Vad gör vi? Del XCV

Egen företagare med kass ekonomi... dvs jag kan inte säga nej. Det som blev kaos med starten på det här programmet var saker jag inte kunde påverka... men var tvungen att fixa. Men visst, innan jul tänker jag inte jobba... men blir tillräckligt stressad av att behöva fixa till huset, det ser för jävligt ut och jag orkar heller inte ha så stökigt.
Hoppas du kan hitta balans :heart
Gillar annars ordspråket ”hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete”, så sant som det var sagt!

Känner igen det där när "att göra"-listan är oändlig och det känns som att den aldrig kommer ta slut och säger som @karamelldrottningen , se till att ta ledigt INNAN det är för sent. Jag kan lova att återhämtningen från en utmattning (säger man så?) inte blir roligare ju längre det går, bara jobbigare.

Även om det är svårt, försök ta varningssignalerna på allvar och ta hand om dig :heart

Tack :love:

Jag har smackat in i väggen tidigare... det otäckaste var gången när jag kände när jag gick sönder sas, riktigt skrämmande. Min hjärna funkar inte som den ska och jag tvivlar på att den någonsin kommer att göra det igen. Tur nog är jag i grunden rätt smart så min hjärna på halvkapacitet duger, men visst saknar jag hur den fungerade tidigare.

Tack :love:

Jag har smackat in i väggen tidigare... det otäckaste var gången när jag kände när jag gick sönder sas, riktigt skrämmande. Min hjärna funkar inte som den ska och jag tvivlar på att den någonsin kommer att göra det igen. Tur nog är jag i grunden rätt smart så min hjärna på halvkapacitet duger, men visst saknar jag hur den fungerade tidigare.

Har du någon kompis med energi som skulle kunna hjälpa dig med ngt, husstäd typ? Eller särbon om han är i närheten?

Var rädd om dig nu! På riktigt!
/lika god kålsupare.. :up:

Har du någon kompis med energi som skulle kunna hjälpa dig med ngt, husstäd typ? Eller särbon om han är i närheten?

Var rädd om dig nu! På riktigt!
/lika god kålsupare.. :up:

Nej, ingen i närheten. Särbon är uppe hos sig, de kör hela baletten med familjejul... en av anledningarna till att jag inte vill vara där. Jag vill ju inte ens träffa min egen familj... och skulle bli vansinnig på en massa skrikande ungar. Plus att jag ville verkligen hem.

Finns de här i Sverige? Får kolla imorgon! Tack för tipset :up:
Det gick väl reklam på typ tv4 om någon produkt på apoteket? Den där en kvinna kommer in och säger att hon varit med barnbarnen och skulle behöva hjälp med att inte bli sjuk. Den borde du kunna hitta på något apotek, men jag har tyvärr glömt vad produkten heter och vilket apotek reklamen var för :o

Det gick väl reklam på typ tv4 om någon produkt på apoteket? Den där en kvinna kommer in och säger att hon varit med barnbarnen och skulle behöva hjälp med att inte bli sjuk. Den borde du kunna hitta på något apotek, men jag har tyvärr glömt vad produkten heter och vilket apotek reklamen var för :o
Bra att veta att det finns åtminstone något sånt! :up: Det köpcentrum jag ska till imorgon har ändå typ alla apotek företag som finns :laugh::D

Kan inte sova för jag ligger och tänker på vad jag ska göra med mitt liv, i höst... det finns ju ändå inget jag kan göra, framförallt inte förrän efter helgerna, så varför kan jag inte bara släppa det nu?!

Helvete!!!

Gått i uppdrag att fixa köttbullar...gluten och mjökfria. Jag har typ gjort köttbullar 2ggr.

Just kommit hem och min hund som vart igång heeeeela dagen springer runt i hela huset med sin pipleksak. Högt och lågt och jag måste duscha....

Bah! Mitt goda humör är borta

Lätt. Köttfärs, gul lök, glutenfritt ströbröd, ägg, bbq-sås, salt och peppar.

Hacka löken smått, stek en stund i smör om det är ok, annars i olja.
Blanda lök, ägg, ströbröd med köttfärsen. Blanda i Salt, peppar och lite bbq-sås.

Rulla bollar. Stek på :)

Jag är också köttbulleansvarig i år :D

Lätt. Köttfärs, gul lök, glutenfritt ströbröd, ägg, bbq-sås, salt och peppar.

Hacka löken smått, stek en stund i smör om det är ok, annars i olja.
Blanda lök, ägg, ströbröd med köttfärsen. Blanda i Salt, peppar och lite bbq-sås.

Rulla bollar. Stek på :)

Jag är också köttbulleansvarig i år :D
Det fick inte vara ägg i dom.

Betalar räkningar och dricker kaffe. Kommer behöva mycket kaffe idag känner jag. Yngsta dottern var uppe och sprang vid halv 3 tiden och skulle kissa och sen ha hjälp med täcket. Efter det orkade jag inte somna om pga snarkande make.... :meh: Jag tog mina kuddar och mitt täcke och la mig i äldsta dotterns säng istället. Tur för mig att barnen sovit i samma rum i ett par veckor så det fanns en säng ledig. Gillar inte att sova i soffan.
Undrar om jag ska önska mig en bäddsoffa till mitt kontor i 30 års present så jag kan fly dit om jag behöver :angel::p

Betalar räkningar och dricker kaffe. Kommer behöva mycket kaffe idag känner jag. Yngsta dottern var uppe och sprang vid halv 3 tiden och skulle kissa och sen ha hjälp med täcket. Efter det orkade jag inte somna om pga snarkande make.... :meh: Jag tog mina kuddar och mitt täcke och la mig i äldsta dotterns säng istället. Tur för mig att barnen sovit i samma rum i ett par veckor så det fanns en säng ledig. Gillar inte att sova i soffan.
Undrar om jag ska önska mig en bäddsoffa till mitt kontor i 30 års present så jag kan fly dit om jag behöver :angel::p

Låter som en bra idé :D

Tycker också det låter som en bra idé! :up:

Tills för en vecka sen, när vi flyttade från huset, hade vi en säng på altanen. Ibland hände det att någon gick och la sig där för att sova när det var för varmt inne eller någon förde för mycket oljud :D. Fast de senaste i alla fall tre månaderna har sängen på altanen, av naturliga skäl, använts mindre än de tre månaderna innan det :laugh:

Idag gör jag min sista dag på jobbet innan jag går på tjänstledighet för att prova annat jobb. Lite vemodigt kan man väl säga, har haft det så himla bra här.

Blir intressant att ge sig ut på vägarna idag, har visst varit otroligt halt nu på morgonen och flera bilar har fått stanna eller rent av kört av vägen. Jag ska inte så långt men fullt tillräckligt ändå

Blir intressant att ge sig ut på vägarna idag, har visst varit otroligt halt nu på morgonen och flera bilar har fått stanna eller rent av kört av vägen. Jag ska inte så långt men fullt tillräckligt ändå

Ta det försiktigt! Jag hade ju ett helvete igår trots 4WD. Här ska det tydligen komma underkylt regn... :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 767
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka