Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med en kopp lakritste och är rätt nöjd med livet (@tornblomma hör du det, jag är nöjd med nånting! ;))

Funderar på om jag orkar träna imorgon eller om förkylningen fortfarande är för envis. Jag tror jag ska träna. Med lite nässpray så det går att andas normalt ska det inte vara några problem. Ingen konditionsträning men lite styrka kan man alltid träna.

Några tips på bra psykolgiska thrillers/deckare på netflix? Tänk galna seriemördare, mörka skogar osv ;) Inget hokuspokus dock typ övernaturligt tjafs, och inte amerikanskt

Har precis fascinerats lite av mitt egna minne.

När jag var liten så var jag med morsan i Finland en del, åtminstone någon vecka varje sommar. Men ja, från att jag var 10-12 år så blev det väl inte direkt något mer av det och sista gången jag var där var väl i 15års-åldern (nu är jag 28). För en liten stund sedan började vi prata om en glasskiosk som fanns i en av de närmaste städerna där. Jag bestämde mig för att kolla på google maps om jag kunde hitta den.

Jag beskrev först för morsan hur det såg ut vid kiosken, vilken färg huset bakom kiosken hade, vilken sorts träd som stod vid kiosken, hur vägarna gick runt den, hur långt det var till stranden osv. Sedan tog jag mig till rätt stad i google maps och det tog mig ungefär 3 sekunder att hitta stället där kiosken legat. Och yep, varenda detalj jag nämnt, om husfärger, träd och vägar osv stämde precis :D

Sambon har rotat fram en krydda i kryddlådan.... cicu

Vad fasen är det? Han har fått det av sin syster från en resa för 2 år sen som han la in kryddlådan. De har lagt det i en påse skrivit namnet sen inget mer.

Vi smakade på det och det smakar inte illa men kan inte riktigt placera smaken. Har googlat men hittar inget.

Någon som har en aning om vad det är för krydda?

Några tips på bra psykolgiska thrillers/deckare på netflix? Tänk galna seriemördare, mörka skogar osv ;) Inget hokuspokus dock typ övernaturligt tjafs, och inte amerikanskt
Galna seriemördare är det bästa! Jag och min pojkvän är inte helt ense om det där när vi ska välja något att kolla på, han kan uppskatta organiserad brottslighet, men jag vill ha GALENSKAP som motiv! Gärna lite religiöst :D

Funderar på lämplig sanering av bettskena.
Jag brukar borsta min efter-tandställning (ser ut som en bettskena men används i syfte att hålla kvar tänderna i positionen den var när tandställningen togs bort) lite då och då med tandborste och tandkräm (och lite vatten så det blir "skummigt") för att göra den lite fräschare.

Jag vet att man helst inte ska använda tandkräm för ofta för att det sliter på den eller något liknande. Men jag tycker att den känns fräschare efteråt i alla fall. Använd inte vanlig tvål bara, jag gjorde det misstaget för ca en vecka sen och det är något jag ångrar... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
7 142
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar