Vad gör vi? Del XCV

Toppen-eftermiddag och kväll med bästa tjejerna! Gillar "mina" ungdomar! :D
Skrämde för en tid sen en av tjejerna med att "springer du på toa hela tiden kommer du att bli inkontinent som gammal". Idag sa hon "jodu alltså jag har tänkt på det där, vill ju inte bli inkompetent som du sa"

:rofl:

Måste plocka upp sista lasset tvätt från tvättstugan. Men soffan är ju så skön! Och jag har redan varit där nere tre gånger redan :arghh: Kanske borde försöka tvätta oftare så att jag slipper de här maratonloppen :cautious:

Asså nu ni. Har haft världens bästa dag. Jag fick rida igen efter att ha varit utan i snart tre år tror jag(jävlar vad tiden har gått) Hur mysiga hästar som hellst. Jag är hjärtligt välkommen tillbaka när jag vill, så jag tänker nyttja det skamlöst :angel:

Imorgon ska jag till jobbet och lämna över och lämna alla saker och sen är det två veckor jullov :bump: och efter det börjar jag på nytt jobb :bump::bump::bump:

Jag är nojjig och tänker nog ta en Ipren innan jag lägger mig idag. Alla i mitt rum på jobbet har ju varit/är sjuka förutom jag så det vore ju typiskt min otur om jag blev sjuk till julafton :nailbiting: Det vill jag inte!! Inte i år när alla äntligen ska komma samtidigt, det ska ju bli hur mysigt som helst.

Åå iband har man tur. Tog med ett par av mina kollegor till mitt hemliga favorit-koala-ställe och vi fick äran att se denna lilla björn close up :love:

20181221_063958.webp

Åå iband har man tur. Tog med ett par av mina kollegor till mitt hemliga favorit-koala-ställe och vi fick äran att se denna lilla björn close up :love:

Visa bifogad fil 22847

Ååååh! ❤️
Vi fick film på två hanar som skrek åt varann ang sina territorier. Vilket jättekonstigt avgrundsmuller från så söta saker.

Tyckte det var så sorgligt med sjukdomarna hos dem. Hoppas de inte försvinner!😍

Jag är nojjig och tänker nog ta en Ipren innan jag lägger mig idag. Alla i mitt rum på jobbet har ju varit/är sjuka förutom jag så det vore ju typiskt min otur om jag blev sjuk till julafton :nailbiting: Det vill jag inte!! Inte i år när alla äntligen ska komma samtidigt, det ska ju bli hur mysigt som helst.

Kolla om du kan hitta någon bra boost-brustablett på apoteket. Det gör jag alltid i sjukdomstider. Eccinachea-hur-det-nu-stavas :rofl:

Ååååh! ❤️
Vi fick film på två hanar som skrek åt varann ang sina territorier. Vilket jättekonstigt avgrundsmuller från så söta saker.

Tyckte det var så sorgligt med sjukdomarna hos dem. Hoppas de inte försvinner!😍
Ja helt klart ett speciellt ljud :rofl:

Vi har tur här på ön att vi har en av de största populationerna (runt 800st) av koalas här och inga sjukdomar då de är isolerade från fastlandet :love:

Helvete!!!

Gått i uppdrag att fixa köttbullar...gluten och mjökfria. Jag har typ gjort köttbullar 2ggr.

Just kommit hem och min hund som vart igång heeeeela dagen springer runt i hela huset med sin pipleksak. Högt och lågt och jag måste duscha....

Bah! Mitt goda humör är borta

Tack :love:

Ledig, vad är det? Två sammanställningar att göra, markägare att jaga (ev måste jag studsa till Sthlm vilket normalt hade varit ok men just nu får mig att vilja gråta) och sedan måste jag ta tag i min egen bokföring.

Edit: Jag måste också kolla upp om jag kan få tillstånd för kamera på riggen... don't ask :meh:
Du ska jobba heltid även dessa dagarna över julen? Ingen ledig tid alls? Ät inte risken stor att du blir sjuk/utbränd/går in i väggen om du fortsätter så här? Dina senaste inlägg här har handlat om hur slut du är. Kan du inte ta det på största allvar och försöka vara ledig lite?

Tack :love:

Ledig, vad är det? Två sammanställningar att göra, markägare att jaga (ev måste jag studsa till Sthlm vilket normalt hade varit ok men just nu får mig att vilja gråta) och sedan måste jag ta tag i min egen bokföring.

Edit: Jag måste också kolla upp om jag kan få tillstånd för kamera på riggen... don't ask :meh:
Känner igen det där när "att göra"-listan är oändlig och det känns som att den aldrig kommer ta slut och säger som @karamelldrottningen , se till att ta ledigt INNAN det är för sent. Jag kan lova att återhämtningen från en utmattning (säger man så?) inte blir roligare ju längre det går, bara jobbigare.

Även om det är svårt, försök ta varningssignalerna på allvar och ta hand om dig :heart

Du ska jobba heltid även dessa dagarna över julen? Ingen ledig tid alls? Ät inte risken stor att du blir sjuk/utbränd/går in i väggen om du fortsätter så här? Dina senaste inlägg här har handlat om hur slut du är. Kan du inte ta det på största allvar och försöka vara ledig lite?

Egen företagare med kass ekonomi... dvs jag kan inte säga nej. Det som blev kaos med starten på det här programmet var saker jag inte kunde påverka... men var tvungen att fixa. Men visst, innan jul tänker jag inte jobba... men blir tillräckligt stressad av att behöva fixa till huset, det ser för jävligt ut och jag orkar heller inte ha så stökigt.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 778
· Visningar
47 918
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka