Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som vet vad betalningsvillkoren på faktura brukar vara. Är ett byggföretag. Börjar fundera på om jag borde efterlysa fakturan. Vad är vanligast, 15 dagar..? 30 dagar...?

Ligger i sängen och tittar på vägens hjältar. Är trött, tror inte det blir någon skola för mig imorgon. Det känns som att verkligheten kommit ikapp mig, igår kändes det som att allt var ett skämt (jag visste ju så klart hela tiden att det inte alls var ett skämt) men nu har jag börjat tänka mer i banorna att "jag kommer aldrig mer få träffa mormor", "mormor kommer inte se mig ta studenten", "mormor kommer aldrig mer träffa/prata med sin syster", "mormor kommer inte se alla oss barnbarn börja skolan och gå ut skolan", "mormor kommer aldrig träffa våra eventuella framtida partners", "mormor kommer aldrig mer träffa sin särbo och han kommer aldrig mer träffa henne" osv... :(

Våren utanför mitt fönster just nu! :love:

28898

Min chef är lite Dr. Jekyll & Mr. Hyde.Jag tvättade ju sönder bilnyckeln igår och trodde han skulle bli jättearg men det blev han inte. Förut har jag haft måndagen ledig och jag bokade in service på bilen till imorgon eftersom jag räknade med att vara ledig. När jag pratade med chefen så visar det sig att jag behöver jobba imorgon. Jag nämner då att bilen ska servas. Han erbjuder sig direkt att hämta mig från verkstaden och skjutsa hem mig.

Tvättat upp de jag hade i tvättkorgen, så slipper jag göra de på onsdag . och onsdag innebär skaffa presenter till en 3 åring och till en konfimander( chefens dotter)

Ätit glass och samtidigt googlat om bakterier i glass. Den var nämligen inte helt frusen när jag skopade upp den, längre ner i frysen låg termometern och där var det -18 dock. Har lagt termometern där glassen låg (ligger) nu, översta hyllan och jag vet att dörren inte sluter helt tätt där för det blir alltid fullt med is på den hyllan. Nu är min fundering om jag kommer bli matförgiftad eller ej. Men kombinationen glass-sug och ont i halsen gjorde att jag tog risken :o.
Men jag kommer nog inte äta färdigrätten som ligger på samma hylla.

Har inte fått mycket gjort idag. Har typ enbart vilat men jag ser det som välbehövligt. Har ju ändå en del att tänka på. Hoppas att jag har energi imorgon, skulle gärna lämna in inlämningen i tid. Men men, är jag inte klar i tid är jag inte klar i tid (nej, jag är inte personen som skiter i saker och ting, men just nu om man ser på omständigheterna så är det inte så konstigt om jag helt enkelt inte orkat)

Jag som inte kan beskyllas för att ha gröna fingrar är ändå sjukt nöjd med de två plantor jag har och ser efter..

Första är en ananas-topp jag planterade i jorden i Januari 2018. Den har växt till sig riktigt mycket och TVÅ växer nu från den, undra om båda kommer få frukt senare. Hört att det tar upp till 2 år att odla en ananas?

Den andra är några Aloe vera plantor jag fick från min chefs trädgård för 2 veckor sedan!

IMG_20190429_095520_599.webp

Fodrat hästarna och fått på dom flughuvorna, gett hunden mat och ätit frukost själv. Nu ska jag väcka barn och åka till dagis och fritids med dom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 624
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset