Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återigen imponerad över vakterna i tuben. Ringde Trygghetsnummet när två stökiga pundare klev på vid st Eriksplan. Vid Odenplan står en vakt och väntar och de är omhändertagna innan man hinner blinka.

Nu är julen bortstädad! Skönt, då var det över.

Imorgon tänker jag åka till jobbet. Första dagen som jag går själv. Får väl se hur det går.
Tror jag ska ta bussen, även om det innebär att jag får vänta en halvtimme efter jag slutat. Har jag ändå köpt busskort så.

Försökte hjälpa mamma med maten men vårt kök är så litet att man mest springer på varandra.. Jag gav upp och avlägsnade mig från området.

Dags att ändra självbild?
Jag får fundera på saken.

Men myntet har nog två sidor. Den ena sidan säger att allt går bara man vill, den andra säger att det går åt helvete alldeles oavsett. Vilken sida som syns beror nog på vilken del av livet det gäller.

Tittar på tour de ski. Hur i hela friden kom man på att de skulle åka uppför en slalombacke?? Det funderar jag på varje år. Jag var i backen på sommaren och såg hur brant den är :nailbiting: Kan inte fatta hur de kommer upp.

Jag får fundera på saken.

Men myntet har nog två sidor. Den ena sidan säger att allt går bara man vill, den andra säger att det går åt helvete alldeles oavsett. Vilken sida som syns beror nog på vilken del av livet det gäller.
Eller så är livet en enda stor mix av alltihop.

Somt går åt helvete. Annat går strålande.
Åtminstone är det så i mitt liv. Katastrofer och misär på rad, mixade med stunder av ren skär lycka, trevliga stunder och fina upplevelser.

Det går att göra (minst) två helt skilda beskrivningar av tanten.
Den ena rent patetisk. Den andra riktigt lyckad. :D

:nailbiting: Var det läskigt? Det ser läskigt ut...
Jag väntar på en tid till samma mojäng O_o
Nej, det var inte läskigt. Jag blev ju inte innesluten i apparaten utan låg på britsen och åkte fram och tillbaka i den där stora "ringen". Datortomografi i lindrigt. För mig tog undersökningen bara några minuter men de fick hjälpa mig upp sen, för det hade jag svårt att klara.

Varit en sväng hos Figgehästen. Han var tjock och glad som vanligt, och fick givetvis en morot. :angel:

Nu är jag trött. Det var jobbigt att köra bil. Gör nog rätt i att ta bussen imorgon även om det innebär att jag måste gå upp lite tidigare.

Är grymt sugen på kaffe. Tror minsann det får bli en kopp :up:

Det har begåtts ett brutalt mord och polisen beskriver det som en "fest som spårat ur".

Tackar makterna för att min definition på fest inte är i närheten av den sortens fester.
Jag lever i en rätt trygg bubbla.

Lyssnade på radion i morse och en av radiopratarna berättade om hur hon tänkt gå på en liten hemmafest med sin bebis på nyår, men sen inte vågade gå när hon fick höra att några hon inte känner också var bjudna. "Man vet ju aldrig om det blir massor av droger och så" :confused: Började funderara på hur hennes hemmafester brukar se ut egentligen? :eek:

Funderar på att färga håret med den mer eller mindre värdelösa färginpackningen frisören "prackade på" mig. Tänker att det är lika bra att göra slut på den. Och kanske blir effekten bättre om jag använder den några gånger.

Jag får som en blond utväxt i mitt röda hår (jag är rödhårig naturligt, inte blond), ser jättetrist ut. Så vore ju trevligt om en inpackning kunde rädda situationen lite. Jag brukar inte vara fåfäng men just min hårfärg är jag rädd om!

De låter lite i dem, men de pratar med en hela tiden och det går rätt fort. Man får tänka på att ligga stilla bara
Jag åkte i en sådan förra året, det tog inte ens en minut.
Nej, det var inte läskigt. Jag blev ju inte innesluten i apparaten utan låg på britsen och åkte fram och tillbaka i den där stora "ringen". Datortomografi i lindrigt. För mig tog undersökningen bara några minuter men de fick hjälpa mig upp sen, för det hade jag svårt att klara.
Tack för svar :heart
Jag har lätt "sjukhus-fobi" pga av trauma som barn. Men som vuxen har jag blivit väl mottagen så det börjar släppa bit för bit, men vissa maskiner ser fortfarande skräckinjagande ut :o

Tack för svar :heart
Jag har lätt "sjukhus-fobi" pga av trauma som barn. Men som vuxen har jag blivit väl mottagen så det börjar släppa bit för bit, men vissa maskiner ser fortfarande skräckinjagande ut :o
Sjukhus är ju inte den roligaste miljön, men den där undersökningen klarar du. Dels gör det inte ont och "ringen" är öppen åt båda håll så det blir inte klaustrofobiskt. Jag tyckte mest det var en intressant upplevelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 042
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar