Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på pixels, ska ner och lägga tvätten i tumlaren snart. Ska diska
Har städat och möblerat om.
Produktiv söndag

Den fasta telefonen fungerar inte. Det går att ringa men sen hörs det inget. Telefonen ringer som den ska men när jag svarar så är det tyst. Jag har försökt kolla inställningarna.Misstänker att något hände när strömmen gick.

Funderar på att färga håret med den mer eller mindre värdelösa färginpackningen frisören "prackade på" mig. Tänker att det är lika bra att göra slut på den. Och kanske blir effekten bättre om jag använder den några gånger.

Jag får som en blond utväxt i mitt röda hår (jag är rödhårig naturligt, inte blond), ser jättetrist ut. Så vore ju trevligt om en inpackning kunde rädda situationen lite. Jag brukar inte vara fåfäng men just min hårfärg är jag rädd om!

Hårinpackning/bomber brukar inte fungera på ofärgat hår/utväxt. De är ju mer för att underhålla färgat hår och bevara nyansen

Eller så är livet en enda stor mix av alltihop.

Somt går åt helvete. Annat går strålande.
Åtminstone är det så i mitt liv. Katastrofer och misär på rad, mixade med stunder av ren skär lycka, trevliga stunder och fina upplevelser.

Det går att göra (minst) två helt skilda beskrivningar av tanten.
Den ena rent patetisk. Den andra riktigt lyckad. :D

Precis! Och sedan far jag sjalv valja vad jag vill focusera pa och vilka delar av livet som bestammer min generella installing.

Hårinpackning/bomber brukar inte fungera på ofärgat hår/utväxt. De är ju mer för att underhålla färgat hår och bevara nyansen

Enligt frisören skulle det ge färg ändå. Har inte haft färgat hår på 15 år, minst, men får ändå den där utväxten.. Det blir ofta inte mer än typ 3 cm närmast hårbotten.
Frisören trodde kanske jag ljög om min härfärg?

Enligt frisören skulle det ge färg ändå. Har inte haft färgat hår på 15 år, minst, men får ändå den där utväxten.. Det blir ofta inte mer än typ 3 cm närmast hårbotten.

Ingen aning! Min erfarenhet är att det kan variera mycket beroende på hur mkt man jobbat med håret. Och hårets struktur. Om jag lägger rosa färgbomb i mitt ofärgade blonda hår så tar det lite på längderna och topparna men inte i botten. Anledningen till att det tar i längder och toppar är att de är mer nötta/porösa. Botten är alltid svårast då håret där är så nytt och fräscht liksom. Det är helt lönlöst att försöka färga utväxten med en färgbomb/inpackning, det måste du nog tyvärr ge upp på ;) Det kan till och med vara svårt att få riktig färg att täcka ordentligt just i utväxten medan längderna kan dra åt sig färg på nolltid!
Min frisör får alltid låta färgen ligga LÄÄÄÄNGE i botten och sen räcker det med ett färgbad snabbt som fan i resten av håret. Ändå släpper botten ifrån sig redan vid första tvättarna, medan resten sitter som berget :p

Ingen aning! Min erfarenhet är att det kan variera mycket beroende på hur mkt man jobbat med håret. Och hårets struktur. Om jag lägger rosa färgbomb i mitt ofärgade blonda hår så tar det lite på längderna och topparna men inte i botten. Anledningen till att det tar i längder och toppar är att de är mer nötta/porösa. Botten är alltid svårast då håret där är så nytt och fräscht liksom. Det kan till och med vara svårt att få riktig färg att täcka ordentligt just i utväxten medan längderna kan dra åt sig färg på nolltid!
Min frisör får alltid låta färgen ligga LÄÄÄÄNGE i botten och sen räcker det med ett färgbad snabbt som fan i resten av håret. Ändå släpper botten ifrån sig redan vid första tvättarna, medan resten sitter som berget :p

Jag vill ju inte få annan färg, bara bevara min naturliga. Ska nog kolla efter ett annat alternativ, för den här var jag inte imponerad av..
Duschade för 2 timmar sen och håret ser redan flottigt ut...

Jag vill ju inte få annan färg, bara bevara min naturliga. Ska nog kolla efter ett annat alternativ, för den här var jag inte imponerad av..
Duschade för 2 timmar sen och håret ser redan flottigt ut...

Var det Maria Nila? Tror det är viktigt att inte tvätta håret för ofta. Jag tvättar det typ en gång i veckan.

Har klarat mig från att vara sjuk (med undantag för ett par migränattacker) hela jul och nyår. I morgon är det dags att börja jobba igen, gissa vem som har varit febrig och slö hela dagen :arghh:

Så du har en annan färg i utväxten än ditt övriga ofärgade hår?! Häftigt!

Det funkar inte alls i mitt hår. Det ser verkligen skitäckligt ut, som om jag inte duschat på länge och jobbat i en oljig verkstad med huvudet före..
Nej, det var bortkastat på mitt hår :down:
Inte alls relaterad taggning/citering, men har du tips på tygaffärer online? Har bara koll på butiker som säljer ylle och linne ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 061
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4