Vad gör vi? Del XCV

Fyfan. Köpte en chokladask med tanken "det är ju trevligt till advent, man kan ju ta en bit då och då". Well livin in a lie så att eehhh säga :meh::wtf:
Som maken när han kom hem från veckohandlingen och "onsdagsgåvan" var en adventskalenderchokladkaka - ger den till mig och säger; nu kan du ta en bit varje dag... :cautious: O_o
Jomensåatt... låt mig formulera mig så här; Den var god till en kopp te... :angel: :o :D

Har rotat vidare bland flyttkartongerna och hittat så galet mycket snygga kläder som jag gärna skulle ha på mig nu. Tyvärr i strl xs. Tveksamt om jag blir så smal igen. Surt!
Hittat asmycket roliga kort, dagböcker för både mig själv och som jag skrev ang hästen för tretusen år sedan. Kul att läsa all dårskap. Gud så skönt att vara lite äldre!:laugh:

Paltkoma. När ska jag lära mig att jag inte kan äta en hel pizza utan att må dåligt...Det var inte ens gott.

Kl är 05.45. Snabb kaffe innan åka till jobbet. Vi hade en urskur igår med tillhörande åska och blixtar så luften har laddat ur och det är rätt trevlig temperatur nu och förespråkas fortsätta så.
Vinden har vänt med.
Chefen åker bort i 4 dagar och jag är kvar med ranch, personal, kunder och bokningar.

Vi har fortf avbokat em-ritten idag men egentligen borde det inte va nån "fara".
Får ta en titt på havet vid fm-ritten idag och se om jag öppnar upp för em..
Annars kanske jag tar ut unghästen och luftar honom. Han har inte vart ute på någon månad, och tar med personalen på en staff-ritt i em för att lära ut de olika vägarna :)

Så tråkigt, vad gör du för att det ska kännas bättre?
Glömde bort att svara på detta...

Jag vet inte om jag har något direkt bra svar på vad jag gör för att det ska kännas bättre. Men känner mig extra mycket "nere" nu, det brukar aldrig kännas såhär jobbigt på hösten. Men jag tror att det kan lite bero på att hela detta året varit rätt kaotiskt.
Annars, när allt är "normalt" och jag känner för att göra ingenting brukar jag också göra ingenting. Då känns det bäst att bara göra ingenting en stund. Problemet detta året är att känslan av att "jag orkar/vill inte göra ett skit" existerar hela tiden och inte bara en timme eller två (jösses så ineffektiv jag skulle vara om jag skulle lyssna på mitt "jag vill inte" i år :D) lite då och då.
Detta har i alla fall resulterat i att typ inget blivit gjort denna hösten, vilket gör mig ännu mer frustrerad, vilket gör att jag känner för att göra ännu mindre för det är ju "hopplöst" :arghh:
Har du något du gör för att det ska kännas bättre?

Tänkte vara duktig och försöka sova strax iom att jag måste upp okristligt tidigt vid kl 05. Jag är liksom cromagnon minst några h till. Kyla och gå upp tidigt är fan bland det värsta jag vet. Kryssar i båda imorgon. Känner mig lätt agressiv redan nu..:devil:

Ska också sova snart, trött som bara den.
Har lite roligt åt sambons reaktion när jag studsade in i köket och hojtade att jag måste hitta en pytteliten tomte (som ska få plats i en glaskula). Han hängde inte riktigt med på varför jag måste hitta den så han trodde nog att jag blivit tokig eller något :D Jag är flummug och övertrött och har skrattat hela kvällen åt det, sambon sover och jag sitter i soffan och har fortfarande lika roligt åt det :rofl: Är nog dags att sova nu tror jag haha

Imorgon ska jag gå igenom min garderob. Har inte gjort det på flera år annat än lite snabbt bara.
Idag hittade jag nämligen en ulltröja som såg ut att tillhöra ett barn. Helt omöjlig att få på sig, måste kommit i fel tvätt :cool:
Idag har jag förutom det vanliga röjt lite på baksidan. Kommer inte bli färdig nu i vintern men får ta det pö om pö, så småningom blir det nog bra.
Varit kallt idag, soligt men kallt. Nu har tempen höjts lite så imorgon blir det kanske plusgrader till och med, både bra och dåligt med det. Gillar inte riktigt när det varierar för mycket, antingen höstväder eller vinter. Inget velande. Blir så lätt isgata ena dagen och slask nästa. Så fast jag egentligen föredrar några plusgrader tar jag hellre kylan än förbaskat ambivalent väderlek.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
48 171
Senast: sthu
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka