Gör mig lite te och ska titta på The Last Jedi (för femtielfte gången )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att färga håret med den mer eller mindre värdelösa färginpackningen frisören "prackade på" mig. Tänker att det är lika bra att göra slut på den. Och kanske blir effekten bättre om jag använder den några gånger.
Jag får som en blond utväxt i mitt röda hår (jag är rödhårig naturligt, inte blond), ser jättetrist ut. Så vore ju trevligt om en inpackning kunde rädda situationen lite. Jag brukar inte vara fåfäng men just min hårfärg är jag rädd om!
Eller så är livet en enda stor mix av alltihop.
Somt går åt helvete. Annat går strålande.
Åtminstone är det så i mitt liv. Katastrofer och misär på rad, mixade med stunder av ren skär lycka, trevliga stunder och fina upplevelser.
Det går att göra (minst) två helt skilda beskrivningar av tanten.
Den ena rent patetisk. Den andra riktigt lyckad.
Hårinpackning/bomber brukar inte fungera på ofärgat hår/utväxt. De är ju mer för att underhålla färgat hår och bevara nyansen
Enligt frisören skulle det ge färg ändå. Har inte haft färgat hår på 15 år, minst, men får ändå den där utväxten.. Det blir ofta inte mer än typ 3 cm närmast hårbotten.
Frisören trodde kanske jag ljög om min härfärg?
Ingen aning! Min erfarenhet är att det kan variera mycket beroende på hur mkt man jobbat med håret. Och hårets struktur. Om jag lägger rosa färgbomb i mitt ofärgade blonda hår så tar det lite på längderna och topparna men inte i botten. Anledningen till att det tar i längder och toppar är att de är mer nötta/porösa. Botten är alltid svårast då håret där är så nytt och fräscht liksom. Det kan till och med vara svårt att få riktig färg att täcka ordentligt just i utväxten medan längderna kan dra åt sig färg på nolltid!
Min frisör får alltid låta färgen ligga LÄÄÄÄNGE i botten och sen räcker det med ett färgbad snabbt som fan i resten av håret. Ändå släpper botten ifrån sig redan vid första tvättarna, medan resten sitter som berget
Jag vill ju inte få annan färg, bara bevara min naturliga. Ska nog kolla efter ett annat alternativ, för den här var jag inte imponerad av..
Duschade för 2 timmar sen och håret ser redan flottigt ut...
Så du har en annan färg i utväxten än ditt övriga ofärgade hår?! Häftigt!Enligt frisören skulle det ge färg ändå. Har inte haft färgat hår på 15 år, minst, men får ändå den där utväxten.. Det blir ofta inte mer än typ 3 cm närmast hårbotten.
Frisören trodde kanske jag ljög om min härfärg?
Var det Maria Nila? Tror det är viktigt att inte tvätta håret för ofta. Jag tvättar det typ en gång i veckan.
Så du har en annan färg i utväxten än ditt övriga ofärgade hår?! Häftigt!
Jag med. Det var Maria Nila. Håret är jätteäckligt nu, och helt nytvättat..
Skumt! Jag använder MN- produkter och är nöjd!
Inte alls relaterad taggning/citering, men har du tips på tygaffärer online? Har bara koll på butiker som säljer ylle och linne ^^Det funkar inte alls i mitt hår. Det ser verkligen skitäckligt ut, som om jag inte duschat på länge och jobbat i en oljig verkstad med huvudet före..
Nej, det var bortkastat på mitt hår
Jag är också nöjd med MN, har använt deras produkter i 3 år.Skumt! Jag använder MN- produkter och är nöjd!