Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
karamelldrottningen skrev:
Heter det inte tredje hjulet ??
Jag vet inte? Jag skrev femte hjulet för vi skulle varit 5 personer.
Hade vi varit 3 hade jag skrivit tredje.
Hade vi varit 7 hade jag nog också skrivt tredje?
Men 5 fungerar bäst på 5 tycker jag...
Någon som vet?
Tack! Jag googlade också och bland de första som kom upp var bla. en tråd på Buke jag själv startat om detta högst intressanta ämne <— virriggubbeJag googlade och fick fram:
Fråga: Man brukar tala om att någon känner sig som femte hjulet under vagnen. Jag tycker att jag också har hört uttrycket tredje hjulet under vagnen. Vilket är korrekt?
Det enda uttrycket som finns i ordböcker är femte hjulet under vagnen, men du har rätt i att också tredje hjulet under vagnen förekommer i någon mån – även om det kan tyckas ologiskt med tanke på att de flesta vagnar har fyra hjul. En gissning är att uttrycket är en översättning av engelskans third wheel, som används till exempel om någon som känner sig utanför vid umgänge med ett par.
Hade du köpt en bil för 24' hade folk undrat vad för skrotbil du hade köpt.Argumentationen gick såhär (och jag skojar inte ens):
Min kompis: 24 lax är mycket för en skulptur tycker jag. Du är ju student!
Jag: Men alltså. Min mormor är 95 så jag blir säkert också minst 90. Om vi slår ut 24000 kr på 90 år så blir ju kostnaden per år typ ingenting!
Min kompis: Du det har du fan rätt i!
Neeeej! Ena ärmen blev med avigsidan utåt! Förmodligen bara jag som kommer se det, men ändå!
Bordell-gardinerna är på plats! Sitter i soffan och njuter av den bordelliga stämningen hähä
Visa bifogad fil 29473
@tanten Jag vet och jag är genuint ledsen över att jag inte köpte den. När vi gick dit efter vårt vindrickande var det stängt och nästa gång (bara några dagar senare) som jag gick till ateljén så var skulpturen såld. Det hade känts vansinnigt att som student köpa den men jag ville verkligen ha den innerst inne - den hade varit något jag haft med mig hela livet. Och den var så vacker.
Men det är som det är. Nästa gång kommer jag inte att tveka .
Helt rimligt!Jag kopte ett keramikbord fran en konstnar i Nykoping for 8000 sek nar jag var pa besok i Sverige for en hel del ar sedan. Jag alskar bordet ... det ar sa vackert och sa "me" med en bla hast.