Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis fått in Lillkatten som lyckats ta sig ut genom en pytteglipa i ett fönster. Det var spärrat dessutom så vettefasen hur hon tog sig ut genom den lilla glipan! Hon kanske teleporterade :cautious: Men hittade henne under grannens altan, hon försökte gå ut från den men det kryllar ju av hundar och människor här så då gömde hon sig gång på gång. Tror hon var rätt nöjd att bli inplockad, satt blickstill i famnen(hon gillar inte bli buren egentligen) och inne vräkte hon först i sig blötmat och sen sprang hon snabbt på toan 😅 Gullekissen, så glad hon hittades :heart men jag vidhåller att hon kommer göra mig gråhårig med allt hon hittar på :rofl:

Nu ska jag varva ner lite och äta :)
 
Jag har precis fått in Lillkatten som lyckats ta sig ut genom en pytteglipa i ett fönster. Det var spärrat dessutom så vettefasen hur hon tog sig ut genom den lilla glipan! Hon kanske teleporterade :cautious: Men hittade henne under grannens altan, hon försökte gå ut från den men det kryllar ju av hundar och människor här så då gömde hon sig gång på gång. Tror hon var rätt nöjd att bli inplockad, satt blickstill i famnen(hon gillar inte bli buren egentligen) och inne vräkte hon först i sig blötmat och sen sprang hon snabbt på toan 😅 Gullekissen, så glad hon hittades :heart men jag vidhåller att hon kommer göra mig gråhårig med allt hon hittar på :rofl:

Nu ska jag varva ner lite och äta :)
Katter kan ändra form och liksom bli flytande och bara rinna ut genom en fönsterglipa ;)
 
Suck. Köpte färdig räksallad bäst före imorgon, från närbutiken. När jag kom hem upptäckte jag att osten smält ihop..Känns ju inte för fräscht. Borde köpt från pizzerian ist så det var bortkastade pengar. Men det drabbar väl ingen fattig....🙃.
 
Ingen aning, hann inte kolla i morse. Däcket var helt platt..
Det ligger inget vasst på uppfarten.
Höger fram eller bak med pyspunkan.
Finns två alternativ på pysspunkan

1. Ventilen gummit har torkat ut och där är en liten spricka

2. Eller så har du lyckats"plocka" upp någonting på vägen när du har kört , vanligast är höger sidan då den är närmast väg gropen där folk kastar ut en massa skit.
Har du tur så kan dom laga däcket och är de otur så är de nytt däck
 
Städat en del sen kom jag av mig 🤨 Så roligt är de och städa 😴 Har bestämt mig för att vi ska ha dammsugarrobot igen. För här måste de mer eller mindre dammsugas varje dag pga av djuren.

Och så funderar vi på att flytta också, fått ett erbjudande som om de går i lås är svårt att tacka nej till. Dels kommer vi garanterat få lägre hyra ( vilket kan vara bra de sista året jag ska plugga klart ) och lugnare område. Dock är de bara en 2:a och idag har vi en 3:a 🤨 Får längre till stallet med men men .. Ja vi får se .. Jobbigt och flytta 😴
Funderar själv på att flytta, men jag har rensat i lådorna som inte är uppackade efter 7 år och kastat de som inte används längre . Så mycket skit har jag inte kvar längre 😆
 
Tvätt tvättad, kattmat levererad - satt och lurpassade på PostNord eftersom jag på något sätt inte klickat i rätt ruta att det skulle lämnas utan kvittens - det är annars det bästa med PostNord appen. Är inte direkt rädd att någon vill stjäla 20kg kattmat.

Hämtade tvätten och passade på att rasta Megara i den låååånga källarkorridor vi har - den sträcker sig under en huslänga med fyra hus. Det är inte min systers blomstrande innergård men motion fick hon efter att kutat fram och tillbaka ett antal ggr. Till slut var hon ganska nöjd med att gå hem.
 
En måsdjävlarna skrek till utanför mitt sovrum i morses, 40 minuter innan klockan skulle ringa.......

Min hjärna tog det som att jag försovit mig så jag satte mig rakt upp i sängen med rejäl hjärtklappning innan jag slängde mig över telefonen.

Tur för måsen att jag kunde somna om igen :rage:
nu är jag trött som en gnu
 
Hmmm, varit och köpt det virke som saknas för att färdigställa trädäcket. 100 % prisökning per löpmeter mot I fjol vid samma tid och 50 % ökning mot I våras :eek:
Tur att det inte var så mycket som saknades!
Du ska vara glad att du fick tag på virke. Pandemin ställer till många problem.

Och danskarna betalar bättre för trädvirke än vad vi svenskar gör.
 
Funderar själv på att flytta, men jag har rensat i lådorna som inte är uppackade efter 7 år och kastat de som inte används längre . Så mycket skit har jag inte kvar längre 😆
Vi slängde massor när vi flyttade för 1 och halvt år sedan. Vi bodde i princip på återvinningen kändes de som 😅
 
Morrhoppan har sovit helt utslagen i soffan mellan två filtar gissa vem som är pigg nu? :meh: Hitills har hon hoppat upp och ned längs badrumsdörren när jag duschade, hon blir sur om hon inte får vara med. Sen sprungit runt runt och hoppar mellan soffan och golvet i raket fart 🤨 Gissar att hon inte tänker sova nu när vi ska sova 😂 Katter alltså ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 987
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 431
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 110
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp