Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma på lunch. Har fått veta att ena favoritkollegan slutar snart. Vill någon ha nytt jobb lär det iaf bli löjligt lätt att börja hos oss sedan, blir knappt några kvar som det ser ut nu :p Nåja. Idag är det iaf lugnt. Lär sluta ganska tidigt. Ser verkligen fram emot det.
 
Fortfarande ont i ryggen
Ska ta en promenad och se om det släpper.
Snart bara två veckor innan jag ska börja jobba igen.
Känns bra
 
Har så ont under ena skulderbladet
Det gör ont att andas med.
Vad fasiken
Känns dock som nåt muskulärt, men jag har ju inte gjort nåt särskilt vad jag vet

Får så rätt ofta. Om jag tex sitter med dålig hållning eller ligger för mkt och slappar i schäslongen. Rör på dig så lättar det nog av!
Är det ngn låsning som inte går bort kan du gå till kiro-naprapat.
 
Får så rätt ofta. Om jag tex sitter med dålig hållning eller ligger för mkt och slappar i schäslongen. Rör på dig så lättar det nog av!
Är det ngn låsning som inte går bort kan du gå till kiro-naprapat.
Ja jag ska ta en promenad så får vi se om det släpper.
Har suttit tokigt i soffan så kan säkert vara så.
 
Älskar min man :love: 😂
Min ena häst är ju skadad och rehabas just nu efter operation. Även om han läker från skadan kommer han antagligen inte hålla som ridhäst mer. Jag sa till min man att jag kommer börja kolla efter en unghäst nästa år om allt känns bra oavsett hur det går med den skadade hästen. Han sa ”Räcker det inte med Ljómi?” (min andra häst). Jag svarade bara nej det gör det inte och så var det slut på den diskussionen 😂
Att jag vill ha en fjärde häst ser han tydligen inte som något problem :D
 
Seg segare segast idag 😴 Kan bero på att jag vakna femtioelva gånger inatt. Funderar på om de ska få skriva ut något åt mig så jag får sova. Den här sommaren har jag knappt sovit någonting känns de som. Sover en stund på dagen men knappt något på nätterna och råkar ja somna i tid så vaknar jag som sagt femtioelva gånger.

Ikväll ska jag iaf laga sele då tömringen kom på posten idag 👍
 
Blir så trött med lärarlegitimationen, jag kan plocka ut den behörighet jag har nu, dvs svenska, historia och religion upp till åk 9 men för gymnasiet saknas det 30 HP. Kostnaden för att få ut legitimationen är 1500, vill jag sen uppdatera den kostar det ytterligare 750 kr och sen undrar de varför det är obehöriga lärare 🙄 Det borde väl vara enkelt att få uppdatera när man väljer att läsa vidare.
Skolverkets förslag var att jag skulle söka när jag var helt klar, smart verkligen, då får jag ju inte sätta betyg i mina ämnen som jag är behörig i.
 
Blir så trött med lärarlegitimationen, jag kan plocka ut den behörighet jag har nu, dvs svenska, historia och religion upp till åk 9 men för gymnasiet saknas det 30 HP. Kostnaden för att få ut legitimationen är 1500, vill jag sen uppdatera den kostar det ytterligare 750 kr och sen undrar de varför det är obehöriga lärare 🙄 Det borde väl vara enkelt att få uppdatera när man väljer att läsa vidare.
Jag tycker att det är jättekonstigt att man ska behöva betala för lärarlegitimationen överhuvudtaget. Om man har gått en godkänd lärarutbildning borde legitimationen rimligtvis utfärdas samtidigt som man får sitt examensbevis. Märkligt att man ska behöva ansöka - och betala för - att få ut ett papper som egentligen inte visar speciellt mycket alls.... :confused:
 
Blir så trött med lärarlegitimationen, jag kan plocka ut den behörighet jag har nu, dvs svenska, historia och religion upp till åk 9 men för gymnasiet saknas det 30 HP. Kostnaden för att få ut legitimationen är 1500, vill jag sen uppdatera den kostar det ytterligare 750 kr och sen undrar de varför det är obehöriga lärare 🙄 Det borde väl vara enkelt att få uppdatera när man väljer att läsa vidare.
Skolverkets förslag var att jag skulle söka när jag var helt klar, smart verkligen, då får jag ju inte sätta betyg i mina ämnen som jag är behörig i.
Skönt att det är engångssummor i alla fall :p
/betalar 500 per år till Trafikverket för deras registerhållning dom har bestämt att dom ska hålla över oss(som enda yrkeskategori på järnvägen) :up:
 
Siesta efter pannkaka, stekt fläsk och lingon på stormköket.
CE62D7F9-4FA0-4AE4-8D70-6D5E7C9CEF7D.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 987
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 431
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 110
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp