Vad gör vi? Del XCV

Skulle ha varit på väg till flygplatsen nu för åka till Sverige över jul, men pga idioter som tycker att det är kul att sabba för andra så får jag stanna hemma istället. Förhoppningsvis öppnar flygplatsen snart igen så att jag kan flyga imorgon.

Nu ska jag gå ut och köpa något gott till lunch och öppna en flaska vin.

Samma for mig.
Ar ombokad till imorgon bitti (via Oslo) men blir lite nervos over att flygplatsen fortfarande inte ar oppnad - stangs det imorgon ocksa sa ar det ju en jaaaakla massa folk som ska ombokas...

Pa min ovantade dag hemma har jag tittat pa Skam och laddat ner min data fran facebook och stangt mitt konto. Pa vag ner till ett kafe for o ata lite lunch (ingen mat hemma ju!) och ska lasa igenom en mangd tidningsartiklar som jag har sparat pa.

Jag var precis inne på instagram för första gången denna månaden och tror att jag ångrade mig... tydligen fyller många av mina (närmare) vänner år i December. Men eftersom jag är en glömsk jäkel har jag givetvis glömt att gratta dem alla... lagom pinsamt liksom :meh:

Nu har jag i alla fall skrivit "grattis i förskott" till alla som fyllt år, med motivation att de fyller ju år nästa år också. Så om jag glömmer (högst troligast att det blir så..) det nästa år också kan de kolla tillbaka på bilden de la upp för exakt ett år sen :p

Sitter och äter middag, och försöker tänka bort imorgon. Tydligen ska det bjudas på "jullunch" på jobbet då. Jag vill inte. Men men. I värsta fall skippar jag deras lunch och ger mig ut och delar lite post istället. Fy vad jag önskar att jag kunde vara som "alla andra" och gilla allt juligt.

Sitter och äter middag, och försöker tänka bort imorgon. Tydligen ska det bjudas på "jullunch" på jobbet då. Jag vill inte. Men men. I värsta fall skippar jag deras lunch och ger mig ut och delar lite post istället. Fy vad jag önskar att jag kunde vara som "alla andra" och gilla allt juligt.

Jag är inte heller så förtjust i julen. Firar inte alls! Men lite julmat kan ju vara gött?

Jag är inte heller så förtjust i julen. Firar inte alls! Men lite julmat kan ju vara gött?
Beror på hur det är upplagt. Har jag tur så blir det att vi beställer in mat från något matställe, då går det nog ok. Har jag otur så har de någon färdig plan på vad som ska ätas och med tanke på hur folks julmåltider brukar se ut så gissar jag att det vegetariska utbudet i så fall är kraftigt begränsat... Men ja... Förhoppningsvis tänker jag mer negativt än vad det finns anledning att göra. Kollegorna är förvånansvärt vettiga och chefen verkar bra han med, så det borde ju finnas en lösning på allt. Hoppas jag.

Beror på hur det är upplagt. Har jag tur så blir det att vi beställer in mat från något matställe, då går det nog ok. Har jag otur så har de någon färdig plan på vad som ska ätas och med tanke på hur folks julmåltider brukar se ut så gissar jag att det vegetariska utbudet i så fall är kraftigt begränsat... Men ja... Förhoppningsvis tänker jag mer negativt än vad det finns anledning att göra. Kollegorna är förvånansvärt vettiga och chefen verkar bra han med, så det borde ju finnas en lösning på allt. Hoppas jag.

Vi hade jättemycket bra vegetariska alternativ när vi åt med jobbet i år. Förra året hade vi till och med ett helt vegetariskt julbord! Nu var det typ 50/50 skulle jag tro. Jag äter kött men tyckte personligen att många vegetariska rätter var de godaste! Det lär ju finnas både vegetarianer och veganer på alla arbetsplatser numera. Plus att många gärna äter veg även om de också äter kött. Mängden kött folk äter minskar ju numera av många orsaker (miljö, etiskt, även trendmässigt)

Snyft och snörvel. Trodde jag lyckats smita undan all form av avtackning idag på min sista jobbdag.

Vi hade julavslutning för eleverna, gemensam glögg med hela personalen och sedan samling i skolbespisningen för potatisgratäng och kyckling.... En kasse med lokala delikatesser som julgåva - helt OK.

Sedan gick jag glad i hågen upp och hämtade en bok som jag ska förbereda inför två vikariepass 2 och 3 januari. På mitt gamla skrivbord står ett kuvert!

En superrart kort från alla arbetskamrater med tack och en rejäl slant på Ticket.
Tur jag var ensam. Jag började störtböla. Jag fixar inte sånt. Så innerligt glad, att det rann över nästan hela vägen hem.
:heart :heart :heart

Snyft och snörvel. Trodde jag lyckats smita undan all form av avtackning idag på min sista jobbdag.

Vi hade julavslutning för eleverna, gemensam glögg med hela personalen och sedan samling i skolbespisningen för potatisgratäng och kyckling.... En kasse med lokala delikatesser som julgåva - helt OK.

Sedan gick jag glad i hågen upp och hämtade en bok som jag ska förbereda inför två vikariepass 2 och 3 januari. På mitt gamla skrivbord står ett kuvert!

En superrart kort från alla arbetskamrater med tack och en rejäl slant på Ticket.
Tur jag var ensam. Jag började störtböla. Jag fixar inte sånt. Så innerligt glad, att det rann över nästan hela vägen hem.
:heart:heart:heart

Det var ju fint av dem att respektera att du inte ville ha något stort med mkt folk. Men ge dig något som du kunde uppleva utan deras närvaro där och då. Gulligt!❤️

Vilken jävla dag!
Försovit mig för första gången på 20 år typ. På 15 min hann jag mata mig och hund, ut med henne, packa jobbsaker, kladda på lite rouge och ögonbryn.
Rally i halkan till lagret och lasta några pallar och packa paket innan avhämtning. Givetvis kommer då en lastbil som inte orkar lyfta ens hälften av vad de lovar att den ska ta. Han har varit hos oss förr.. Våra lass är ju rätt tunga.
Sambon blev förbannad och lyfte bakhissen på lastbilen. Och det gick plötsligt! :rofl: Tur att man har en explosiv och stark kollega! Man blir stark av att lyfta hästar! :laugh:
Sen rally till lunchaket och glufsa i sig lunch på 15 min innan de stängde.
Typ allt som kan har strulat idag. Men vi har löst det.
Vi är två förkylda och helt slutkörda människor. Och en hund som mest påminner om en rödspätta.
Men nu tänker jag inte göra ett piss mer idag!

Jag är så otroligt trött nu, barnen har varit trötta idag och bråkat med och om allt sedan i morse.
Nu är stora sonen på fritidsgården och rasar av sig lite, minsta sitter och kollar på tv och avnjuter skumtomtar och jag dricker kalenderte i den största mugg jag kunde hitta.

Jag var precis inne på instagram för första gången denna månaden och tror att jag ångrade mig... tydligen fyller många av mina (närmare) vänner år i December. Men eftersom jag är en glömsk jäkel har jag givetvis glömt att gratta dem alla... lagom pinsamt liksom :meh:

Nu har jag i alla fall skrivit "grattis i förskott" till alla som fyllt år, med motivation att de fyller ju år nästa år också. Så om jag glömmer (högst troligast att det blir så..) det nästa år också kan de kolla tillbaka på bilden de la upp för exakt ett år sen :p
Jag har glömt min brorsdotter flera gånger. Enormt pinsamt. Hon fyller år i mitten på
augusti och då har jag alltid varit på resande fot.

:heart :heart :heart
Du är uppskattad❤

Ja själva resan dit är inte så jobbig, har kört mycket längre sträckor. Men att stanna på vandrarhem och sådär har jag aldrig gjort helt ensam så det blir spännande. Sedan oroar jag mig för allt jag behöver ha med mig in till mydog och hur jag ska få ihop det. Men det går säkert fint!

Oj ja det var inte gammalt! Men skönt att det inte var en traumatisk upplevelse haha :laugh:

Allt :p. Men värst är nog känslan av att vara helt on my own ifall något händer, med hund dessutom.

Det blir nog jättehärligt!
Risken att ngt händer är väl inte större för att du rent geografiskt är på annan plats. Det finns ju folk att fråga typ överallt om du undrar ngt.
Hoppas du får kul!

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 788
· Visningar
48 312
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben