Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @Tonto Ja han ligger och tittar ömkligt på mig hela tiden nu iaf, så han får en massa extra gos. Vi ska på återbesök fredag morgon för att plocka bort bandaget och låta en ortoped titta på hans led för att se om den tagit skada eller inte. Tills dess är det särbehandling som gäller 😂

Tvättmaskin och diskmaskin är igång. Jag hittade ett jättefint gammalt virkat överkast (virkat av mormor) hos mamma och pappa igår, så det har jag tvättat och lagat på ett par ställen (släppt i sömmarna bara). Nu ligger det på vår säng....(och nu måste jag ju börja bädda i alla fall ibland :nailbiting::D !). Pumpaplantorna har fått nya krukor, och paprikafröerna har äntligen börja gro.

Nu funderar jag på om det inte skulle vara rätt kul att åka och kika på en loppis...kanske....

Drog ihop det sista riset från björkarna som tagits bort i trädgården och släpade iväg det till rishögen som ska brännas i höst. Krattade sen ihop en hel del löv och småkvist. Nu te-paus och sen ska jag kärra bort lövhögarna tänkte jag mig, så är den delen av trädgården fin sen :)

Beklagar sorgen :heart
Tack :heart

Beklagar @godisklubba ! Saknar min lilla mormor varje dag, det är snart 15 år sen hon gick bort men nu är den tunga sorgen ersatt av värme istället. Så länge jag kommer ihåg henne och pratar om henne finns hon kvar. Idag är vår telefondag, vi ringde alltid varandra på söndagar, turades om :D
Tack :heart
Men vad fint att ni hade som en tradition att ringa varandra varje söndag :love:
Min mormor och hennes syster i Finland turades om att ringa varandra, de brukade prata en gång i veckan om det inte hänt något speciellt de ville berätta för varandra.
Jag tror att den tunga sorgen kommer försvinna, det har ju fortfarande inte ens gått tre dagar sen hon dog. När morfar dog för 7 år sen var det också jättejobbigt, men nu är det "ersatt" av glada minnen där vi istället pratar om roliga saker vi gjorde tillsammans.
Men på årsdagen brukade jag och mormor alltid ringa varandra och prata om morfar och saker vi gjort med honom, mormor hade alltid någon ny historia att berätta så det kändes som att jag lärde känna morfar mer av det hon berättade. Men nu har jag ingen mormor att ringa på årsdagen morfar dog, och mormor dog på samma dag :(

Nu har jag äntligen fått upp gardiner i syrummet! Hoppas de hjälper lite i alla fall.
IMG_20190428_121243.webp

Färdig fixad dvs hårklippning och färgning samt trådning och färgning av ögonbryn ,inför barnkalas och konfirmation.
Bättre att vara ute i god tid än i sista minuten som många andra

Jag har tråkigt. Borde rensa vidare i syrummet och gallra ut bland tygerna men orka? Istället har jag tagit tag i andra surdegar, som att lösa in en kreditfaktura, uppdatera sadelannonser och rensa köksbordet. Jag borde verkligen verkligen verkligen skriva klart min miljöutredning..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 546
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 624
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar