Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat en del sen kom jag av mig 🤨 Så roligt är de och städa 😴 Har bestämt mig för att vi ska ha dammsugarrobot igen. För här måste de mer eller mindre dammsugas varje dag pga av djuren.

Och så funderar vi på att flytta också, fått ett erbjudande som om de går i lås är svårt att tacka nej till. Dels kommer vi garanterat få lägre hyra ( vilket kan vara bra de sista året jag ska plugga klart ) och lugnare område. Dock är de bara en 2:a och idag har vi en 3:a 🤨 Får längre till stallet med men men .. Ja vi får se .. Jobbigt och flytta 😴
Åh då är det ju lite att fundera på! Ja men eller hur! Fattar inte hur en del folk orkar flytta runt överalltO_o.
 
Behövde ringa FK också men de hade hunnit stänga för dagen. Jag hade velat få kontakt med dem nu på en gång med detsamma för att reda ut ett fel som blivit. Nu ligger det och gnager i stället.
 
Åh då är det ju lite att fundera på! Ja men eller hur! Fattar inte hur en del folk orkar flytta runt överalltO_o.
Om de inte vore för att jag inte riktigt trivs här skulle jag inte flytta 😅 För orkar verkligen inte flytta igen. Flyttat en hel del genom åren av olika anledningar men känner att i dagsläget att jag står inte ut med knepiga grannar. Och flyttar jag får jag Systeryster som granne i andra huset❣️
 
Om de inte vore för att jag inte riktigt trivs här skulle jag inte flytta 😅 För orkar verkligen inte flytta igen. Flyttat en hel del genom åren av olika anledningar men känner att i dagsläget att jag står inte ut med knepiga grannar. Och flyttar jag får jag Systeryster som granne i andra huset❣️
Nä fy jobbiga grannar orkar man inte med och vad mysigt att få nära till syster! :)
 
Chaffisbyte och paus i Linköping. Dessa båda chaffisarna är betydligt yngre än de täidigare jag åkt med. Då gissningsvis närmare 70 och över (om de nu får yrkesköra men sett ut så iaf).
 
Men är inte det lite märkligt? Att de inte känner till tacos alltså. Min morbror fyller i år 69 och han vet givetvis vad tacos är. Det måste ha ansetts som vanlig mat i åtminstone 25 år i Sverige.
Tillägg: min mormor, född 1926, visste vad tacos var för något.

Fast det beror ju pa hur interesserad man ar utav nyheter ocksa. Nar min Mamma's vanner akte med grannarna till Spanien sa var allt de pratade om nar de kom hem igen att det inte fanns nagon "riktig" mat. Da de akte charter hade tydligen nagon efter ett par dagar talat om hur de kunde hitta en restaurang med Svensk mat. De at "konstiga" kottbullar dar (och inte ens lingonsylt fanns det till och det smakade inte precis som i Sverige🙄) resten av tiden i Spanien ... och bade Mamma och jag insag vad de tyckte om Mamma's mat.:p

Orkar inte svara alla.
Många av våra boende är gamla lantbrukare. De vill ha sås, potatis och kött. Och nej, de vet inte vad tacos är. De vet vad pizza är men det är absolut inget de vill äta. Det är dessutom stor skillnad på att bo hemma och på boende, på boende är man oftast om man är multisjuk. Då läser man oftast inga tidningar eller tittar på TV. Då vilar man mellan måltiderna och sedan gör man inte så mycket mer.

Jag kanner delvis igen "Sas Potatis och Kott" i nagon form fran min Moster och Morbror och deras vanner ... De klagade inte, men det var helt klart vad de tyckte om man bjod pa nagot utover gammaldags husmanskost.
 
Aha, då förstår jag, mysigt det låter jag som är uppväxt på gård 😊. Ja de förstår jag vill ha rejäl gammal hederlig husmanskost :). Vet när jag en period jobbade på äldreboende kom det hamburgare med bröd och mos till kvällsmat...Vi tog bort brödet för de boende hade ändå inte uppskattat det 🙃 .

Min Pappa at inte med fingrarna, mat at man med kniv och gaffel. Punkt. Honom tog vi till en hamburger restaurang nar de var i Saudi Arabien och halsade pa och det var sent och vi behovde aka hem fran stranden. Pappa tittade pa maten pa brickan och patalade att vi glommt bestick. :cautious: Jag skickade sonen att fraga om de hade plast gafflar i alla fall. Men det fanns sa klart inte. Pappa sa inget, men att ata "med handerna", sa att saga, var rent plagsamt for honom sa Tacos var inte nagot han nagonsin kande for att prova och ingen som kande honom hade foreslagit det heller. :p
 
Fast det beror ju pa hur interesserad man ar utav nyheter ocksa. Nar min Mamma's vanner akte med grannarna till Spanien sa var allt de pratade om nar de kom hem igen att det inte fanns nagon "riktig" mat. Da de akte charter hade tydligen nagon efter ett par dagar talat om hur de kunde hitta en restaurang med Svensk mat. De at "konstiga" kottbullar dar (och inte ens lingonsylt fanns det till och det smakade inte precis som i Sverige🙄) resten av tiden i Spanien ... och bade Mamma och jag insag vad de tyckte om Mamma's mat.:p



Jag kanner delvis igen "Sas Potatis och Kott" i nagon form fran min Moster och Morbror och deras vanner ... De klagade inte, men det var helt klart vad de tyckte om man bjod pa nagot utover gammaldags husmanskost.

Jag tycker att det är sorgligt när folk, oavsett ålder, låser in sig på att något specifikt är omöjligt att äta. Det måste innebära att man missar väldigt många upplevelser och kanske också sin nya favoritmat :(
 
Jo man får köra som 70+, lite tätare läkarkontroller tror jag är vad som krävs :)
Okej! Jag visste som sagt inte så intressant med svar :). Ja men det är ju bra och de har ju en annan/mer erfarenhet helt klart! :). Har alltid känt mig trygg! Jo läste att bussbolaget jag helst åker med har regelbundet läkarkontroller och utbildningar i HLR tex :).
 
Tog in gräsklipparen som jag lämnat ute för att eventuellt klippa mer ikväll. Men jag insåg ju nu att det blir ingen mer gräsklippning idag. Jag har duschat och tänker inte ta på mig arbetskläder och bli svettig en gång till idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 431
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 110
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp