Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte att det låg ett fik på andra sidan parkeringen! Frågade kassören var detta var för något. Fick svaret: ”Tjillevipp kallar vi den! Det är grädde och annat gott i den.”
SOLD! Jag älskar fika.

Visa bifogad fil 29421

Jag får äta fika till lunch. Jag är sjukskriven!

Tillägg: Vet verkar vara en marängboll fylld med grädde som är täckt i chokladsmörkräm. Size större semla. Lite väl mastigt, även för mig :o

Den fanns på Törners konditori i Östersund också... men jag vågade mig aldrig på den :nailbiting:

På exakt samma sätt. Känns som att jag står och stampar på samma ställe. Som att jag ska implodera om jag inte rör på mig. Brukar resultera i att jag tar tar mitt pick och pack och flyttar. Vilket har varit mer eller mindre lyckat genom åren.

Numera försöker jag lugna mig lite när paniken kommer. Jag tolkar det som att jag behöver nya utmaningar i livet och det kan jag faktiskt få utan att röra mig ut fläcken. Jag är uttråkad helt enkelt. Så nu försöker jag hitta en ny hobby istället. Eller ett nytt jobb. Göra förändringar som är effektiva, men inte kostar skjortan och inte river allt jag redan byggt upp.

Så mitt tips är att testa något som är utanför din comfort zone. Lär dig dansa salsa, åk utomlands ensam en vecka till Italien eller testa att hoppa bungy jump - hitta något som kittlar i magen av tanken!

Men gud, precis så!
Förr om åren brukade jag också flytta vid sådana här kriser, men nu finns det flera parametrar som gör att det inte är aktuellt. I alla fall inte att flytta permanent.

Tack för tips, jag ska klura lite :)

Upptäckte att det låg ett fik på andra sidan parkeringen! Frågade kassören var detta var för något. Fick svaret: ”Tjillevipp kallar vi den! Det är grädde och annat gott i den.”
SOLD! Jag älskar fika.

Visa bifogad fil 29421

Jag får äta fika till lunch. Jag är sjukskriven!

Tillägg: Vet verkar vara en marängboll fylld med grädde som är täckt i chokladsmörkräm. Size större semla. Lite väl mastigt, även för mig :o
Ser jättegott ut!
(Råkade läsa lik först och inte fik :o)

ARGH. Det har fastnat tuggummi på ett par mjukisbyxor :cry: skitkletigt! Jag har inte orkar ta itu med det men det är nog dags snart, har någon ett bra tips för det? :cautious:

Gjorde en tankevurpa och var lite för snabb för mitt eget bästa,skulle ladda en maskin tvätt,men innan det så bestämde jag mig för att måla andra lagret på trappan.........................ja jag har maskinen på ovanvåningen,så nu sitter jag här nere o rullar tummarna. :banghead:

Gick in på Elgiganten och köpte en skrivare (så jag kan skriva ut symönster..! MEN OCKSÅ BRA ATT HA EN SKRIVARE!) Ringde sambon, helt oskyldigt, och frågade om han inte ville ha något nytt (dyrt) tv-spel eller så ”när jag ändå var på Elgiganten” :devil:

Men det ville han inte!! Argh! Plan failed.

Dagens pyssel
IMG_20190509_160159.webp

Det blev helt ok. Har 7 blommor till på tork :D

Jag undrar vad i hela lagens namn mina grannar sysslar med... vi hör i princip aldrig våra grannar (och de hör inte oss, säger de, varken vi eller dem smyger runt). Men nu lever de om som jag vet inte vad, de bankar i väggar och tak, stampar omkring, drar möbler över golvet (vad det låter som) och skriker könsord och diverse andra ord åt varandra... det låter typ som att tio vilda lejon är instängda i en bur :confused:

Jag menar inte att klaga på dem, med tanke på att vi verkligen aldrig hör dem annars. Någon gång då och då, det får man räkna med tycker jag men just nu låter det inte som något normalt bråk utan mer som tio vilda lejon, därav mina funderingar 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 042
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar