Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rimligt

28872

Sitter i RV'n och vilar en stund innan jag ska kla om for kvallen's baluns. Jag har varit igang pa "lodgen" hela dagen och jobbat for att gora i ordning for en "Thin Blue Line" banquet. "Thin Blue Line" ar de familjer som ar kvar nar "first responders" (polis, brandkar, ambulans, etc) personal dor i tjansten. Mycket val vard valgorenhet som inte blir samre av att det blir jatte fest. :p

Satte mig med min inlämning igen, har väl suttit typ 3 timmar med den nu och tiden bara flög förbi. Det krävdes lite tankeverksamhet, men inte farligt mycket. Nu är jag i alla fall klar för inatt och tänker väl sova. Men först ska jag gå ut en stund på balkongen. Det som är kvar på inlämningen nu är att skriva en slutreflektion (alltså där en reflekterar över hela arbetet) och det är nog för mycket för min mosiga hjärna just nu, så den får vänta. Eventuellt gör jag den på måndag, eller så får läraren helt enkelt acceptera att min hjärna är full med annat och koncentration för skolarbete har helt enkelt inte funnits denna helgen (japp, hon gav oss i läxa att göra klart arbetet över helgen).

Men nu så fort jag slutade arbeta på inlämningen började jag tänka på mormor igen. Vi brukade prata i alla fall en liten stund varje dag (telefon), dock inte nu de sista veckorna. Men jag visste ändå vart jag hade henne, nu finns hon inte mer. Jag saknar henne redan jättemycket :cry::heart

Jag har just kommit "hem" till RVn fran lodgen's fest. Jag har jobbat som skjutton i kvall och bland annat serverat middag. Vi var 2 stycken som serverade 150 personer salad, middag, och desert. :crazy: Jag gick over 8000 steg bara i kvall. :cautious:
Det var en fantastiskt lyckad fest, men bandet var inte bra nog och jag var trott i fotterna sa nu ar jag behagligt invirad i favorit filten och sitter i soffan. :p
G'natt alla ... det ar dags for sangen nu.

Satte mig med min inlämning igen, har väl suttit typ 3 timmar med den nu och tiden bara flög förbi. Det krävdes lite tankeverksamhet, men inte farligt mycket. Nu är jag i alla fall klar för inatt och tänker väl sova. Men först ska jag gå ut en stund på balkongen. Det som är kvar på inlämningen nu är att skriva en slutreflektion (alltså där en reflekterar över hela arbetet) och det är nog för mycket för min mosiga hjärna just nu, så den får vänta. Eventuellt gör jag den på måndag, eller så får läraren helt enkelt acceptera att min hjärna är full med annat och koncentration för skolarbete har helt enkelt inte funnits denna helgen (japp, hon gav oss i läxa att göra klart arbetet över helgen).

Men nu så fort jag slutade arbeta på inlämningen började jag tänka på mormor igen. Vi brukade prata i alla fall en liten stund varje dag (telefon), dock inte nu de sista veckorna. Men jag visste ändå vart jag hade henne, nu finns hon inte mer. Jag saknar henne redan jättemycket :cry::heart
Beklagar sorgen :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 625
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar