Vad gör vi? Del XCV

Ja @hastflicka vill du ha hjälp med att beställa så ställer jag upp såklart! :heart Bor nära flera bokhandlar så kan köpa direkt i butik och skicka om du vill!

:bow::bow::bow: Tack snalla du. Jag skickar PM.

I vanliga fall har jag flera vanner som skickar om det behovs, men den mest palitliga aker till Syd Afrika har i veckan (och blir borta i 6 veckor :cautious: jag unnar henne definitivt det, men kanner att jag har en latt gronaktig hud-ton just nu ;)), en annan ar borta just nu och jag skulle vilja ha dem fore jul ju.:p

Jag fick en sopsack full med Kronhjorts ben (alltsa djuren's ben) fran en kompis vars hela familj jagar. Det var 10 hela ben som de tagit av hud och kott fran och jag sagade upp i lampliga langder. Hela extra frysen ar nu full med ben at hundarna igen. :cool:
De har redan tagit hand om alla ben de kan tanka sig behova till sina egna hundar, sa nu fick jag forsta laddningen, mer kommer sager de.:)
Det ingick tva skulderblad och jag delade ut dem i kvall ... de for ett forskrackligt ovasen, jag skyller huvudvark pa dem :angel: och de ska straxt fa ge upp sina skatter for jag vill ga isang.:cautious:

Jag fick en sopsack full med Kronhjorts ben (alltsa djuren's ben) fran en kompis vars hela familj jagar. Det var 10 hela ben som de tagit av hud och kott fran och jag sagade upp i lampliga langder. Hela extra frysen ar nu full med ben at hundarna igen. :cool:
De har redan tagit hand om alla ben de kan tanka sig behova till sina egna hundar, sa nu fick jag forsta laddningen, mer kommer sager de.:)
Det ingick tva skulderblad och jag delade ut dem i kvall ... de for ett forskrackligt ovasen, jag skyller huvudvark pa dem :angel: och de ska straxt fa ge upp sina skatter for jag vill ga isang.:cautious:
Wow!

-10 grader och grått ute idag. När jag kollade ut genom fönstret strax efter kl 6 i morse när jag precis gått upp ser jag två av fyra hästar stå och glo mot huset och vänta på frukost :love:

Ena dottern spydde igår morse (oklart om det verkligen är spysjukan med tanke på hur pigg hon varit efteråt...men får behandla det som det och vara hemma) så jag har båda barnen hemma. Har ju hemmakontor så jobbar det som går så länge dom inte pockar på min uppmärksamhet :) Jobbat i 1,5 h redan och druckit tre koppar kaffe :D

-10 grader och grått ute idag. När jag kollade ut genom fönstret strax efter kl 6 i morse när jag precis gått upp ser jag två av fyra hästar stå och glo mot huset och vänta på frukost :love:

Ena dottern spydde igår morse (oklart om det verkligen är spysjukan med tanke på hur pigg hon varit efteråt...men får behandla det som det och vara hemma) så jag har båda barnen hemma. Har ju hemmakontor så jobbar det som går så länge dom inte pockar på min uppmärksamhet :) Jobbat i 1,5 h redan och druckit tre koppar kaffe :D

Här är det riktigt krispigt och vackert!
Fotade ut från fönstret. Isfläck på vattnet utanför och träden är fulla av frost

6370D876-F22F-471D-8423-E60A9FBDBD3A.webp

Jahopp, fick äntligen tag på handläggaren på FK. Tydligen var det lite uppgifter som var oklara som hon tänkt kontakta mig ang. så jag fick en telefontid redan imorgon. Hade jag vetat att jag skulle behöva styra upp den här processen själv så hade jag inte väntat 11 veckor med att ringa :banghead:

Sitter och tittar ut genom fönstret på grannen. Han byter till vinterdäck på bilen, det är några cm snö ute och -1 eller möjligen -2 (jag tycker iallafall att det är kallt, väldigt kallt, men jag fryser alltid :angel:).
Det är rätt kul att kolla på honom, men jag tycker han ser ovanligt bitter ut idag jämfört med annars... undra vad det kan bero på :angel::angel: (syftar på vädret, jag tror han fryser för han har inga direkt vara-ute-i-minusgrader-kläder)

Vi har varit ute och plåtat. Folk måste funderat vad i helvete som var på gång då två galningar springer runt på bron och vrålar: "här är ljuset... nej skoja bara, här tror jag.. nej fan nu försvann det!". Den ena en färgglad tant med rosa hår och i vita sandaler med vitt fluff på. Den andra en "orten"-snubbe, svartklädd med skägg och massa tatueringar.
Skrattade även ihjäl mig åt min fotograf som gick in i garderoben och därefter gjorde en symbolisk "komma ut och garderoben"- entre innan han gick hem :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 886
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka