Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fått en ny uppgift idag. Den verkar vara rolig och läraren introducerade den på lektionen och sa "jag lägger upp den i en ny flik senare idag". Javisst, vi har annat att göra så du får gärna lägga upp den om en vecka med, känner jag :angel: Nu är den i alla fall uppe och genom hela grejen står det "vt 17" (alltså ända från mappen till under-mapparna till dokumentet med uppgiften :D

Sist hen gav oss resultat från ett prov så stog det typ "rättat datum ... av ..." och på datum stog det typ 2011-11-26, nåja hen lyckades i alla fall stava sitt namn rätt :p datum verkar inte riktigt vara hens grej, tur att hen inte jobbar på ett företag som tillverkar nya kalendrar för kommande år :rofl::rofl::rofl:

Jag och Spanjoren var mycket seriösa idag på ridbanan :angel:
IMG_20190502_155644_178.webp

Vad skulle du kalla det hen har mellan öronen i plural? Här där jag bor utanför Uppsala heter det konorna. Jag som är från Stockholm skulle säga konerna. undrar om det är dialektalt? ( vilken spännande fråga såhär på kvällskvisten men så kul har jag att roa med mig ).
Jag säger koner är också stockholmare från början. Aldrig hört något annat tror jag, eller inte reagerat på det

Varit ledig idag och sov lite längre. Drömde om att jag var rullstolsburen med allt vad det innebär. Jobbet påverkar. Imorgon blir det en normal dag. Fick en "konstig" adress men jag ska köra personen dit och oftast brukar folk veta vart de ska. Jag har några som inte kan prata, men det har löst sig.

Ah underbart.
Lyckades att med hjälp av en kanyl pilla ut den fula stickan som satt i min högertumme efter att tummen hade kontakt med ett räfsskaft igår.

Ljuva lycka. Nu bultar det inte längre i fingret

Jag fick en sticka på baksida lår, högt är jag legat på golvet och sambo fixade min nacke. Han drog sen till DK. Jag fick försöka operera ut den själv med spegel någon dag senare när det blivit infekterat. Det var inte helt enkelt även om jag är typ lika stel som en gummislang. 🐍
Grattis till dig!👍

Orolig över två blåmärken, medicinen som jag tar ger mig blåmärken lätt som jag har skrivit om tidigare. men nu har jag ett på magen stor som en hand och ena annan 5x5 cm. vet inte hur jag fått dem, vissa säger att det är pågrund att jag injicerar medicinen där och andra säger att det är ingen fara. Men jag kan inte låta bli att vara orolig.

Orolig över två blåmärken, medicinen som jag tar ger mig blåmärken lätt som jag har skrivit om tidigare. men nu har jag ett på magen stor som en hand och ena annan 5x5 cm. vet inte hur jag fått dem, vissa säger att det är pågrund att jag injicerar medicinen där och andra säger att det är ingen fara. Men jag kan inte låta bli att vara orolig.
Vad är det för medicin? Viss medicin, blodförtunnande tex, ger lätt blåmärken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 526
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 615
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar