Vad gör vi? Del XCV

Suckar åt mig själv. Har haft en kanondag på jobbet. Allt har gått bra och jag har kunnat umgås mer än vanligt med favoritkollegorna. Men, nu sitter jag och tänker på EN detalj som kanske inte var helt lyckad, och känner för att skjuta skallen av mig pga det. Sååå, nu ska jag försöka banka in lite vett i skallen istället :cautious:

Vill också bada :mad:
20181126_203903.webp

Tåg tåg tåg...

Har en skitdyr köpesmörgås i väskan men jag tror att jag väntar med den ett tag. Normalt funtat folk borde göra en egen hemmamacka och tar med sig istället för att bränna en hundring på te och foccacca.

Men. Vem vill va normalt funtat. Iofs. Hellre onormal och fattig. Det kör jag på.

Jag har läst en underbart fin novell av Ozvaldo Azevedo, Nani. Lyckades ramla över den när jag satt och jobbade med kommande lektionsupplägg. Rekommenderas varmt! Eleverna ska tvingas läsa den och göra textanalys nu bara för det... så går det när läraren hänger på tåg och hittar kuliga grejer helt appropå.

SA ... jag forsoker bestalla "kartong bocker" pa Svenska till Tiny och kommande lillebror. Det ar inte latt kan jag saga. Adlibris skickar bara innom Sverige, Norge, och Finland ... vad finns det for andra bokaffarer pa internet? HELP (eller som Tiny sager; HALP med ett tydligt A. Hon ar lite "Svengelsk i sitt uttal:p :heart)

Senast ändrad:
SA ... jag forsoker bestalla "kartong bocker" pa Svenska till Tiny och kommande lillebror. Det ar inte latt kan jag saga. Adlibris skickar bara innom Sverige, Norge, och Finland ... vad finns det for andra bokaffarer pa internet? HELP (eller som Tiny sager; HALP med ett tydligt A. Hon ar lite "Svengelsk i sitt uttal:p:heart)
Bokus finns ju, vet inte var de skickar dock

Träffade just en tjej som bara "tycker du att min jacka är ful"? Alltså det var en random täckjacka liksom. Varken mer eller mindre. Sen kunde hon inte släppa det fastän jag diplomatiskt intygat att nej det är inget fel på din jacka. Sen började hon babbla om att "nej alltså jag vill ju inte vara som alla andra du vet". Jag bara "okej nej jag förstår". Så oklart möte liksom.

Har mest vilat när jag kom hem från Gävle, läst lite böcker.
Landisarna har fått nya grönsaker, idag fick de lite salladsblad också. De är tokiga i det:d
Firrarna fick lite levande foder, idag stod Tubifex på menyn. Det var inte lika gott som det andra levande de brukar få

SA ... jag forsoker bestalla "kartong bocker" pa Svenska till Tiny och kommande lillebror. Det ar inte latt kan jag saga. Adlibris skickar bara innom Sverige, Norge, och Finland ... vad finns det for andra bokaffarer pa internet? HELP (eller som Tiny sager; HALP med ett tydligt A. Hon ar lite "Svengelsk i sitt uttal:p:heart)
Fyndiq är ingen direkt bokaffär, men de har ju allt mellan himmel och jord, så det kanske även går att beställa böcker där? Vet dock inte vilka länder de skickar till.

Känner du någon i Sverige som du kan beställa till och de kan i sin tur posta det till dig? Kanske nån vänlig själ här på buke kan offra sig? :)

Värmeböljan fortsätter! Jobb idag men de har avbokat alla em-ridturer sedan isndagspga värmen i kombination med nordliga stormbyar på eftermiddagarna vilket resulterat i att på 'deras' strand har det vart mycket vågor = ingen ide att ta hästarna i vattnet när vågorna sväller in över huvudena på dom.
Inte mig emot att jobba halvdag idag och imorrn!

Förresten var det någon som drunknade här om dagen på den stranden. Så j-a märkligt.
En man i 20-årsåldern. Lågt tidvatten så på djupaste stället (han var inom säkerhetsnätet, gissar ca 30×30meter som en livvakt dessutom övervakar) var midjehögt vatten. Men förmodligen en del vågor men inte så höga som när vi tidigare gick i med hästarna)

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 903
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka