Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till mig. Jag glömde deklarera igår och kom på det när jag var uppe och kissade för en stund sedan. Men nu är det gjort. Undrar vad man får för straff då jag blev 4 timmar sen med inlämningen?

Orolig över två blåmärken, medicinen som jag tar ger mig blåmärken lätt som jag har skrivit om tidigare. men nu har jag ett på magen stor som en hand och ena annan 5x5 cm. vet inte hur jag fått dem, vissa säger att det är pågrund att jag injicerar medicinen där och andra säger att det är ingen fara. Men jag kan inte låta bli att vara orolig.
Jag äter kortoson och mina insulinsprutor ger mig blåmärken. Låren :Doch magen ser ut som jag har fläcktyfus. Fläckig som en leopard.

Även innan kortisonet fick jag ibland märken effter sprutorna - som jag tar 4-5 gånger per dag sedan 13 års ålder.
Tror du kan låta bli att oroa dig. För dig är det nytt men för många av oss andra som tar sprutor är det vardag.

Allting ute är täckt av ett generöst lager frost. Det regnade och snöade lite igår så det fanns gott om fukt.

Nu vill jag ha varmt igen så jag kan fortsättamed trädgården och så att de blommande bärbuskarna ch träden inte fryser!

Sitter i personalrummet och väntar på att tiden ska gå. Jag vill hem! En liten del av mig har lust att strunta i allt och åka hem, men en annan del av mig har lite arbetsmoral och säger att jag ska bita ihop och tänka på lönen om inte annat.

Funderar på vad jag ska göra när jag blir stor. Är trött på att ta vilket jobb som helst..

Sitter i personalrummet och väntar på att tiden ska gå. Jag vill hem! En liten del av mig har lust att strunta i allt och åka hem, men en annan del av mig har lite arbetsmoral och säger att jag ska bita ihop och tänka på lönen om inte annat.

Funderar på vad jag ska göra när jag blir stor. Är trött på att ta vilket jobb som helst..
Sömmerska? Du är ju duktig på det

Så trött på min förkyldning som bara blir värre och värre för varje timme som går.
Äter glass i ett hopp om att mildra symtomen något.
Var sjuk så sent som förra vintern så märkligt att behöva bli det igen på så kort varsel :(
Har även fått röstkort hem idag och försöker nu på att läsa hur jag ska rösta i valet.
Får ta och följa partiledardebatten sen.

Diskat, tvättat, dammsugit, kokat potatis och ätit en extremt tidig lunch. Nu blir det stallet snabbt och sedan ett besök till min favorithästbutik med min vän. Och just det, har tagit ett fotbad också medan jag såg sista avsnittet av The Act :D

Håller middag och tittar ut på skitvädret , snöblandat regn . Nu vill jag inte ha detta vädret . Jag vill ha värme och fint väder

Har fått info om hotellet för kvällens ledsagning! Börjar tveka på vad jag ska ha på mig. Förmodar att personen valt ut mig för att jag kanske är lite festligare lagd :p Hon sa ju att hon inte ville ha ngn "vårdperson" samtidigt är det ju kanske inte bra om man framstår som "ledsagar-clownen" :cautious:

Har fått info om hotellet för kvällens ledsagning! Börjar tveka på vad jag ska ha på mig. Förmodar att personen valt ut mig för att jag kanske är lite festligare lagd :p Hon sa ju att hon inte ville ha ngn "vårdperson" samtidigt är det ju kanske inte bra om man framstår som "ledsagar-clownen" :cautious:
Ta något nedtonat och diskret.
29141

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 612
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand