jag varit egenföretagare hade jag iaf definivit anställt folk med den inställningen! ;)
Minns när jag som student jobbade extra i hemtjänsten med äldre. Anställda kunde sitta av tiden och bara "det finns inget att göra". Klart som fan det finns saker att göra. Om man inte pallar göra ngt praktiskt typ städning/matlagning kan man ju alltid dela ut lite guldkant i tillvaron till gamlingarna liksom.
I mitt nuvarande jobb kommer det då och då yngre förmågor som bara "gud vad lugnt det är" samtidigt som omgivningen har häcken full. Man upphör aldrig att förvånas! :D

Jag tror iofs att det alltid finns saker att göra! Hade jag varit egenföretagare hade jag iaf definivit anställt folk med den inställningen! ;)
Minns när jag som student jobbade extra i hemtjänsten med äldre. Anställda kunde sitta av tiden och bara "det finns inget att göra". Klart som fan det finns saker att göra. Om man inte pallar göra ngt praktiskt typ städning/matlagning kan man ju alltid dela ut lite guldkant i tillvaron till gamlingarna liksom.
Ja absolut! Så länge man jobbar med djur eller människor på ett eller annat sätt finns det alltid nånting att företa sig med. Precis som du säger -det handlar om inställning, kanske lite fantasi/driv/go eller vad vi nu ska kalla det :)

Ja absolut! Så länge man jobbar med djur eller människor på ett eller annat sätt finns det alltid nånting att företa sig med. Precis som du säger -det handlar om inställning, kanske lite fantasi/driv/go eller vad vi nu ska kalla det :)

Måste gälla för de flesta branscher tänker jag! Jag bor tex i en etta. Hade utan problem kunnat städa här flera timmar om dagen. Just nu i denna stund sitter jag och prokastinerar att jag måste klättra upp på en stege och dammtorka listerna vid överfönstret i hallen :p :angel:

När mejlen är rensad och skrivbordet städat har jag svårt att komma på ytterligare uppgifter att göra, om det inte kommer ett nytt projekt till mig.

Men kan du inte roa dig med NÅGONTING alls? Känner mig typ förvånad om inte. Jag har ofta dötid på jobbet, men hittar alltid något att göra. Är du inte städare? Det verkar orimligt att du inte kan göra ngt extra istället för att bara sitta av tiden?

Jo, men jag har redan gått igenom allt till kl 8.. Sen börjar jag på nästa ställe vid halv 10. Däremellan har jag nada att göra. Jag försöker verkligen men det är fan hopplöst! Gör jag "för mycket" på morgonen har jag inget på eftermiddagen..
Det är dötrist jobb!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 095
Senast: movi
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023