Vad gör vi? Del XCV

Kl är 21.15 och det är 36 grader här på verandan, svettigt värre med värmebölja...
AC är dock på inne så man kan sova lugnt i natt... sambon kom precis hem från jobbet. Blir ett glas vin med honom snart och sen sängen.
Jobb tidigt imorrn

Arbetsförmedlingen tycker att jag ska söka ett jobb där man ska bära runt på 20 kiloskartonger hela dagen. Nej, det skulle min kropp aldrig klara.

Idag kommer Ungdomen och tar över serviceansvaret i hemmet några dagar då jag är på jobbresa. Kattfröknarna är informerade. Mathyllan är påfylld. Kattlådan är rensad. Mattorna skakade. Tvätten tvättad. Brunettkisse tillsagd att vara snäll. Välkomstpåse med chips hängd på kylen.

Vad mer kan en Ungdom önska?

Somnade sent igår och mådde inte helt bra idag så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt. :up: Försöker ta det positivt att jag betalat in skatten på 3 000 för en bil som snart ska säljas och bara är värd mellan 5-10 000. Får väl hoppas på det senare. :p

Har ännu inte fått tag på min handläggare på FK, idag är hon inte tillgänglig innan kl 15.30 så det måste jag komma ihåg att ringa senare.

Somnade sent igår och mådde inte helt bra idag så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt. :up: Försöker ta det positivt att jag betalat in skatten på 3 000 för en bil som snart ska säljas och bara är värd mellan 5-10 000. Får väl hoppas på det senare. :p

Har ännu inte fått tag på min handläggare på FK, idag är hon inte tillgänglig innan kl 15.30 så det måste jag komma ihåg att ringa senare.
Ställ av bilen innan försäljning? Jag lämnade in min bil till bilfirma och fick faktiskt tillbaka skatten från dem, fick dock bara 5 tkr för bilen :mad:

Ställ av bilen innan försäljning? Jag lämnade in min bil till bilfirma och fick faktiskt tillbaka skatten från dem, fick dock bara 5 tkr för bilen :mad:
Hade gärna gjort det, tyvärr behöver jag den ett tag till tills jag har sparat ihop till en annan. Grymt att du fick tillbaka skatten!

Puh! En stunds ensamhet när barnen och mormor är i badhuset och de andra jobbar. Nu ska jag njuuuuta av lugnet och tystnaden en stund.

:banghead:
Sitter hundvakt på jobbet (där hundar egentligen inte får vara) pga husse har varit försvunnen i ett köpcentrum sen ett par timmar och matte letar efter honom för fullt.
Och dessutom så gnyr hon lite grann efter matte :crazy:

Vad jag gör när jag är ensam hemma
IMG_20181127_150628.webp

Julkort!

:banghead:
Sitter hundvakt på jobbet (där hundar egentligen inte får vara) pga husse har varit försvunnen i ett köpcentrum sen ett par timmar och matte letar efter honom för fullt.
Och dessutom så gnyr hon lite grann efter matte :crazy:
Två och halv timme senare fick vi äntligen tag på honom, allt väl tack o lov 🙄😅

Har fått allt gjort idag förutom att baka tårtbotten, måste köpa smör såg jag. Men hinner göra det i morgon så det är lugnt.

Nu ar det morgon igen. Mina colibris klagar att det inte finns nog med mat, hundarna klagar pa att de inte fatt jobba tillrackligt, och jag tanker helt enkelt strunta i alla klagomal och aka till IKEA i dag. :cautious:
Det finns flera grejor jag vill ha till jul och jag har absolut ingen onskan att aka dit narmare jul-helgen, jag inbillar mig att det ar mindre folk dar en vanlig Tisdag innan December har startat. :angel:

Onska mig lycka till i "The Devil's House". :p

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 734
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka