Är flygplatsen stängd? Terrorattentat?
De kör med drönare över landningsbanorna på Gatwick. De har hållit på sedan igår kväll men polisen har inte fått tag på dem än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är flygplatsen stängd? Terrorattentat?
Men fy vad irriterandeDe kör med drönare över landningsbanorna på Gatwick. De har hållit på sedan igår kväll men polisen har inte fått tag på dem än.
Skulle ha varit på väg till flygplatsen nu för åka till Sverige över jul, men pga idioter som tycker att det är kul att sabba för andra så får jag stanna hemma istället. Förhoppningsvis öppnar flygplatsen snart igen så att jag kan flyga imorgon.
Nu ska jag gå ut och köpa något gott till lunch och öppna en flaska vin.
Sitter och äter middag, och försöker tänka bort imorgon. Tydligen ska det bjudas på "jullunch" på jobbet då. Jag vill inte. Men men. I värsta fall skippar jag deras lunch och ger mig ut och delar lite post istället. Fy vad jag önskar att jag kunde vara som "alla andra" och gilla allt juligt.
Beror på hur det är upplagt. Har jag tur så blir det att vi beställer in mat från något matställe, då går det nog ok. Har jag otur så har de någon färdig plan på vad som ska ätas och med tanke på hur folks julmåltider brukar se ut så gissar jag att det vegetariska utbudet i så fall är kraftigt begränsat... Men ja... Förhoppningsvis tänker jag mer negativt än vad det finns anledning att göra. Kollegorna är förvånansvärt vettiga och chefen verkar bra han med, så det borde ju finnas en lösning på allt. Hoppas jag.Jag är inte heller så förtjust i julen. Firar inte alls! Men lite julmat kan ju vara gött?
Beror på hur det är upplagt. Har jag tur så blir det att vi beställer in mat från något matställe, då går det nog ok. Har jag otur så har de någon färdig plan på vad som ska ätas och med tanke på hur folks julmåltider brukar se ut så gissar jag att det vegetariska utbudet i så fall är kraftigt begränsat... Men ja... Förhoppningsvis tänker jag mer negativt än vad det finns anledning att göra. Kollegorna är förvånansvärt vettiga och chefen verkar bra han med, så det borde ju finnas en lösning på allt. Hoppas jag.
Snyft och snörvel. Trodde jag lyckats smita undan all form av avtackning idag på min sista jobbdag.
Vi hade julavslutning för eleverna, gemensam glögg med hela personalen och sedan samling i skolbespisningen för potatisgratäng och kyckling.... En kasse med lokala delikatesser som julgåva - helt OK.
Sedan gick jag glad i hågen upp och hämtade en bok som jag ska förbereda inför två vikariepass 2 och 3 januari. På mitt gamla skrivbord står ett kuvert!
En superrart kort från alla arbetskamrater med tack och en rejäl slant på Ticket.
Tur jag var ensam. Jag började störtböla. Jag fixar inte sånt. Så innerligt glad, att det rann över nästan hela vägen hem.
heart
Jag har glömt min brorsdotter flera gånger. Enormt pinsamt. Hon fyller år i mitten påJag var precis inne på instagram för första gången denna månaden och tror att jag ångrade mig... tydligen fyller många av mina (närmare) vänner år i December. Men eftersom jag är en glömsk jäkel har jag givetvis glömt att gratta dem alla... lagom pinsamt liksom
Nu har jag i alla fall skrivit "grattis i förskott" till alla som fyllt år, med motivation att de fyller ju år nästa år också. Så om jag glömmer (högst troligast att det blir så..) det nästa år också kan de kolla tillbaka på bilden de la upp för exakt ett år sen
Du är uppskattad❤Snyft och snörvel. Trodde jag lyckats smita undan all form av avtackning idag på min sista jobbdag.
Vi hade julavslutning för eleverna, gemensam glögg med hela personalen och sedan samling i skolbespisningen för potatisgratäng och kyckling.... En kasse med lokala delikatesser som julgåva - helt OK.
Sedan gick jag glad i hågen upp och hämtade en bok som jag ska förbereda inför två vikariepass 2 och 3 januari. På mitt gamla skrivbord står ett kuvert!
En superrart kort från alla arbetskamrater med tack och en rejäl slant på Ticket.
Tur jag var ensam. Jag började störtböla. Jag fixar inte sånt. Så innerligt glad, att det rann över nästan hela vägen hem.
Ja själva resan dit är inte så jobbig, har kört mycket längre sträckor. Men att stanna på vandrarhem och sådär har jag aldrig gjort helt ensam så det blir spännande. Sedan oroar jag mig för allt jag behöver ha med mig in till mydog och hur jag ska få ihop det. Men det går säkert fint!
Oj ja det var inte gammalt! Men skönt att det inte var en traumatisk upplevelse haha
Allt . Men värst är nog känslan av att vara helt on my own ifall något händer, med hund dessutom.