Vad gör vi? Del XCV

Tänkte skriva en inlämning. Den ska handla om kulturella skillnader mellan Sverige och ett annat land, jag skriver om Sverige och Kina (mitt födelseland :heart).
Eftersom jag varit där två gånger efter att jag adopterades tänkte jag att "yes, jag tar fram bilderna från tillbakaresan förra året", sagt och gjort... efter en del letande hittar jag i alla fall lådan (en sån sak man har filmer/bilder på, ni vet nog vad jag menar men tappade helt bort ordet) med bilderna. Inser att det ser ut som ett jäkla bombnedslag utan någon som hellst logik eller sortering. Så vad tror ni min pedantiska hjärna gör? Jo, börjar sortera bilderna :banghead: (tips: sortera inte bland bilder i en bild-sparar-låda om du inte har oäääändligt med tid)
Nu, typ 2 timmar senare är en bråkdel sorterat och den enda bild jag letade efter från början, som jag hittade rätt snabbt, har jag ännu inte lagt in i dokumentet, anledning: jag var ju tvungen att städa i bild-sparar-lådan först :D:arghh:

Tänkte skriva en inlämning. Den ska handla om kulturella skillnader mellan Sverige och ett annat land, jag skriver om Sverige och Kina (mitt födelseland :heart).
Eftersom jag varit där två gånger efter att jag adopterades tänkte jag att "yes, jag tar fram bilderna från tillbakaresan förra året", sagt och gjort... efter en del letande hittar jag i alla fall lådan (en sån sak man har filmer/bilder på, ni vet nog vad jag menar men tappade helt bort ordet) med bilderna. Inser att det ser ut som ett jäkla bombnedslag utan någon som hellst logik eller sortering. Så vad tror ni min pedantiska hjärna gör? Jo, börjar sortera bilderna :banghead: (tips: sortera inte bland bilder i en bild-sparar-låda om du inte har oäääändligt med tid)
Nu, typ 2 timmar senare är en bråkdel sorterat och den enda bild jag letade efter från början, som jag hittade rätt snabbt, har jag ännu inte lagt in i dokumentet, anledning: jag var ju tvungen att städa i bild-sparar-lådan först :D:arghh:

Hög igenkänningsfaktor där... :o :D

Vardagsspänning :D

Vardagsspänningen för mig består just nu av om det rasat träd över vägen eller ej... det är lite blåsigt här :meh:

Kan vara nog så spännande ute på landet om man måste förbi. ;)

Vovvi är inte lika impad..
08FDD531-C680-4016-BCE4-E6167CF6E365.webp

Funderar på att klippa mig. Kostar typ 500 spänn, har jag råd med det? Egentligen inte men håret står åt alla håll och skulle behöva snyggas till.

Snöat i natt och gör fortfarande :banana: Tyvärr ska det regna bort i morgon :meh:

Maken vabbar och jag försöker jobba. Lite störd blir man av att höra dom leka och prata men får plugga in ljudboken i öronen så ska det nog gå bra :)

Är jätteeeenervös inför samtalet med FK :nailbiting:. Känns lite som att jag redan står med snaran runt halsen och de är redo att sparka undan pallen för mig :grin:, men det behöver ju inte vara så alls.

Har gjort lite allt möjligt samtidigt och därför inte fått så mycket gjort :meh: skrivit fakturor iaf nu.
Sen började jag ”rensa i garderoben” men nånstans halvvägs tog det stopp. Satte då på julmusik och började tänka på om stjärnan funkade eller om det var glapp i den.
Så kunde inte koncentrera mig på att rensa utan rotat på vinden efter den där förbaskade stjärnan och den verkar hel :bow:
.. så nu har jag julsaker utspridda i hallen på ovanvåningen så det inte går att gå förbi och ett klädberg i salig röra på sängen i sovrummet.
Nu ut och lunchfodra men först lite värmande glögg!

När man frusit så att man dragit ner mössan över ögonbrynen och får äta lunch på restaurangen med mössa på iom oro att inte ha några (påsminkade) ögonbryn kvar. Läckert!

När man frusit så att man dragit ner mössan över ögonbrynen och får äta lunch på restaurangen med mössa på iom oro att inte ha några (påsminkade) ögonbryn kvar. Läckert!

Att tatuera ögonbrynen kan ha varit de mest värda pengarna lagda på utseende någonsin :laugh: Så himla skönt på morgonen när de redan är klara dessutom :angel:

Jobbat klart för idag. Ska förbi apoteket hemma och hämta ut min Apodos. Få se om det har blivit rätt i den...
Ute så snö regnar det och blåser storm

Att tatuera ögonbrynen kan ha varit de mest värda pengarna lagda på utseende någonsin :laugh: Så himla skönt på morgonen när de redan är klara dessutom :angel:
Det kom upp i samtalet kring bordet, ja. :laugh:
Jag brukar färga. Men har inte orkat på ett tag.
Har tänkt tatuera. Men hinner liksom aldrig tyvärr.
Tur att det var ett halvsunkigt lunchställe i bushen. Det fanns fler som mig.. :laugh:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka