Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte en kotte här. Är det köer hit ut till
Obygden eller vad är grejen förstår iofs de som tar sig från uppsala lr ända från Stockholm men ändå har jag missat något :crazy:

Gick in på Elgiganten och köpte en skrivare (så jag kan skriva ut symönster..! MEN OCKSÅ BRA ATT HA EN SKRIVARE!) Ringde sambon, helt oskyldigt, och frågade om han inte ville ha något nytt (dyrt) tv-spel eller så ”när jag ändå var på Elgiganten” :devil:

Men det ville han inte!! Argh! Plan failed.
Köpte du ingen skrivare för att din sambo inte fick något tv-spel?

Gud det märks att jag inte bott med någon på länge hade utan tvekan köpt oavsett om det behövdes en SKRIVARE och säkert inte ens haft någon tanke på tv-spel öht :rofl:

Väntar på ett program på tolvan kl 19
Sen är det snart dags för sängen
Börjar jobba 6:30 imorgon
Frukost på jobbet jippie

Köpte du ingen skrivare för att din sambo inte fick något tv-spel?

Gud det märks att jag inte bott med någon på länge hade utan tvekan köpt oavsett om det behövdes en SKRIVARE och säkert inte ens haft någon tanke på tv-spel öht :rofl:

Hon köpte väl skrivare? Men ville stänga för ev guilt trips från sambo med att köpa saker han ville.

Tur att jag och sambo är lika dåliga på att spara/köpa saker. 😂

Vid närmare eftertanke är jag ganska tacksam att jag inte har gemensam ekonomi med mig själv :rofl:
Jag är selektivt troende. Tex tänker jag såhär när jag är inne på Gucci: "ok Gud om du finns är det dags att du visar dig nu och förhindrar detta". DOCK händer det aldrig ngt. Alla tecken från ovan lyser med sin frånvaro. Tolkar detta som antingen:
1. Gud är med mig i mina beslut
2. Gud finns inte

Eventuellt:
3. Gud finns men kunde inte bry sig mindre

Eller: stelt om man hade en sambo och kom hem och bara:
"Tja jag spontanköpte en vinthund i porslin i naturlig storlek för fem lakan. Tänker att den passar ju till allt här hemma".

:p

Argumentationen gick såhär (och jag skojar inte ens):

Min kompis: 24 lax är mycket för en skulptur tycker jag. Du är ju student!
Jag: Men alltså. Min mormor är 95 så jag blir säkert också minst 90. Om vi slår ut 24000 kr på 90 år så blir ju kostnaden per år typ ingenting!
Min kompis: Du det har du fan rätt i!

:up:

Rimligt! :D
Det mesta framstår ju mer logiskt efter nån flarra vin! Jag kan ändå följa ert resonemang ;)
Jag beställde en jävligt dyr väska under en blöt afton. Morgonen därpå knackade det även på dörren och en hurtig person bara "hej du hade beställt fönsterputs". Man ba eh okej kom in.

Det hände en lite lustig grej också på växtloppisen. En kund skulle betala och en annan kund hörde då mitt namn (som är ovanligt). Hon frågade då om det var jag som hade ridit en häst hon kände. Det stämde ju och då var det ytterligare en person som undrade om jag ville bli medryttare på hennes häst O_o. Hur otippat som helst.

Var in till stan på min lediga dag. Hade ett presentkort på massage som jag skulle utnyttja. Skönt med massage! Hade jag råd skulle jag gå regelbundet, men nu finns det inte utrymme för sådan lyx.
Sen gick jag till Lush för att köpa presenter till dottern som snart fyller år. Blev överfallen av en pigg expedit som undrade om jag behövde hjälp. Jag sa mitt ärende och förväntade mig hjälp. Men fick till svar att jag kan ju lukta själv på allt?! Öh? Det var 4 personal och två kunder i butiken. Snopet!
Köpte lite badbomber eftersom dottern älskar att bada.

Jag var supernära att spontanshoppa en skulptur för 24' efter några glas vin med en vän. Den hade varit svårförklarad för min man kan jag känna :D.

Min sambo spontanshoppade en sportbil när han skulle(och gjorde) köpa en mer jobbvänlig bil/pickis.

Visst behövde han väl inte svälta pga det.. But still! Det var innan min tid. Och där hade nog fan tom jag reagerat.
Det var däremot mkt användbar information att få. Mina impulsshoppande brukar inte riktigt ligga i den prisbilden. Så han har inget veto att lägga in.. 😂

Rimligt! :D
Det mesta framstår ju mer logiskt efter nån flarra vin! Jag kan ändå följa ert resonemang ;)
Jag beställde en jävligt dyr väska under en blöt afton. Morgonen därpå knackade det även på dörren och en hurtig person bara "hej du hade beställt fönsterputs". Man ba eh okej kom in.

Jag hade shoppat lite väl mycket insåg jag under en period. Jag skämdes lite över min (fusk-)pälsjacka som kanske inte var superbillig. Men jag ääälskade den. Den låg gömd i mitt nattduksbord någon vecka innan jag kunde med att visa den den för min dåvarande sambo. Jag klappade varje kväll innan jag sov. 😂
Den sambon var dock också chill och garvade åt mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 536
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 042
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar