Vad gör vi? Del XCV

Handling avhandat :p Såklart irrade jag mest runt och bara "nej men ok ett bröd".... "oj choklad"... "lite färsk basika är ju gott". Måste börja med inköpslista. Skönt dock att irra runt utan skrikande barn. Fanns inte en unge så långt ögat kunde nå. Bara pensionärer som köpte skinka på extrapris och ett par förvirrade alkisar och nåt enstaka psykfall som gick runt och pratade för sig själv.
Nu tänker jag inte gå ut mer idag. Har sanerat mig själv och sitter nu i soffan och dricker kaffe

Handling avhandat :p Såklart irrade jag mest runt och bara "nej men ok ett bröd".... "oj choklad"... "lite färsk basika är ju gott". Måste börja med inköpslista. Skönt dock att irra runt utan skrikande barn. Fanns inte en unge så långt ögat kunde nå. Bara pensionärer som köpte skinka på extrapris och ett par förvirrade alkisar och nåt enstaka psykfall som gick runt och pratade för sig själv.
Nu tänker jag inte gå ut mer idag. Har sanerat mig själv och sitter nu i soffan och dricker kaffe
Har en högst ovetenskaplig studie och anledningen till att jag handlar på City Gross är förutom utbudet att det inte alls är mycket barn där. Jämfört med Willys där det nästan alltid är någon gaphals. Tisdagar är bäst. Då är det pensionärsdagen :D

Det är så halt idag!
Vi tar oss knappt av gården hemma och gatan vi bor på är hemsk just nu. Låg flera bilar i diket och blir säkert fler innan dagen är slut

Väglag tänkte jag mest på. Om det blir halt.

Mot Jönköping måste det ju vara skyltat?
Det är mycket sällan (nästan aldrig) is på R40. Jag reser dock mest Borås-Gbg men mot Jkpg har det varit fint de gånger jag åkt där. Som någon sa är det en del av vägen som har en del olyckor, det jag lagt märket till är främst mellan Borås och Ulricehamn i riktning mot Ulricehamn precis innan en av broarna.

Jag har ingen aning om skyltningen, men från R40 utanför Landvetter är det väl R40 hela vägen till Jkpg om jag inte minns fel :). Angående backarna är det inte backigt längre på samma sätt som innan, det är minst 2,5 år sen de invigde motorvägen mellan Borås-Ulricehamn. Efter Ulricehamn mot Jkpg är det sån här vad-heter-det-väg med en fil hela vägen och bitvis två filer. Alltså en fil i mitten som båda körriktningarna turas om att ha :p

Vet inte om jag svarade på något vettigt, men fråga igen om jag missade något, är lite trögtänkt :)

Edit: Menade givetvis inte att man inte behöver vara försiktig sålänge man inte kommer vid bron jag pratade om, jisses så klumpig formulering :o

Någon i Göteborgsområdet som har koll på vägen mellan Landvetter och Jönköping?

Många år sen jag körde den vägen och då var den smal och backig. Hoppas att jag slipper snö.
Du behöver inte oroa dig. Vägarna är inte hala här - inte dom du nämner iaf. Går att ta sig fram även på osaltade och oplogade utan problem. :)

Sitter på jobbet, lugnt för tillfället . Dricker lite kaffe och försöker komma på om jag glömt shoppa något samt är irriterad över att jag glömt matlådan och måste åka och hämta något, så dåligt utbud i närheten av jobbet...suck!

Jag är så jävla sjuk med feber och en hals som känns som sandpapper. Min sjuka hund tycker inte alls att han är sjuk och jag bara väntar på att behöva ringa någon slags exorcist eftersom att han i princip klättrar i taket. :laugh:

Ojoj dagens snackis i huset verkar vara att "Rolex-ligan" slagit till igår. Hörde iofs en utryckning igårkväll men var för lat för att resa mig ur soffan. Tydligen hade det varit jordens pådrag med flera patruller osv.

Sitter och väntar på att chefen ska komma ut från sitt kontor så jag kan lämna över. Sen så tar jag jullov och längtar efter flaskan mes bubbel jag har väntande hemma och att jag aldrig behöver sätta min fot här igen :D

Jag är så jävla sjuk med feber och en hals som känns som sandpapper. Min sjuka hund tycker inte alls att han är sjuk och jag bara väntar på att behöva ringa någon slags exorcist eftersom att han i princip klättrar i taket. :laugh:

Har du talat om för honom att han är sjuk och ska ta det lugnt? Om inte annat för mattes skull :D

Jobbat och städat om vartannat på fm men nu ska jag ta med båda barnen, hunden och alla tre hästar ut på en promenad så vi får lite luft :) Lätt snöfall och ca 2 minusgrader ute.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 642
Senast: Sel
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka