Vad gör vi? Del XCV

Hoppsan, jag hade tydligen tur att jag körde hem igår... större delen av vägen jag körde är rödmarkerad på Trafikverkets hemsida och det är en olycka längs den som gör att de släpper på trafiken växelvis...

Tycker också det låter som en bra idé! :up:

Tills för en vecka sen, när vi flyttade från huset, hade vi en säng på altanen. Ibland hände det att någon gick och la sig där för att sova när det var för varmt inne eller någon förde för mycket oljud :D. Fast de senaste i alla fall tre månaderna har sängen på altanen, av naturliga skäl, använts mindre än de tre månaderna innan det :laugh:

Ja vissa nätter orkar jag bara inte somna från oljudet så jag skulle behöva något ställe att fly till. Soffan är inte så lockande för jag får så ont i ryggen av att ligga där. Så en skön bäddsoffa på kontoret måste det nog bli :D Tanken är om 1-2 år att vi ska flytta ner vårt sovrum till där jag har kontor nu och ha kontor + gästrum i gamla sovrummet. Men yngsta dottern får bli lite äldre först så det känns bättre att låta dom sova själva på övervåningen.

Vi hade en gästsäng innan men när barnen blev äldre och behövde vanlig säng så hamnade den hos ett av dom istället :p

Ta det försiktigt! Jag hade ju ett helvete igår trots 4WD. Här ska det tydligen komma underkylt regn... :crazy:
Jag får åka tidigare än jag hade gjort annars och köra lugnt så ska det nog gå bra. Tur att jag inte behöver åka så långt alla fall, värre för sambon som ska till jobbet sedan.
Jag är så glad att jag inte jobbar nu och därmed slipper köra på hala skogsvägar.

Sippar te och ska snart åka in till människobyn för att handla några ingredienser som saknas till dagens bakande. Sen när det är avklarat och bakande bortgjort så ska jag in till människobyn igen och besöka butik som inte öppnar förrän på förmiddagen :cautious:

Lätt. Köttfärs, gul lök, glutenfritt ströbröd, ägg, bbq-sås, salt och peppar.

Hacka löken smått, stek en stund i smör om det är ok, annars i olja.
Blanda lök, ägg, ströbröd med köttfärsen. Blanda i Salt, peppar och lite bbq-sås.

Rulla bollar. Stek på :)

Jag är också köttbulleansvarig i år :D

Går det lika bra utan ägg? Glömde at det var den ena superallergisk mot.

KOmmer bli goda sk köttbullar det här :rofl:

Har pyamas på mig men har dolt det under en lång kappa. Ska ”julhandla” innan alla barnfamiljer dyker upp och förstör friden. Det är alldeles för tidigt. En tant tittade precis med medlidande blick på mig. Ser troligen helt förstörd ut :laugh:

Dricker kaffe och julshoppat lite Sims 4 expansioner till mig själv. Spelar sällan längre men är ledig nästan 2 veckor så då ska jag väl hinna några timmar :angel:

Varit magsjuk i natt. Klart stress beroende. Flyget går 06.00 imorgon och jag är redan nervös för allt som kan gå fel. Försova mig. Trafikkaos på vägen dit. Kanske blir strul med min cpap maskin som ska vara ok att ta som medicinsk utrustning. Eller något knas med biljetterna. Märks det att jag inte har flygit på 14 år..?

Någon i Göteborgsområdet som har koll på vägen mellan Landvetter och Jönköping?

Många år sen jag körde den vägen och då var den smal och backig. Hoppas att jag slipper snö.

Hade tänkt ta en ganska lugn dag idag men inser att det är hur mycket som helst att göra inne :nailbiting:. Baka julstjärnor, lussebullar och knäck, laga mat en massa olika grejer, städa, plocka, hämta en gran och pynta den. Upp med julgardinerna och vad mer? Det var nått mer är jag säker på :cautious:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 734
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka