Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slötittar på playTV och väntar på att det ska bli plusgrader så jag kan gå ut och börja köra ved.

Det kommer ett vedlass vilken dag som helst. Innan dess vill jag förflytta så mycket det går av torrveden till pannrummet. Målet är att ha åtminstonde två-tre månaders förbrukning staplad där till hösten. Det kräver ett antal skottkärror till.

Det ligger snö på backen. Inte mycket, men för mycket för att jag ska känna mig bekväm.
Och jag som syr upp sommarkläder och allt! :rage:

Tröstar mig med att klappa på mina nya fina tyger som snart ska bli just sommarkläder. Jag har köpt ett UV-aktiverat tyg, det byter färg i solen. Hur kul blir inte det för ungarna? Nu får jag nog lägga locket på för tygshopping ett tag. Målet var att tömma lådor, byrå och garderob, inte fylla på :angel:

Åh herregud, VILL HA! :love: Är det ett stretchigt tyg?

/mvh unge på 45+ :D

Hm, måste nog ta ett snack med svärmor... det är hon som kan sy, inte jag :D

Haha, det tycker jag du gör rätt i! Jag ska nog köpa mer och göra en klänning till mig :d

Såhär blev första t-shirten till äldsta systersonen
IMG_20190504_095621.webp
I solen blir delar av mönstret pastellfärgat

Varvar ner från jobb. Ska laga mat snar. Örtmarinerad kyckling blir det....

Sista jobbdagen i morgon innan 2 dagars ledigt (månd-tisd).

På måndag är det någon kändis som kommer och rider tillsammans med vänner/crew/film-team. Så j-a glad att jag är ledig då, då sådana här ritter/tillställningar är för mycket "f*ck around" för min mentala hälsa. Funderar på att ta en flaska vin och gå ner på stranden och åskåda spektaklet :rofl:

Ligger i en fluffig hotellsäng efter att ha blivit bjuden på denna pang-middag:

1. Pilgrimsmussla, brynt smör, löjrom och mangosallad

2. Kryddstekt rådjursrygg med savoykål , krispig brysselkål, brynt endive och lökmajonnäs.

3. Körsbärssorbet med choklad, tryffelkaka och rödbeta

Den menyn lät sanslöst god och välkomponerad, men ändå med utstickare som mangon och rödbetan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 503
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar