Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men har du så ont att du borde ha krycka och det inte går på jobbet: kan du jobba då?
Jag vet ju inte vad du har för besvär med knäet. Finns det risk att du blir sämre om du pressar sas?
Med tanke på att jag behöver ta mig upp och ner på golvet en hel del så kan knäet bli sämre ja.
Vet inte exakt problemet för att sjukgymnastikens drop in har varit fullt.
Det är svullet, tryckömt och värker konstant

Lite småfull, har fått en färsk värdering på läggan (iofs kanske jäv pga bjöd mäklarna på vin innan :angel: ).. nu har de släntrat hem och jag har laft mig i soffan med en slatt vin, lyssnar på musik och överväger att gå och knyta mig.

Lagt mig och försöker bli trött så jag kan sova, imorgon ringer väckarklockan kl 5.45 så skulle verkligen behöva sova snart.
Tittade på Flocken på SVT play, bara sett ett avsnitt men det rekommenderas om man gillar hästar :).

Jag känner mig som en mosad potatis, är helt slut på energi. I måndags gjorde jag ett muntligt prov och en redovisning. Igår gjorde jag ett stort prov (det var tusan det svåraste jag någonsin skrivit!) och idag gjorde jag ett skriftligt plus ett muntligt prov. Imorgon har vi en stor inlämning som jag inte kommit speciellt långt på och på fredag har jag ett diagnos-test (eller vad det heter, det "lilla" testet man gör efter ett kapitel i matteboken typ). Behöver jag ens säga att jag längtar efter fredag eftermiddag? :grin:

Känner mig BLEH just nu. Mest pga jag trodde att det skulle vara fredag men det är bara torsdag. Förpestade hela kvällen :meh:
Får se om jag går till jobbet imorgon, just nu känns det bara.... Jag vet inte vad.
Och så är jag hungrig, men har borstat tänderna :banghead:

Nu ar jag helt slut. Son och sonhustru med 2 1/2 aring och babis har just akt. :wtf: Jag alskar nar de ar har ... men oh sa jobbigt det ar. Camilla gick mellan smabarns poolen med rushkana ner i den och sandlada ... ni
kan tanka er hur hon sag ut. :angel:
Jag gjorde revbensspjall med BBQ sas och en potatissallad med en vinaigrette till. Jag sous vide revbensspjallen (12 timmar!) i gar sa jag behovde bara gora potatis salladen, vinaigretten, och BBQ sasen i dag och det sista pa revbensspjallen i grillen i dag.
Medan BBQ sasen sjod for att "reduce" (koka ihop?) somnade jag i fotaljen ... och trodde att jag hade brant den sa skickade meddelande till sonen att de fick kopa en flaska pa vagen hit. Det visade sig dock att den inte var forstord och att alla gillade min sas mycket battre an den de vanligtvis gillade bast ... sa det vore kanske en hit om jag forsokte komma ihag vad jag gjorde?🤔

På väg till jobb. Idag vet jag inte om jag orkar jobba över nästan två timmar, får se hur det känns vid 15. Idag har jag två möten, några diktat som behöver skrivas, en drös papper som behöver skrivas ut och en mall som behöver göras.

Ibland saknar jag att vara ”på golvet”, som undersköterska inom äldrevården - men oftast inte :)

Trött som fanken, totalt omotiverad att gå till jobbet om en halvtimme. Slutar 31:e så man kan ju lugnt säga att jag växlat ner :D Mentalt har jag lämnat myndigheten, men bara att jobba på. Plus tvångsmysa med kollegorna som jag kommer sakna ihjäl mig efter. Måste börja flyttpacka också... GAH

Jag saknar second handen i Falköping. De hade alltid massa roliga tyger och sysaker.
Här finns ingenting sånt i butikerna. Får väl planera in en resa till Falköping och hälsa på svärmor en dag när de har öppet.

Nu bär det iväg med buss och tåg för att lämna fina lånehunden hos sin matte efter en jättefin vecka :cry:
Det är fantastiskt vad djur kan ge en sorts lugn energi :love: Hon är så oförskämt lättsam att ha och göra med också den här hunden!

Så himla glad. Sambon behöver ny telefon, helst förra året. Han är dock glad i den 6-7 år gamla fonen han har trotts att den är urusel!

Min egen mobil (samsung galaxy s7) fick jag av chefen för 2 år sedan. Alltid levt i ett lifeproof case och är i så gott som nyskick.
6 månader senare köpte chefen en likadan mobil till dåvarande managern. Hon slutade dock ett år senare och sedan dess har telefonen blivit liggande i en byrålåda medan hon fortf betalat av månadsvis (24 mån kontrakt).

Jag har "tjatat" i ett år typ att ta över telefonen och abonnemanget men det har inte blivit av.
Förra månaden betalade chefen det sista och sa upp något vidare avtal och idag gav hon telefonen till mig (att ge till min sambo).
Hon vill inte ha nåt betalt för den.

:heart

Dilemma, behöver hjälp :laugh:

Vän 1: singelmamma. Vi har kännt varandra länge och brukade umgås och ha kul innan hon fick barn. Hon har barnvakt ikväll + har en dejt som hon dejtat väldigt kort.

Hon vill gå ut ikväll med sin dejt och vill att jag hakar på med.

Också har hon bjudit in ett annat par varav tjejen är hennes bästis som är nykär med sin pojkvän sedan några månader. Jag är bekant med dem båda, inte mer än så.

Min vän ville att min sambo skulle komme med också men han jobbar. Nu är jag i dilemma att gå eller inte gå.

Min vän + hennes bästis, plus deras nykära dejter... jag = femte hjulet?

Hmmm....

Jag vill inte gå men jag tror att min vän verkligen vill att jag kommer. Men jag känner henne väl så jag tror att så fort jag är där så kommer hon glömma bort mig....

Jag behöver ingen babysitter men jag vet inte om jag behöver den här sortens umgänge öht....

Dilemma, behöver hjälp :laugh:

Vän 1: singelmamma. Vi har kännt varandra länge och brukade umgås och ha kul innan hon fick barn. Hon har barnvakt ikväll + har en dejt som hon dejtat väldigt kort.

Hon vill gå ut ikväll med sin dejt och vill att jag hakar på med.

Också har hon bjudit in ett annat par varav tjejen är hennes bästis som är nykär med sin pojkvän sedan några månader. Jag är bekant med dem båda, inte mer än så.

Min vän ville att min sambo skulle komme med också men han jobbar. Nu är jag i dilemma att gå eller inte gå.

Min vän + hennes bästis, plus deras nykära dejter... jag = femte hjulet?

Hmmm....

Jag vill inte gå men jag tror att min vän verkligen vill att jag kommer. Men jag känner henne väl så jag tror att så fort jag är där så kommer hon glömma bort mig....

Jag behöver ingen babysitter men jag vet inte om jag behöver den här sortens umgänge öht....
Du känner ju din vän bäst. Jag är ibland "femte hjulet" men känner mig inte mer utanför utan jag tror det beror mer på personerna man träffar och mindre på vilka relationskonstellationer som råder.

Men om jag hade misstänkt att jag skulle bli utanför så hade jag stannat hemma personligen, sådant umgänge är inget vidare roligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 045
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering